Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Der gik en engel gennem stuen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Der blev helt stille "og der gik en engel gennem stuen" da jeg i går til et selskab åbent fortalte, at jeg ikke ønsker at støtte "bekæmp kræft" og "bekæmp fattigdom".

For at kunne "bekæmpe sygdom og fattigdom" skal man jo først skabe sygdom & fattigdom - og det vælger jeg absolut ikke at støtte.

Derimod vælger jeg at støtte retten for, at alle mennesker får lov til at leve et sundt og glædesfyldt liv. Jeg vælger at støtte retten til, at vi alle har retten til et liv i rigdom og overflod.

For mig er der en hel essentiel forskel på ovenstående. Hvad ønsker vi at skabe?. Vi tiltrækker det, vi sender ud i universet, så vær opmærksom på hvad du ønsker. Det kunne hænde at gå i opfyldelse

"Wake up, wake up! The world isn’t as you see it."
When I change myself - I change the world
Kh. Jens More
Fra København
Tilmeldt 16. Aug 12
Indlæg ialt: 712
Fra  Ecig-Online.dk Skrevet kl. 11:20
Vi tiltrækker det vi sender ud i rummet...?

- Det er godkendt! :)

Vh. Mehmet

E-Cigaret - Prøv med en ecigaret fra eCig-Online.dk hvis du overvejer et Rygestop - Se mere her.

Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 191
Fra  Eye4Web Skrevet kl. 13:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Normalt deltager jeg ikke i sådanne debatter, men her bliver jeg simpelthen nødt til at ytre mig.

Et er at man ikke ønsker at støtte alle de mange sager der findes(med penge), det gør mig ikke noget, men jeg syntes simpelthen at dine argumenter er helt hen i skoven. Vi skaber jo ikke sygdom og fattigdom? Og hvordan kan man ikke støtte lige præcis disse 2 sager? Det lyder somom at du slet ikke ville støtte det, selv hvis du havde muligheden. Et er jo at donere penge og støtte på den måde, noget andet er slet ikke at gå ind for sagen(som det lyder somom at du ikke gør). Hvordan kan man ikke gå ind for at der ikke skal være fattige og syge mennesker?

Jens More:
jeg ikke ønsker at støtte "bekæmp kræft"

Jeg tvivler stærkt på at kræft er menneskeskabt, men ret mig gerne hvis jeg tager fejl?

Jens More:
jeg ikke ønsker at støtte "bekæmp fattigdom"

Der er selvfølgelig fattige mennesker som vi er med til at skabe, men når jeg tænker "bekæmp fattigdom" så tænker jeg f.eks. Afrika, og her er det vel heller ikke noget der er menneskeskabt? At de lever i et land hvor det ikke har været muligt at følge med revolutionen er jo ikke deres eller vores skyld, så at vi udvikler os og bliver rigere og at de ikke gør det, det syntes jeg ikke er "skabt" af os. Derimod bliver de jo aldrig rigere hvis vi ikke gør noget ved det?

Jens More:
For at kunne "bekæmpe sygdom og fattigdom" skal man jo først skabe sygdom & fattigdom

Hvis vi går ud fra at det var en fejl mht. "kræft" og tager et andet eksempel, f.eks. HIV(er vel heller ikke menneskeskabt, men bliver spredt af mennesker, ja) så må jeg sige at jeg, igen, slet ikke forstår din udtalelse. Ja, de spreder selv HIV nede i Afrika, men hvis de ikke bliver oplyst om HIV eller får kondomer så de kan mindske spredningen hvad så?

Til slut vil jeg lige gentage dette ikke er et "GIV NU NOGLE PENGE TIL DE FATTIGE OG SYGE"-indlæg, men for at citere dig selv:

Jens More:
"Wake up, wake up! The world isn’t as you see it."

Mvh. Daniel

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 15:04

hvad er fattigdom?

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra Bording
Tilmeldt 10. Aug 12
Indlæg ialt: 239
Fra  FastSpeak Skrevet kl. 15:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sorry Jens More,

Det giver slet ikke mening for mig, det som du skriver....

Jeg tænker også på, om du er i tvivl om det er okay, dine holdninger og meninger... 

Siden du poster det herinde...

Det er fair nok du ikke vil hjælpe til folk, som er i en svær situation...

Men.....

"Så for at bekæmpe sygdom og fattigdom, skal man først skabe sygdom og fattigdom"  ?!? Sorry forstår ikke din argumentation.

FastSpeak.dk - Nemt - Hurtigt - Billigt 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)