Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Artikeldatabase bruger ens egne ord til at tjene penge.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cicoor Host & Saas ApS:

Nu driver vi både articoli.dk og venusblog.dk og i vores betingelser skriver vi klart og tydeligt at artiklerne ikke må indeholde affiliatelinks. Dette er blandt andet ud fra den betragtning at vi forventede at artikeldatabasens PageRank bliver påvirket i negativ retning hvis de er fyldte med affiliate links. Er det os der har misforstået noget?

I articoli.dk har vi Adsense kørende og venusblog.dk pt. ikke noget, men der kommer helt sikkert nogle bannere fra Partner-ads og også nogle andre netværk.Disse bliver dog alle adskilt fra artiklens indhold i separate områder med annoncer.

Det er fordi at vi et eller andet sted synes at der er noget forkert i at fylde artiklerne med affiliatelinks. Dels overfor dem der leverer artiklerne. Forfatterne kommer med artiklerne fordi de gerne vil have trafik til deres hjemmesider og ikke konkurrentens. De besøgende forventer at de links der er fører til forfatterens hjemmeside.

Det er de tanker vi har gjort, men det kan da godt være vi er gået helt galt i byen.

Nu ved jeg ikke hvorfor du mener at din kommentar er relevant, idet du forsøger at fremhæve dine egne artikeldatabaser over Goon.

Det er klart at jeg er enig i at artiklerne ikke nødvendigvis behøver at blive overfyldt med affiliatelinks, men nu er det således at det ikke er mere end 3 dage siden at disse affiliate-links blev tilføjet til det forprogrammerede linksystem. Forsøget går i alt sin enkelthed ud på at se om der er nogle penge at hente ved et sådan tiltag. På nuværende tidspunkt, har der været ét klik på disse links, hvilket ikke just er en "moneymaker". Fortsætter det sådan den næste uges tid vil tiltaget blive fjernet igen.

Det er således at jeg har brugt særdeles mange timer på Goon. Jeg har ikke bare sat et random template op, og installeret wordpress på siden - no offense! Jeg har opbygget Goon fra en tom notepad++ side. Jeg har lavet designet om et utal af gange, jeg har rettet små fejl, og gør det stadig. Jeg har flere ting under opsejling, idet jeg gerne vil ændre Goon og det at det "bare er en artikeldatabase". Der er altid plads til forbedringer, og her mener jeg - der er virkelig plads til mange forbedringer.

I forhold til det Goon tjener, så ligger min timeløn nok på mellem 2 og 4 kroner. Det er klart jeg gerne vil have at Goon tjener nogle penge, og faktisk er det sådan at min nyeste idé kræver lidt kapital, hvilket faktisk er hele grunden til at jeg indførte affiliate-links i artiklerne til at starte med. I virkeligheden ønsker jeg at Goon bliver komplet reklamefri og tjener sine penge på en anden måde, men det er ingen mulighed lige nu. Jeg kunne lave et meget flottere, og tiltrækkende site ved ikke at placere reklamer rundt omkring.

Du modsiger i øvrigt dig selv, nøjagtig som Emil gør/gjorde.

Du skriver følgende: Forfatterne kommer med artiklerne fordi de gerne vil have trafik til deres hjemmesider og ikke konkurrentens.

Med overstående konklusion i mente, så vil jeg gerne spørge dig ad hvorfor du så har adsense-reklamer på siden. Så snart det klikkes på disse annoncer så er den besøgende smuttet til en konkurrents side - på nøjagtig samme måde sker der med links i artiklen - konkurrentens eller forfatterens. Dét som adsense levere er klikbbare annoncer i form af links - konceptet er det samme. Hvorfor er det mere acceptabelt end det andet?

Med Venlig Hilsen
Morten

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 19:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

@Morten nu ved jeg at du har brugt masser af energi på Goon og fuld respekt for det og det giver dig også nogle muligheder som man ikke bare lige får ved en standardløsning.

Indrømmet at vi kører Adsense på den ene blog og der kommer også bannere på den anden, og reklameindtægterne ser vi som en biting der - hvis vi er heldige - lige dækker omkostningerne til at holde det kørende. Det skal snarere ses som en service overfor dem der gerne vil have trafik til deres hjemmeside.

Derfor kan jeg frygte at hvis vi er for aggressive - sætter links direkte ind i deres artikler - så vil de holde op med at levere artikler, hvilket er det, som holder liv i artikeldatabasen.

Forskellen som jeg ser det er at i det ene tilfælde er reklame og artikel adskilt, mens i det andet er det blandet sammen.

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 19:40

Cicoor Host & Saas ApS:

@Morten nu ved jeg at du har brugt masser af energi på Goon og fuld respekt for det og det giver dig også nogle muligheder som man ikke bare lige får ved en standardløsning.

Indrømmet at vi kører Adsense på den ene blog og der kommer også bannere på den anden, og reklameindtægterne ser vi som en biting der - hvis vi er heldige - lige dækker omkostningerne til at holde det kørende. Det skal snarere ses som en service overfor dem der gerne vil have trafik til deres hjemmeside.

Derfor kan jeg frygte at hvis vi er for aggressive - sætter links direkte ind i deres artikler - så vil de holde op med at levere artikler, hvilket er det, som holder liv i artikeldatabasen.

Forskellen som jeg ser det er at i det ene tilfælde er reklame og artikel adskilt, mens i det andet er det blandet sammen.

Ja - du kan have ret i at det bliver blandet lidt sammen, og når vi snakker om så lille en effekt som ét klik på et par tusinde visninger, så er det nok ikke det værd i længden. Jeg fjerner indenfor 5 minutter alle links i affiliate-øjemed i selve artiklerne.

Tak for din konstruktive feedback, og din måde at sætte tingene i perspektiv på.

Med Venlig Hilsen
Morten

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 19:44

Morten, jeg tror ikke du forstår linkbuilding i sin helhed så. Man skaber også et godt ry, ved at skrive gode artikler og omtale nogle bestemte ting, at der så lige pludselig er et affiliate link til coolshop, fremstår ikke mine kunder bedre, vel?

Udover det så hænger jeg ingen ud, jeg spørg bare om det kan være rigtigt at du får lov til at fylde mine artikler med links til andre webshops, som jeg ikke har noget med at gøre.

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 61
Fra  PlejeProdukter.dk Skrevet kl. 20:07
Efter at have læst lidt med er svaret vel ja det har morten lov til, men at det kan give mening ikke at gøre det fordi at indtægten og antallet af klik på dette er så forsvindende lille og at det derfor er bedre at have tilfredse brugere.

Med Venlig Hilsen | Kasper Hvid Voldstedlund | Plejeprodukter.dk | Aloe Vera Drik fra LR på Plejeprodukter.dk

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 20:09
Gennemsnit 4,8 stjerner givet af 5 person

Masterinseo:
jeg spørg bare om det kan være rigtigt at du får lov til at fylde mine artikler med

Hvis artikler?

Fra Bording
Tilmeldt 10. Aug 12
Indlæg ialt: 239
Fra  FastSpeak Skrevet kl. 21:31

For mig og se har morten ret til og gøre det. Slut prut!

Men om det er fornuftigt, ved jeg ikke -

Men umiddelbart virker det som om der lurer noget andet under denne tråd, noget mere personligt....

Og i så fald, burde det ikke lægges ud som en åben debat.

FastSpeak.dk - Nemt - Hurtigt - Billigt 

Fra Fredericia
Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 564
Fra  Watchfelt.dk - Moderne ure for den stilbevidste. Skrevet kl. 21:39

Syntes det er fint den konstruktive kritik blev taget til sig og linksne nu er fjernet, det altså bare thumps up at du arbejder så hurtig på kritik - Hvis alle dog bare havde samme forståelse og vil høre på sine ris/ros.

Udover det så syntes det jo næsten ikke til at læse den artikel for bare reklamer :) 

Men vil give masterinseo ret i, at en artikel man selv har skrevet har sin fulde ret til sit gode ry, og i nogles øjne kan reklamer ødelægge meget for læseren. 

Godt i kom til enighed i 2 :) 

Watchfelt.dk forhandler moderne ure fra bla. Daniel Wellington, MVMT, Casio & Triwa.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)