Sagen er den, at jeg brænder for, at få et arbejde som kørende sælger. Jeg er uddannet sælger, har været afdelingsleder inden for tekstiler. Så lige på det punkt ser det jo helt fint ud. MEN..... det er ti år siden jeg har arbejdet med salg. Jeg har arbejdet med børn siden 2002, hvilket har været en stor fornøjelse og et meget livsbekræftende arbejde. Jeg rigtig gerne tilbage til sælgerfaget nu, men mit CV er virkelig imod mig nu. Jeg har søgt rigtig mange stillinger og har fået lige så mange afslag. Ikke en eneste samtale :-( Jeg er også lidt ærgelig over, at der på mange stillingsopslag står at man skal have min. x antal års erfaring. Erfaring gør ikke nødvendig vis en sælger bedre (end mig). Har nu søgt dem alligevel. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at jeg ville være perfekt til de job jeg har søgt, men tror arbejdsgiverne ser skævt til, at der står Dagplejer på mit CV. For hun er jo "bare" Dagplejer. Men det er ikke "bare", det er jo også en "forretning" hvor man skal være resultat orienteret, have overblik, forståelse og yde en god service. Ingen glade børn/forældre = ingen arbejde. Tilbage til mit nødråb. Hvad kan jeg gøre for at få arbejdsgivernes øjne op for lige netop mig? Jeg har været nede hos en fotograf og få taget et ordentligt billede, brugt lang til på mine ansøgninger.... men så er der jo lige det dumme CV der skal vedhæftes... ÆV!! Håber I kan hjælpe mig ;o) HIlsen Mie |
Æv, mit CV er imod mig....
Man ringer for at aftale et møde Man tager ud til kunden for at lukke handlen... Hvorfor laver du så skriftlige ansøgninger til et sælgerjob ? |