Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er skat for aktieselskab også 25%?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Jun 12
Indlæg ialt: 293
Fra  DanHua Business Solutions ApS Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg har lige læst et andet aktieselskab firmas årets regnskab, og synes

1. deres skat af årets resultat er helt forkert, hvis man regner på 25%, og

2. Årets resultat efter skat er også forket, fordi hvis det er negativ skat, så får firmaet jo penge fra skat, således bliver deres underskudt mindre.

0172.årets regnskab.docx

Er det mig der ikke forstår det rigtigt eller deres regnskab er forkert?

Jeg håber nogle kloge Aminoer her kan svare på dette.

Tak,

Anne Z. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:13

Ja den er 25% - men du kan ikke ud fra et så simpelt regnskab regne skatten ud desværre - slet ikke når du kun har et år, og kun de få oplysinger - der er masser af ting der spiller ind - både på plus og minus siden kan der være ting der ikke er med i resultatet skattemæssigt - der laves både et driftsresultat og et egentligt skattemæssigt resultat, som du ikke ser - det viste ser nok lidt atypisk ud en kan sagtens være korrekt - OG ja - den er 25%

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 08:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Ann

Ja det er en drilsk en den med forskellen mellem det regnskabsmæssige og det skattemæssige resultat. Som Cookie rigtigt nok siges så opererer man med to resultater, nemlig det regnskabsmæssige og det skattemæssige. Sidstnævnte danner grundlag for skatteopgørelsen.

Hvad er så forskellen på de to?

Groft sagt kan man sige at det regnskabsmæssige resultat er udgangspunktet for det skattemæssige idet der ved opgørelsen af det skattemæssige resultat korrigeres for poster der behandles forskelligt skatte- og regnskabsmæssigt. Sådanne poster kan for eksempel være ikke-fradragsberettigede renteudgifter, delvist fradragsberettigede repræsentationsomkostninger, skattemæssige afskrivninger mv.

Håber det giver mening.

/Banditten

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Jun 12
Fra  DanHua Business Solutions ApS Skrevet kl. 09:42

Tak Cookie. Jeg tror også at der er noget underligende ting, derfor kigger jeg på noter 7. Men det giver heller ikke så meget info.

Hvad med negativ skat? Hvordan forklarer med det så? Er der ikke noget minus plus problem her?

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Jun 12
Fra  DanHua Business Solutions ApS Skrevet kl. 09:45

Banditten:
nemlig det regnskabsmæssige og det skattemæssige. Sidstnævnte danner grundlag for skatteopgørelsen

Ah, sådan. Nu forstår jeg det bedre.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)