Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nedlæggelse af I/S, start af enkeltmandsvirksomhed... hvordan i praksis?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Som titlen siger det så flot står jeg og skal nedlægge mit I/S firma og få det lavet til en enkeltmandsvirksomhed da min partner er ude af firmaet. Hvad gør man rent praktisk? Mht. moms, skat, regnskab. Jeg går stærkt udfra jeg bare skal nedlægge mit nuværende I/S og uafhængigt bare starte et nyt enkeltmandsfirma? Ellers skal enkeltmandsfirmaet opkøbe I/S'et? Der er værdier i firmaet i form af bla. fotoudstyr som gerne skulle komme med ind i det nye firma. Nogen som har prøvet det før?

Fra Fredericia
Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 564
Fra  Watchfelt.dk - Moderne ure for den stilbevidste. Skrevet kl. 21:51

Hey.

Jeg vil nok anbefale dig at få indhentet nogle tilbud på en god revisor i dit lokalområde, det kan bla. gøres her igennem Amino og en af deres samarbejdspartnere.

Du kan alternativt ringe til din erhvervs afdeling i din kommune og bede om den gratis bistand de stiller til iværksættere og selvstændige, der kan du få hjælp fra revisor, advokat og erhvervs konsulent, der kan hjælpe dig på rette vej med din problemstilling.

Hellere få hjælp på dette område, så alt gøres korrekt og efter bogen. 

De kan nok også komme med et par gode fif og måske skaffe dig lidt ekstra fradrag osv. 

:) 

Held og lykke med det 

Mvh. Jesper Krogfelt @ Webbureau EuDesign

Watchfelt.dk forhandler moderne ure fra bla. Daniel Wellington, MVMT, Casio & Triwa.

Fra København
Tilmeldt 8. May 07
Skrevet kl. 21:56

Jo tak Jesper, har faktisk allerede en glimrende revisor. Vil bare gerne spare lidt penge hvis jeg kan og det kan ikke være det sværeste hehe. Men finder jeg mig et sted hvor jeg intet held har så gør jeg skam brug af min revisor; skal dog lige se om ikke man kan selv først.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:35

Hvis I nedlægger jeres I/S og du skal ha aktiver med over i nyt personligt selskab - så skal I/S jo sælge aktiverne over til dig i forbindelse med slutopgørelsen på jeres I/S og derved kan der blive udløst dels fortjeneste og dels moms i I/S inden lukningen.

Der vil være mange andre ting, så jeg er enig i, at I skal finde en revisor eller regnskabskyndig - der lige ser tingene igennem og kommer med bedste råd. Det kræver at man kender hele regnskabet og alle ønsker, at give konkret svar

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:24

Hvis ikke er der nogen ubetalte regninger og din tidligere partner ikke har stiftet nogen gæld på interessentskabets vegne, kan du blot afmelde ISet over for skat og starte din enkeltmendsvirksomhed op fra dags dato - med nyt cpr.nr.

Sørg også for at opdatere regnskab og bilag for I/S perioden, så det er ajour frem til afmeldingen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:18

Advokat Jacob Berner Rue:

Hvis ikke er der nogen ubetalte regninger og din tidligere partner ikke har stiftet nogen gæld på interessentskabets vegne, kan du blot afmelde ISet over for skat og starte din enkeltmendsvirksomhed op fra dags dato - med nyt cpr.nr.

Sørg også for at opdatere regnskab og bilag for I/S perioden, så det er ajour frem til afmeldingen.

Enig når du bare lige medtager, at der var udstyr i I/S'et som ham der viderefører vil ha over i sit personlige selskab, så det skal lige sælges over - og med i slutregnskabet

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 8. May 07
Skrevet kl. 09:11

Mange tak for hjælpen alle. Bliver vist et opkald til min revisor :-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)