Jeg er ved at lave et website til en online service jeg satser på at lancere om et par måneder. Og i den forbindelse har jeg et spørgsmål: Hvor uddybende bør "Om os" siden egentlig være?
Man kan jo selvfølgelig vælge bare at skrive ganske kort hvem virksomheden er, hvor den ligger, hvornår den er etableret og hvordan man kommer i kontakt med os. Men man kan jo også vælge at skrive meget mere, og inkludere virksomhedens mission, vision m.m.
Vil et website som lægger alt ud konvertere bedre end et der bare har de mest nødvendige oplysninger?
Hvis i kigger i jeres Google Analytics statistik, hvor mange besøger så "Om os" siden? Hvor mange bruger egentlig tid på at læse teksten?
Jeg kan jo selvfølgelig sidde og gætte mig til resultatet, men det er jo mere interessant hvis nogen har nogle tal.
Jeg har overvejet at split teste det når sitet går online, er der nogen der har prøvet det?
Jeg tror så absolut ikke det skader at gøre en smule mere ud af den end blot at skrive "vi er bla bla bla" - overvej om du kan få taget et par billeder af dig/evt ansatte og læg på siden. Det er altid rart at se billeder af rigtige mennesker i stedet for bare tekst.
Jeg er selv - på pimpmyhead.dk - hvor jeg sælger billige flexfit caps og kasketter i gang med at gøre vores "om os" sektion meget bedre - dette bliver med almindelige billeder af os samt en video-snas der beskriver hvad vores service er.
Jeg har ikke luret i analytics hvor mange der kigger, men jeg ved at jeg selv kigger på sådanne sider, hvis jeg skal handle et sted første gang.
Jeg kan se at der kommer rigtig mange forbi min 'Om os' side, så jeg har skrevet en del tekst, og så smidt et billede ind af mig. Jeg kan se folk bruger en del tid på den side, så de må læse den godt igennem.