Hej alle jer hjælpsomme Amino-folk :) Først og fremmest vil jeg gerne introducere min forretningside: Jeg overvejer at kaste mig ud i at starte en webshop, hvor der primært skal sælges tøj og sko. Det skal siges, at det drejer sig om "ukendte" mærker, altså ikke mærkevarer - Da det formodentligt har visse barrierer. Jeg står overfor valg af 2 muligheder: nemlig om det skal være IMPORT AF TØJ eller AFFILIATE SALG (sælge for en anden webshop) Jeg vil gerne bede om råd til, hvad der evt. kunne være mest profitabelt og tilgængeligt. Jeg har skabt mig en lille viden omkring import fra f.eks. Asien, det skal dog siges at det ikke er ret tiltalende, da der i de fleste tilfælde er tale om indhentning af alt for store mængder, endda ofte kun af 1 produkt - Nogle forslag til evt. Asiatiske leverandører/grossister jeg kan lave "gode" kontrakter med, dvs. bestilling af f.eks. 50 kjoler hvor jeg vælger type og farve osv. og med kort leveringstid? Mht. Affiliate salg har jeg spørgsmålstegn i hovedet, hvad angår regler og muligheder ved konceptet. Så vidt jeg har forstået det, handler det om at sælge en anden webshops produkter til en højere pris og derved tjene på differensen. Kan jeg f.eks. lave min egen hjemmeside hvori jeg sælger kjoler (reelt set kjoler fra www.everything5pounds.com) og benytter mig af denne sides billeder og lign. Er der nogle der har erfaring med sådanne "koncepter", eller har et know-how indenfor området, vil jeg meget gerne have noget feedback. Det skal siges, at det kommer til at være mit første "projekt" som jeg skal realisere, hvor det hidtil har foregået på teoretisk plan (studie). Håber på konstruktive svar, da jeg brænder for hvad jeg overvejer at kaste mig ud i |
Hej Aygar,
Synes du skal starte med webshop + import. Så kommer du nemlig langt med dit projekt hvor du kommer til at anvende din teori i praksis..
Du kan evt også importere fra Tyrkiet ?