Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Artikeldatabase bruger ens egne ord til at tjene penge.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gutter

Nu har jeg også set det med, og bestemt ikke noget jeg har accepteret. Jeg oplagte en artikel på Goon.dk for noget tid siden og idag var jeg inde og kigge til den.

Og der opdagede jeg at de har taget ord fra min tekst og lavet dem om partner-ads links, uden min tilladelse. Er det iorden?

Artiklen ses her: http://goon.dk/vis/1736/Gadgets-hitter-maaske-som-julegaver-i-aar

(Ordene de har lavet om: skjorte / gadgets)

vh Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 17:28

Jeg synes ikke der er noget i vejen med at et artikelregister financerer brugerindsendte artikler. Hvem læser alligevel de artikler derinde? Det er vel mest for backlinks at folk indsender artikler.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Dec 09
Indlæg ialt: 858
Fra  Knockout Marketing Skrevet kl. 17:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Få 3 tilbud fra lokale ejendomsmæglere på formidlingen af dine erhvervslokaler (gælder også privat bolig)

Tilmeldt 27. Sep 10
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 17:45

Mickel Pedersen:

http://goon.dk/vis/189/Privacy-policy-og-betingelser-for-GooN 

Du læser vel betingelserne når du tilmelder dig forskellige services, ikke? :-)

Du har ihvertfald accepteret dem, da du ellers ikke har mulighed for at oprette bruger og derved publicere artikler på siden.

Det gør jeg, men der står ingen steder at de har lov til at bruge mine artikler som reklame.

Desuden skal affiliate links være nofollow, ellers kan de være betragtet købte links.

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 18:10

Masterinseo:

Mickel Pedersen:

Du har ihvertfald accepteret dem, da du ellers ikke har mulighed for at oprette bruger og derved publicere artikler på siden.

Det gør jeg, men der står ingen steder at de har lov til at bruge mine artikler som reklame.

Desuden skal affiliate links være nofollow, ellers kan de være betragtet købte links.

Allerførste linje i det link du fik smidt der:

• Du acceptere som forfatter at artikler som tilføjes til GooN, ejes 100% af GooN.

• GooN kan til enhver tid reposte, slette eller redigere artikler, som er tilføjet af dig.
Det dækker det vel meget godt. Ikk? ;-)
Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 18:21

Det kan jeg slet ikke se problemet i. Goon er en privat service og de kan gøre som de vil. Det er vel bare naturligt at de vil tjene penge.

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 18:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Masterinseo:

Mickel Pedersen:

Hej Emil,

Nu er det således at der står i betingelserne at alle artikler ejes af Goon. Jeg ejer Goon, hvilket reelt set gør artiklerne til mine - hvis vi skal gå i detaljer. Der står i betingelserne at Goon (mig), til enhver tid kan reposte, redigere eller slette artiklerne.

Du skriver følgende: Det gør jeg, men der står ingen steder at de har lov til at bruge mine artikler som reklame.

Faktum er bare således at det ikke er dine, mere. Nu gør det mig så ingenting hvis du sletter artiklerne og poster dem et andet sted - jeg vil ikke komme efter dig med et bat - idet jeg er fløjtende ligeglad.

Nu var der i forvejen adsense på siderne, hvilket du ikke havde noget imod. Der mener du ikke at jeg tjener penge på "dine" ord?

De links, i artiklen du linker til, er rent faktisk nofollow, og har været det hele tiden. Jeg ved ikke om du overhovedet har gidet at chekke op på dit brok, inden du postede det.

Normalt ville jeg være ligeglad med sådan en tråd her, men jeg er ved at være træt af dit brok og ævl hele tiden.

Nu er jeg i godt humør, som jeg næsten altid er - fordi det er søndag og jeg snart skal spise lækkert mad :)

Jeg giver dig hermed ca. 72 timer (inden d. 7. November 2012 klokken 19:00) til at fjerne dine 8 artikler. Herefter vil dine artikler blive slettet, og din forfatterkonto vil også blive slettet. Jeg sender naturligvis også en mail til den email du har registreret dig med, med samme besked så vi ikke undgår misforståelser.

Med Venlig Hilsen
Morten - God søndag derude.

ps. Jeg beklager i øvrigt mit sure opstød, men det er ikke første gang Emil og jeg har en konflikt. Jeg mener bare at grænsen er nået, og at vi ikke skal samarbejde mere. Selvfølgelig har det også noget at sige, at Emil laver en offentlig tråd, i stedet for at konfrontere mig med det i stedet for.

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Tilmeldt 27. Sep 10
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 18:38

Helt fint Morten, gør mig intet. Troede forresten du havde solgt den? NÅ ok ikke aligevel.

Ja det er rigtigt Morten, fordi sidste gang var mine links nofollow. Sikke en konflikt.

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 18:50

Masterinseo:

Helt fint Morten, gør mig intet. Troede forresten du havde solgt den? NÅ ok ikke aligevel.

Ja det er rigtigt Morten, fordi sidste gang var mine links nofollow. Sikke en konflikt.

Det er nu ikke den konflikt jeg tænker på, idet der var sket en fejl, som naturligvis skulle rettes. Jeg har intet imod at blive rettet, for selvfølgelig skal alting gå fair for sig. På daværende tidspunkt skrev du en besked direkte til mig. Du oprettede ikke en tråd på Amino, og "hængte" mig/siden ud så at sige.

Nu gør det mig ikke noget, da jeg er mere end i stand til at forsvare mig selv, og argumentere for hvad det er der sker, men derfor mener jeg stadig at det er hammer-dårlig stil.

Den konflikt du snakker om, havde jeg glemt alt om - for det var ingen konflikt. Det var mig der havde lavet en programmeringsfejl, og den skulle naturligvis rettes.

Uanset hvad, så vil jeg give mig til at spise.

God søndag.

Med Venlig Hilsen
Morten

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 18:54

Nu driver vi både articoli.dk og venusblog.dk og i vores betingelser skriver vi klart og tydeligt at artiklerne ikke må indeholde affiliatelinks. Dette er blandt andet ud fra den betragtning at vi forventede at artikeldatabasens PageRank bliver påvirket i negativ retning hvis de er fyldte med affiliate links. Er det os der har misforstået noget?

I articoli.dk har vi Adsense kørende og venusblog.dk pt. ikke noget, men der kommer helt sikkert nogle bannere fra Partner-ads og også nogle andre netværk.Disse bliver dog alle adskilt fra artiklens indhold i separate områder med annoncer.

Det er fordi at vi et eller andet sted synes at der er noget forkert i at fylde artiklerne med affiliatelinks. Dels overfor dem der leverer artiklerne. Forfatterne kommer med artiklerne fordi de gerne vil have trafik til deres hjemmesider og ikke konkurrentens. De besøgende forventer at de links der er fører til forfatterens hjemmeside.

Det er de tanker vi har gjort, men det kan da godt være vi er gået helt galt i byen.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)