Jeg tror virkeligt, at I som tror man som sælger kan droppe den skriftlige ansøgning og bare gå på canvas, helt undervurderer hvor travlt de som ansætter har. Jeg har ansat mindst 50 sælgere og ville ALDRIG ha taget en ind som kom uanmeldt - til et interview. Måske hvis jeg havde tid, lige nok til at tage kuverten, og det kunne være positivt - men aldrig gennemføre et interview. Der komme flere hundrede ansøgninger og hvis alle bare trodsede ønsker om skriftlig ansøgning ville det gå galt. God ide at komme ud med en ansøgning personligt, men forvent ikke generelt at komme til interview, og kom ALDRIG uden en skriftlig ansøgning, hvis det er hvad der bedes om i annoncen, det vil virke totalt ustruktureret. vh |
Jeg tror virkeligt, at I som tror man som sælger kan droppe den skriftlige ansøgning og bare gå på canvas, helt undervurderer hvor travlt de som ansætter har.
Hvem siger, at hun skal ringe op og præsentere sig, som jobsøgende? Hun ringer som sælger for en virksomhed, der sælger et produkt, der kan tjene mange penge til virksomheden (virksomheden behøver ikke at vide, at produktet er hende selv, før hun er til "samtale" hos virksomheden) ;o)