Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæneklage eller forhandle

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 104
Fra  NEANEOS Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle iværksætter

Jeg er i gang med at starte noget op sammen med en ven, og vi har efter meget lang tid fundet frem til et navn som vi synes passer rigtigt godt til os. Problemet er så at .dk domænet er optaget, men siden er tom. 
Jeg har prøvet at søge efter det på Wayback Machine, og det ser ud til at domænet altid har været tomt. 

Mit spørgsmål er så om det er bedst at prøve at kontakte ejeren af domænet og forhandle sig frem til en pris, eller billigere/nemmere at køre den igennem domæneklage? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:45

Kontakt ejeren. Du kan ikke se om domænet bliver brugt til e-mail eller f.eks. intranet.

En domæneklage er nødvendigvis ikke = at i får domænet.

Fra København
Tilmeldt 30. May 11
Fra  NEANEOS Skrevet kl. 21:48

Det i orden. 

domæne klage vil være en mulighed hvis domænet er helt tomt og ejeren kræver for mange penge for det fx.? 

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 21:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mahyar:
Mit spørgsmål er så om det er bedst at prøve at kontakte ejeren af domænet og forhandle sig frem til en pris, eller billigere/nemmere at køre den igennem domæneklage? 

Hej,

Hvis det var mig, ville jeg starte med at kontakte ejeren. Hvis der aldrig har været noget på domænet, og der heller ikke er det nu, kunne i jo prøve at tilbyde et par flasker vin mod overdragelse af domænet. En domæneklage vil til at starte med koste op mod DKK 500.

Konklusionen: Start med at tage kontakt til ejeren og så efterfølgende domæneklage.

Held og lykke.

Med venlig hilsen

Simon Mark Nielsen 

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 21:55

Husk lige screenshots, af at siden er tom :) Inden i kontakter ejeren. Så har i ihvertfald lidt bevis for det står tomt.

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:00

Hvor lang tid er du villig til at vente? Sagsbehandlingstiden er meget lang.

Halfdan Timm har lavet denne vejledning: http://www.juf.dk/domaeneklage-overtag-dk-domaene-i-praksis/

Han skriver at sagsbehandlingstiden er 7 måneder.

Personligt ville jeg hellere betale f.eks. 10.000 kr., end vente 7 måneder på at få en hjemmeside.

Og hvad nu hvis i får et nej om et halv år.

Der er to strategier der virker.

1. Giv ejeren et tilbud han ikke kan sige nej til.

2. Lad ejeren sætte udgangprisen for jeres prisforhandling.

Fra København
Tilmeldt 30. May 11
Fra  NEANEOS Skrevet kl. 22:06

Har taget screenshots, tak! 

Ja, jeg vil også mere end gerne købe domænet for et beløb så hurtigt som muligt.
Nu du siger 7 måneder, så kan jeg slet ikke vente på det. Alternativet er vel bare at kæmpe videre og finde et nyt navn!

Men hvor meget kan han finde på at kræve for sådan et tomt domæne der sikkert ikke har det helt store antal hits?  

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:09

Hvis du er heldig, så spørger han her på amino, hvor mange vil svare 45 kr.

Hvis du er uheldig, vil han ikke sælge ligegyldig hvad du tilbyder af pris.

Fra København
Tilmeldt 30. May 11
Fra  NEANEOS Skrevet kl. 22:11

hm, ja. det er sgu ikke så tit held er med mig i sådan nogle sammenhæng Smile

hvorfor er det at nogle folk bare ikke vil sælge et domæne? de bruger det jo alligevel ikke til noget som helst.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:17

Det er almindeligt at folk får en masse idéer de aldrig får realiseret. Nogle køber et domænenavn hver gang. Se bare her på amino, hvor der mere eller mindre er folk hver dag, der søger en gratis webudvikler til en god idé, mod en andel af en evt. fortjeneste.

Det er måske et godt udgangspunkt, hvis du tilbyder ejeren at få dækket hans omkostninger til webhotel og domænenavn, samt en god fortjeneste.

Hvis han har andre hjemmesider, kan du tilbyde ham et link og lidt god omtale oven i hatten.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)