Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opgave om sikkerhed med hensyn til mobiltelefoner og tablets

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 6. Jun 10
Indlæg ialt: 484
Fra  GetWebbed Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, i forbindelse med mit studie på ITU, skal jeg til at skrive en opgave om sikkerhed omkring mobiltelefoner, så hvis der er nogen som har nogle gode inputs til hvor jeg kan læse lidt om det, eller om hvad jeres firma eller i gør for at sikre jeres oplysninger, e-mails osv. 

Jeg har også lagt et lille spørgeskema ind om hvor vidt du overhovedet bekymre dig om sikkerhed på din mobiltelefon?

Håber på nogle gode svar.

På forhånd tak og venlig hilsen

Bo Gunnarson

Bekymre du dig om din sikkerhed på mobilen, og gør du noget ved det?

• Nej, er ikke noget jeg tænker på. (50%)
  • Jeg gør ikke, men mit firma gør. (0%)
  • Jeg har tænkt over det, men ved ikke hvad jeg skal gøre ved det. (16,7%)
  • Ja, jeg tænker meget over det, og har også gjort noget ved det. (33,3%)
  • Totalt antal stemmer: 6
Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 18:43
Du må indhente informationerne via forskellige kanaler
Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 18:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Bo!

Jeg arbejder hos MYSecurityCenter.com, hvor søster virksomheden er MYMobileSecurity.com. Jeg ved ikke om det er noget som du synes kunne være spændende, men jeg kan muligvis godt arrangere et interview med vores CEO? Han er dansker..

De er blevet kåret som det bedste produkt på markedet, og får flere tusinde downloads hver eneste uge.. Måske det kunne være spændende at have den case med.

Bare en tanke. Held og lykke med opgaven - jeg har smidt min stemme.

Fra København S
Tilmeldt 6. Jun 10
Fra  GetWebbed Skrevet kl. 18:56

Hej Casper,

Tak for svar, jeg har lige sendt dig en privat besked.

// Bo

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 18:59

Vi har ikke specielt følsomme oplysninger på vores enheder, ud over en e-conomics app og enkelte brugere der gerne vil have mulighed for at læse mails på mobilen. Så vi gør som sådan ikke noget specielt udover at iPhone brugere er har aktiveret iCloud, og dermed kan wipe indhold via "Find my iPhone" funktionen. Samsung brugerne har tilmeldt sig samsungdive.com, så de har samme muligheder.

Så skulle det ske at vi mister en telefon, kan vi let slette indholdet. Dog er der ingen af os der bruger skærmlås, så hvis en evt. tyv har lidt omløb, er de funktioner hurtigt slået fra, og så er vi lige vidt :o) Men de oplysninger vi har på telefonerne, er som nævnt ikke specielt følsomme.

Vi gør ikke noget for at beskytte os mod virus. Men indtil det bliver mere udbredt, eller vi begynder at have mere følsomme oplysninger på enhederne, er komfort vigtigere end sikkerhed.

Og det er også det generelle billede blandt vores kunder. Bortset fra de helt store virksomheder, medicinalindustien og enkelte andre brancher, oplever vi ikke mange der ønsker at bruge ret mange penge på sikkerhed. Mange tænker ikke over det, og når vi tager emnet op bliver det ofte fejet af bordet igen. Dem der ønsker sikkerhed har vi selvfølgelig en god løsning til, men det er lige et par år for tidligt til at det er rigtigt udbredt.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København S
Tilmeldt 6. Jun 10
Fra  GetWebbed Skrevet kl. 21:58

igang:

Vi har ikke specielt følsomme oplysninger på vores enheder, ud over en e-conomics app og enkelte brugere der gerne vil have mulighed for at læse mails på mobilen. Så vi gør som sådan ikke noget specielt udover at iPhone brugere er har aktiveret iCloud, og dermed kan wipe indhold via "Find my iPhone" funktionen. Samsung brugerne har tilmeldt sig samsungdive.com, så de har samme muligheder.

Så skulle det ske at vi mister en telefon, kan vi let slette indholdet. Dog er der ingen af os der bruger skærmlås, så hvis en evt. tyv har lidt omløb, er de funktioner hurtigt slået fra, og så er vi lige vidt :o) Men de oplysninger vi har på telefonerne, er som nævnt ikke specielt følsomme.

Vi gør ikke noget for at beskytte os mod virus. Men indtil det bliver mere udbredt, eller vi begynder at have mere følsomme oplysninger på enhederne, er komfort vigtigere end sikkerhed.

Og det er også det generelle billede blandt vores kunder. Bortset fra de helt store virksomheder, medicinalindustien og enkelte andre brancher, oplever vi ikke mange der ønsker at bruge ret mange penge på sikkerhed. Mange tænker ikke over det, og når vi tager emnet op bliver det ofte fejet af bordet igen. Dem der ønsker sikkerhed har vi selvfølgelig en god løsning til, men det er lige et par år for tidligt til at det er rigtigt udbredt.

Hej Igang...

Tak for et dejligt langt og brugbart svar, er absolut noget jeg kan bruge til noget :)
Er glad for er der er så mange holdninger til emnet så jeg har noget at diskuterer :)

Venlig hilsen

Bo

Fra København S
Tilmeldt 6. Jun 10
Fra  GetWebbed Skrevet kl. 22:59

Er der flere som har lyst til at smide deres stemme her?

// Bo

Fra København S
Tilmeldt 6. Jun 10
Fra  GetWebbed Skrevet kl. 12:41

Tak til dem som har valgt at bruge to minutter på at smide en stemme her eller skrive et indlæg, hvis der er flere som vil være behjælpelige bare med en stemme, så vil jeg blive rigtig glad.

på forhånd tak.

// bo

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)