Hej! Jeg er en dansker bosiddende i Norge med et norsk firma, som bekendt er Norge ikke en del af EU så der er told og moms på de fleste varer der krydser grænsen. Jeg har flere gange stødt på problemer med leverandører af forskellige varer inden for EU der ikke vil sende til Norge selvom det som regel ikke er noget problem at fakturere varerne uden moms.. Jeg har allerede adgang til et lokale i Danmark i en anden forbindelse så jeg vil gerne oprette en lille enkeltmandsvirksomhed som køber varer fra EU med moms og sælger dem videre til min norske enkeltmandsvirksomhed uden moms og uden fortjeneste. Altså et firma med omsætning og ingen fortjeneste, er der nogen problemer i den konstruktion? En anden mulighed på sigt er selvfølgelig at man kan sælge varer i hele EU når først man har et EU momsnummer, hvilket selvfølgelig åbner et kæmpe marked som kan udnyttes på sigt! Håber på svar fra nogen der har erfaringer, måske ikke lige mellem DK og NO, men jeg kan da forestille mig at der er nogen af udlandsdanskere i det svenske der ejer selskaber på begge sider af broen..? Mvh. Jakob |
Ingen der kan kaste lidt lys over emnet?
Ingen der ejer virksomheder i to lande og handler imellem dem internt?