Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DC og ophavsret?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Skælskør
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Kan nogen svare på følgende: Jeg har skrevet en tekst om sætning for sætning og tjekket den i Plagiarism Checker, som også bruges til tjek af studieopgaver. Alt er altså skrevet om - alligevel angiver programmet, at den kun er 92 % unik, formentlig fordi nøgleord går igen.

Det er vigtigt, at Google betragter teksten som unik, og at ophavsret ikke krænkes. Men det er også vigtigt at få alt indhold med i teksten. Er der et problem her? Og "hvor unik" er unik?
Tak.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I nogle tekster kan du ikke undgå at vendinger og formuleringer også bliver brugt på andre sider. Bruger du en keyword sætning, som er en meget brugt formulering kan du få en høj procentsats.

Jeg mener at du skal over 20% før google betragter siden som duplicate content, men jeg flytter dit indlæg til en bedre kategori, så du har bedre chance for et svar fra en af seo eksperterne.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1758
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 16:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

mariannes:
Det er vigtigt, at Google betragter teksten som unik, og at ophavsret ikke krænkes. Men det er også vigtigt at få alt indhold med i teksten. Er der et problem her? Og "hvor unik" er unik?
Tak.

Der hvor du skal passe særligt på, er når du har materialet på 2 sites, der i forvejen ses som affilierede af Google - f.eks ejer du meget tydeligt begge sites.

Her kan meget få procent være udslagsgivende - men er det ikke tilfældet, skal der ofte en meget stor procentdel til for at opleve problemer. (mere end 8 %)

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Skælskør
Tilmeldt 20. May 09
Skrevet kl. 18:01

Tak for svar - kan du anbefale det program til tjek af DC, som du selv bruger?

Jeg har selv brugt et program, der tjekker studieopgaver også - men det ligger måske i sagens natur, at det program ser skrappere på tekster? I hvert fald fandt det frem til DC, selv hvor der bestemt ikke var kopieret, kun omskrevet, men så teksten havde samme indhold og nøgleord.

Mon det også er problematiske i forhold til Google?

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1758
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 21:09

mariannes:
Mon det også er problematiske i forhold til Google?

Jeg vil tro det program du benytter er en anelse mere avanceret end Googles software - grunden til den antagelse er, at Google har en voldsom opgave mht tjek af DC og de derfor formentlig ikke gå i alt for små sko - det vil ganske enkelt kræve for meget.

Jeg bruger personligt copyscape.

Måden du omskriver på, kan jo sagtens give DC problemer, hvis du kun skifter et enkelt ord eller bruger omvender ordstillingen.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Skælskør
Tilmeldt 20. May 09
Skrevet kl. 21:21

OK, hvis Copyscape er godt nok til dig, så prøver jeg det :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)