Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Æv, mit CV er imod mig....

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror virkeligt, at I som tror man som sælger kan droppe den skriftlige ansøgning og bare gå på canvas, helt undervurderer hvor travlt de som ansætter har.

Jeg har ansat mindst 50 sælgere og ville ALDRIG ha taget en ind som kom uanmeldt - til et interview. Måske hvis jeg havde tid, lige nok til at tage kuverten, og det kunne være positivt - men aldrig gennemføre et interview. Der komme flere hundrede ansøgninger og hvis alle bare trodsede ønsker om skriftlig ansøgning ville det gå galt.

God ide at komme ud med en ansøgning personligt, men forvent ikke generelt at komme til interview, og kom ALDRIG uden en skriftlig ansøgning, hvis det er hvad der bedes om i annoncen, det vil virke totalt ustruktureret.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 13:23

Jeg tror virkeligt, at I som tror man som sælger kan droppe den skriftlige ansøgning og bare gå på canvas, helt undervurderer hvor travlt de som ansætter har.

Hvem siger, at hun skal ringe op og præsentere sig, som jobsøgende? Hun ringer som sælger for en virksomhed, der sælger et produkt, der kan tjene mange penge til virksomheden (virksomheden behøver ikke at vide, at produktet er hende selv, før hun er til "samtale" hos virksomheden) ;o)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:37

Jesper Nerløe:
Hvem siger, at hun skal ringe op og præsentere sig, som jobsøgende? Hun ringer som sælger for en virksomhed, der sælger et produkt, der kan tjene mange penge til virksomheden (virksomheden behøver ikke at vide, at produktet er hende selv, før hun er til "samtale" hos virksomheden) ;o)
Du mener, at hvis en virksomhed har en annonce ude, så skal hun gøre som du foreslår der - eller du mener hun skal ringe til virksomheder generelt der ikke har jobansøgning ude?

Hun kan da roligt prøve din metode til virksomheder der ikke er i søgeprocess, men jeg tvivler på du selv har siddet og skulle ansætte folk, med hundredevis af ansøgninger, for så ville du vide, at det bestemt kunne trække ned, at ringe som om man skal sælge noget helt andet end det man viser sig at skulle - og desuden er den der ansætter en sælger - sjældent den samme som vil købe et eller andet produkt. Det lyder smart - men gad vide om du har prøvet det i praksis

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skejby
Tilmeldt 24. Sep 12
Indlæg ialt: 41
Fra  www.nojob.com Skrevet kl. 15:30

Jeg stod selv i samme situation for et års tid siden, da jeg besluttede mig for at prøve nye græsgange end detailhandlen.

Det er nok vigtigt at gøre gavn af dine tidligere chefer, leverandørere, sælgere og hele dit kontaktnetværk da du var i den branche. Jeg har altid arbejdet i føtex og Netto (senest som Butikschef) og det er igennem netværket at jeg blev tibudt min stilling som sælger, så det kan anbefales at gå den vej.

Desværre vil jeg give andre ret i at konkurrencen om de stillinger pt. er benhårde. Der er rigtig mange sælgere der bliver opsagt, og nok også mange i fremtiden.

Men op på hesten. Det skal nok lykkes dig snart.

/Anders

Tilmeldt 4. Feb 10
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 15:40
Tilmeldt 1. Nov 12
Indlæg ialt: 23
Fra  Relida Skrevet kl. 01:22

Hej Mie.

Ja, det er brutale tider i øjeblikket, der bliver talt finanskrise og ledighed som aldrig før.

Men det er måske lige præcis dit value proposition... Finanskrise betyder ændrede købevaner, hvilket stiller større krav til sælgere.

Jeg er enig i mange af de ting Mr. Cookie skriver, du er nødt til at brænde igennem i dine ansøgninger, vis kort og koncist hvad du vil tilføre virksohedens salgskorps. Du er målrettet, selvkørende, proaktiv, værdiskabende, laver behovsanalyse, lytter aktivt, holder kundens situation i fokus hele tiden. Der er masser af gode ting du kan variere med, som giver et indtryk af en sælger.

Arbejdet med børn, kræver et enormt overskud og drive i hovedet, hvilket er noget af det vigtigste for en sælger. Du må ikke være for ydmyg i dine ansøgninger, en virksomhed for så mange ansøgninger, når de slår en stilling op og de vil se hvem der har evnen til at kunne sparke døren ind og starte et forhold med kunden, så han eller hun KUN køber hos den virksomhed.

Op med en linkedin profil, deltag evt i nogle debatter på sitet indenfor salg og hvad der er relateret hertil.

Du kan jo også prøve med den "hårde vej" ind, nemlig med at starte som telemarketingskonsulent, det giver dig tid til at komme lidt ind i sælgerverdenen igen og når du så søger videre, har du opdateret erfaring og kan skrive i din ansøgning at du bare har mere blod på tanden efter at komme til at sælge for det er det der giver dig et kick.

Det er svært at blive kørende sælger i disse tider, virksomhederne sparer ind til benet og derfor omlægger de mange gange dele af salgsorganisationen så salg foregår over telefonen. Kørende sælgere er desuden dyre i drift, specielt hvis de ikke leverer varen fra dag 1.

Håber du kan bruge lidt af det. Cheer up:-)

PS: Slut med ord som "æv" :-)

Hilsen Jesper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:42

Hej Mia

Det allervigtigste i din situation er at du ser på dig selv med en arbejdsgivers briller. Du mener selv du vil være en strålende sælger, og er det garanteret. Men hvis du er oppe imod 30 andre der de seneste par år har beskæftiget sig med salg, og din ansøgning ikke formår at vække nok interesse hos recruiteren, ja så står du ikke så godt. 
Erfaring, uddannelse og talent er 3 meget vigtige faktorer, som i et salgsjob godt kan overtrumfe hinanden, men de kan ikke alle undværes. Dvs hvis du ikke har ret meget erfaring, så er det dit talent og udd der skal bære dig frem. Og det er ikke nødvendigvis nemt at få det budskab formidlet gennem en ansøgning.
Du kan læse lidt mere om det at opbygge din ansøgning korrekt her http://eligo.es/ledige-job.php#!/gode-raad-til-jobsoegning 

Du er også velkommen til at sende din ansøgning og cv på info@eligo.es så skal jeg lave en analyse af begge dele, og fortælle hvad der kan forbedres, og hvad der måske kunne gøre en forskel i fremtiden.

Fra Odense S
Tilmeldt 11. Nov 07
Indlæg ialt: 215
Fra  CheapGear Skrevet kl. 01:57

Hej Mie

For lige at følge lidt op på Jespers "hårde vej" ind i form af telemarketing.

Der er en del større virksomheder som eksempelvis Carlsberg og Royal Unibrew der har interne salgsafdelinger. Det er lidt nemmere at komme ind her, og et godt skridt i den rigtige retning. Som intern sælger hos eksempelvis Royal Unibrew har man rigtig meget kontakt med de kørende sælgere og i den grad fingeren på pulsen. Når man først er inde, er det som oftest nemmere at komme videre. 

/Nikolaj

Smartphone og tablet tilbehør med gratis fragt & dag-til-dag levering. Køb dit iPhone 5S Cover hos CheapGear.dk

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Mar 08
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 11:33

Hej Mie.

Jeg forstår godt din problemstilling og dine overvejelser.

Dog har jeg ikke noget at tilføje som ikke allerede er nævnt.

Jeg vil blot råde dig til at holde øje med http://www.berendsen.dk/ledige-stillinger 

Berendsen søger jævnligt sælgere, og da du har baggrund i tekstil, kan det være en fordel.

Jeg ved at mange forskellige persontyper bliver ansat, ligesom de fra tid til anden afholder "salgs-camp" hvor salgs talenter kan vise deres værd.

Held og lykke.

KMOsen

En af fordelene ved at være rodet, er at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser. Peter Plys, bjørn

Fra KBH
Tilmeldt 8. May 12
Indlæg ialt: 25
Fra  VeloMount Skrevet kl. 12:10

Hej Mie

Ja der er jo mange om budet til at få job i disse tider og som så mange her har skrevet gælder det om at være kreativ i sin fremgang.
Jeg vil give det råd at du skal pleje dit netværk, du skal gøre opmærksom på at du søger job, du skal ikke være bange for at trække på alle de kontakter du overhovedet kan. Brug gerne kontakterne fra dit gamle arbejdssted, hvem ved måske er der en der kan hjælpe. Og at smide dette opslag ud på Amino er jo bl.a et skridt på vejen!

Netværk, netværk, netværk Big Smile

VH

Jacob Kingo Jensen

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)