Hej :) Jeg er kommet frem med en idé til en virksomhed, som jeg selv ser et stort potentiale i. Jeg syntes dog at hele projektet er meget stort, og kunne derfor godt tænke mig noget personlig vejledning jeg kan få hjælp fra, som samtidig garanterer at min idé ikke bliver stjålet. Har fundet frem til nogle erhvervs rådgivere på startvækst.dk, og vil høre om nogen her på forummet har erfaring med brug af disse? - Hvad kan i ellers anbefale? Mvh Andreas Jakobsen |
Jeg kender starvaekst.dk og rigtig mange andre offentlige ordninger i den genre.
Når du spørger om mening giver jeg også MIN mening personlige holdning og erfaring, og det skal derfor ikke tolkes som den eneste ene, der er sikkert andre der har modsat holdning af min!
Jeg har ikke oplevet nogle med særlige kvalifikationer inden for disse ordninger du nævner, deres kvalifikationer og arbejdes energi er simpelthen ikke gearet til at drive professionel rådgivning på- det virker som lidt papirnusseri for at sige at Dk tilbyder støtte ordninger og hjælper Iværksætter- jeg tror at hjælpen generelt er meget lille i forhold til alt det papir, møder osv. du skal lave(og alt det du skal lave om fordi de glemmer hvor de har lagt det, eller fået slettet) for at få love at bide af en peanuts som du selv skal købe dig.
Da jeg selv har prøvet at søge hjælp der(med et klart mål og en rimelig viden og iværksætter erfaring i over 22 år)- oplever jeg at blive kastet fra mulighed til mulighed, og regler på regel som ikke lige falder under dem eller ved hvordan jeg kommer videre. - for mig er det en flok amatører der blot skal have dagen til at gå- det er min tålmodighed og iværksætter tid simpelthen ikke til!!
De kender ikke deres egen regler og støtte muligheder, og skal gøres opmærksomme på disse af andre eller først til at sætte sig ind i hvad de selv tilbyder Det er ikke godt nok!
Der bliver ikke hjulpet færdigt(med noget som helst), da de kun giver lidt afgrænset hjælp i små og ikke sammenhængende bider og viden, og lader dig derefter på bar bund igen fordi det så ikke er deres bord mere…der er alt for meget rod og ligegyldigt ingenting i det offentlige ”Hjælp”.
Mit bedste råd er at sidder du med noget du ønsker hjælp til på den ene eller anden måde ved et firma/ ide mv. så gør du det eneste rigtige som du gør her-søg hjælp og legekammerater på for eksempel Amino her- de drenge og piger ved som regel hvad de snakker om, de har selv prøvet meget og har hår på brystet(på nær kvinderne, håber jeg ), de ved nøjagtig hvordan det er at være i dit sted, og de arbejder ud fra det virkelige liv- der er altid venlige mennesker herinde som giver dig nogle god råd, og der er så at sige nogle inden for alle vidensområder.
Min pointer er at hvis det projekt du har som du selv skriver ”er stort”, så skal du ikke sætte din lid til offentlig hjælp, men skabe dig et netværk du kan trække på også længere fremme i din forhåbentlige succes
Bedste Hilser
Bo Schønemann