Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DK er et af de letteste lande at starte virksomhed i - hvad synes du?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 30. Mar 11
Indlæg ialt: 36
Fra  Arbejdsglæde.Com by John Harmsen ApS Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

En interessant rapport fra Verdensbanken er netop offentliggjort:

Verdensbanken kårer Danmark til letteste sted i Europa at drive forretning.

Verdensbanken vurderer, at Danmark er det land i Europa, hvor det er lettest at drive forretning.

Globalt set er DK kun overgået af Singapore, Hong Kong, New Zealand og USA.
Det viser den årlige ’Ease of Doing Business’-rapport, hvor Danmark blandt andet fremhæves for en meget effektiv procedure i forbindelse med opstart af virksomhed.

I ’Ease of Doing Business’-rapporten for 2013 ligger vi i top som det bedste land i Europa og som nummer fem blandt 185 lande.

Har de ret? Hvad synes du?

Se kurser og foredrag, og få gratis tips til mere arbejdsglæde på www.GoMandag.dk

Se mere om salg og salgsstrategi på www.salgstræner.dk

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 11:56

Det er lige til at få et CVR nummer, det er vel egentlig heller ikke særlig vanskeligt at blive moms registreret, og så er du faktisk godt på vej.

MEN... Jeg nægter at tro på, at det er nemt at overleve med forretningen i Danmark. Og det er udelukkende pga de sindsoprivende høje skatter og afgifter, som egentlig bare giver én lyst til, at løbe skrigende væk.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 12:09
John Harmsen (Salgs3ner.dk):

En interessant rapport fra Verdensbanken er netop offentliggjort:

Verdensbanken kårer Danmark til letteste sted i Europa at drive forretning.

Verdensbanken vurderer, at Danmark er det land i Europa, hvor det er lettest at drive forretning.

Globalt set er DK kun overgået af Singapore, Hong Kong, New Zealand og USA.
Det viser den årlige ’Ease of Doing Business’-rapport, hvor Danmark blandt andet fremhæves for en meget effektiv procedure i forbindelse med opstart af virksomhed.

I ’Ease of Doing Business’-rapporten for 2013 ligger vi i top som det bedste land i Europa og som nummer fem blandt 185 lande.

Har de ret? Hvad synes du?

Har du et link ?
Tilmeldt 30. Mar 11
Fra  Arbejdsglæde.Com by John Harmsen ApS Skrevet kl. 12:14

Historien er hentet fra Udenrigsministeriet

Link: http://um.dk/da/politik-og-diplomati/nyhederogpublikationer/udenrigspolitiske-nyheder/newsdisplaypage/?newsid=09e664e5-afc9-4904-9fb7-c2f9888edc89

God læsning :-)

John Harmsen

Se kurser og foredrag, og få gratis tips til mere arbejdsglæde på www.GoMandag.dk

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 14:35

danmark er et dejlig land at starte op i , især opstarten er nok lettest for der er udgifter man kan trække fra og ikke topskatten og vis går helt galt kan man lukke virksomheden men man har stadigvæk mad på bordet vores social sikkerhedsnet er et stor plus i danmark for dem som starter op med egen virksomhed

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 9. Oct 12
Indlæg ialt: 197
Skrevet kl. 14:47

Interessant tråd.

Dog vil jeg lige hurtig påpege at det er umuligt at sige medmindre man har startet virksomhed i andre lande ;-)

Om det let at starte virksomhed i Danmark?

Det tager vel ikke mere end et par minutter og søge om et CVR nummer.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:08

Det er et godt spørgsmål at stille!

Jeg ved ikke, om man kan svare ja eller nej til overskriften.

Det kan godt være, at det er uhyggelig let at få et CVR-nummer, men man kan jo dårligt røre sig endsige ånde som selvstændig, førend man har overtrådt en lov eller skatteregel. Og det er ikke spor nemt at finde ud af, hvad man må og navnlig IKKE må! Og skat skal nok vide at fortælle dig, når du har fejlet!

Hvis man ikke har indtægter eller udgifter, er det nemt at drive forretning, men så snart man får en indtægt, er det sket med det nemme.

Tilmeldt 30. Mar 11
Fra  Arbejdsglæde.Com by John Harmsen ApS Skrevet kl. 21:56

Hej alle dejlige Aminoer Smile

Gode og saglige kommentarer I kommer med.

Der er elvfølgelig meget snak i tråden omkring, at der er ganske LET at starte virksomhed i Danmark, men rapporten går også på, at vi skulle være det land i Europa (og nr. 5 i verden), hvor det er lettest at DRIVE sin virksomhed.

Hvad synes I om det? Er I enige?

Mange hilsner
John Harmsen
salgs3ner.dk 

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 11:33

John Harmsen (Salgs3ner.dk):
Der er elvfølgelig meget snak i tråden omkring, at der er ganske LET at starte virksomhed i Danmark, men rapporten går også på, at vi skulle være det land i Europa (og nr. 5 i verden), hvor det er lettest at DRIVE sin virksomhed.

Nu har jeg personligt ikke drevet forretning i hverken Danmark eller udland, men som det står til med skatter og afgifter, og den ene fabrik efter den anden enten bukker under eller rykker til Asien, så tror jeg simpelthen ikke på, at det er så nemt som EU tror.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 11:49

Nu er det jo med en rapport som denne at man kan fortolke den på mange måder. For at forstå den - og måske endnu vigtigere - agere på baggrund af denne må man dissekere den.

Som jeg forstår rapporten er formålet at vurdere "hvor let det er at drive virksomhed i Danmark", det med en tilgang der er kombineret af jura og økonomi og administrativt arbejde. Det rapporten derimod ikke siger noget om er hvor tilfredse danske virksomheder er med "rammerne". Der er jo himmelvid forskel på at have simple regler (hvis dette er et mål i sig selv) og så regler der sikrer at virksomhederne er konkurrencedygtige.

Jeg har arbejdet som skatterådgiver i flere EU-lande, herunder i flere såkaldte skattely og det er klart min vurdering at Danmark er et meget let land at opstarte en virksomhed i. Et selskab kan stiftes digitalt og på få timer har du et CVR-nummer. I mange andre lande er det nødvendigt at gå en tur om notaren mv. Når det kommer til overholdelse af reglerne for "going business", dvs. indsendelse af regnskaber mv. er det min vurdering og erfaring at der er et par lande der er mere fleksible end Danmark men det er ikke svært i Danmark.

I andre lande skal man jo også sørge for at bevæge sig inden for lovens rammer og det vil nu engang kræve ressourcer fra den forretningsdrivende. Summa summarum er at det efter min opfattelse ikke er specialt administrativt tungt at drive forretning i Danmark.

Forskellen er så at du med det samme administrative arbejde i andre lande (f.eks. Luxembourg som jeg kender særdeles godt) tilbydes rammevilkår for din forretning som er arkant bedre end i Danmark. I hvert fald økonomiske rammevilkår.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)