Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Samle hoved hjemmeside og Webshop i én løsning - men hvilken?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Slagelse
Tilmeldt 23. May 06
Indlæg ialt: 91
Fra  Chill Innovation A/S Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Vores hoved site www.chill-innovation.com er i tidernes morgen lavet specifikt til os og så har vi senere smidt en Prestashop på ved siden af http://shop.chill-innovation.com 

Vi lancerer snart en stribe nye produkter, så overvejer om der ikke var en god løsning at samle det hele i én CMS/Shop løsning.

Jeg synes de fleste shopsystemer selvfølgelig er meget slagsorienteret og knap så produkt præsentations venlige - og omvendt er CMS/Website systemerne ikke synderlig avanceret til salgs-delen (vi sælger i hele Europa).

Som udgangspunkt er vi ikke interesseret i at købe en "pakkeløsning", men er mere interesseret i bud og erfaringer fra andre.

Vi har lidt erfaring med Wordpress, Prestashop, Drupal, Magento osv., så det nemmeste er vel at basere det på sådan et system med et passende Theme?. Vores nuværende hovedsite er et stort arbejde hver gang der skal laves noget, så derfor bliver det ikke holdt helt up-to-date- vil nok derfor helst over på et af opensource systemerne. Vores behov kan vel ikke være så unikt at det kræver den helt store unikke tilpasning?

/ Kim
Chill Innovation  -  www.chill-innovation.com  -  Nordiske Tech Produkter!

Fra Vordingborg
Tilmeldt 27. Sep 08
Indlæg ialt: 211
Fra  BOATERS Skrevet kl. 13:54

Hvilke tanker ligger der til grund for at I vil samle det i et system?

Umiddelbart er der fordele og ulemper ved den løsning i har kørende nu, og andre løsninger. De systemer du nævner, har alle mulighed for at blive udbygget med de mangler du efterlyser. Men et CMS er ikke en webshop, og en webshop er ikke et CMS. Så skal det samles under et system, vil det være et kompromis til enten den ene eller anden side.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:02

Kim:
Jeg synes de fleste shopsystemer selvfølgelig er meget slagsorienteret og knap så produkt præsentations venlige - og omvendt er CMS/Website systemerne ikke synderlig avanceret til salgs-delen (vi sælger i hele Europa).

Ved at benytte Umbraco og uCommerce så får du det bedste fra begge type systemer da du nemt kan integrer shoppen i din hjemmeside og omvendt.

Kim:
Vores nuværende hovedsite er et stort arbejde hver gang der skal laves noget, så derfor bliver det ikke holdt helt up-to-date- vil nok derfor helst over på et af opensource systemerne

Lyder som en fornuftig ide.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 14:04

Wordpress, med woocommerce som plugin?

Fra Slagelse
Tilmeldt 23. May 06
Indlæg ialt: 91
Fra  Chill Innovation A/S Skrevet kl. 14:21

Som udgangspunkt er det mest fordi hovedsitet trænger til et frisk pust, at vi ville benytte lejligheden til at få det over på et åbent CMS system med flere muligheder - og så var det jo nærliggende at integrere shopdelen samtidigt. Det ser trods alt mest professionelt ud.

Det er jo ikke unikt at producenterne også har direkte websalg i dag, men synes simpelthen ikke jeg kan finde et godt præsentations CMS system med avanceret shop funktioner også?!?!

/ Kim
Chill Innovation  -  www.chill-innovation.com  -  Nordiske Tech Produkter!

Fra Vordingborg
Tilmeldt 27. Sep 08
Indlæg ialt: 211
Fra  BOATERS Skrevet kl. 16:22

Som en anden nævner er WordPress med WooCommerce en udemærket løsning, hvis der ikke er behov for en fuldblods webshop, så som prestashop eller Magento. Men igen, det er lidt godt fra begge verdener. Design- og layoutmæssigt er det ligegyldigt om du kører et eller to systemer. I de nævnte shopsystemer kan du sagtens få tilpasset produktvisning efter ønske.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:27

Hvis du er ude efter en samlet løsning med focus på produktpræsentationen og med webshop på flere sprog, kan Drupal 7 med dele af Drupal Commerce være en rigtigt god løsning. Løsningen er modulopbygget og kan tilpasses individuelle behov, uden at det kommer til at koste en bondegård.

En Drupal løsning kan også laves responsive, så hjemmesiden fungerer optimalt på forskellige enheder, så som telefoner, tablets og computere i forskellige opløsninger. Det er ikke bare en skalerbar løsning, men en løsning hvor hjemmesidens indhold kan flyttes rund, og præsenteres optimalt på de forskellige enheder.

Som udgangspunkt vil sådan en løsning koste 12.999 kr. inkl. moms, men ekskl. betalingsløsning.

Jeg arbejder på et par ligende løsninger, så om et par uger har jeg de første responsive referencer klar.

Jeg sætter gerne et demo-site op, hvor vi over telefonen kan gennemgå funktionaliteten.

En snak om jeres muligheder og et designudkast koster ikke noget.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)