Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PrestaShop og egen hjemmeside.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 24. Oct 12
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Kan ikke helt finde ud af om PrestaShop KUN er et betalingssystem/Webshop, eller det OGSÅ er en hjemmeside med eget CMS System.

Kan man kode sin egen hjemmeside og så ligge PrestaShop ind? Eller er det ligesom WordPress hvor der er templates osv. :-) !

Hvis nogen eventuel har en komplet guide til PrestaShop kunne det være lækkert, da jeg kun kan finde en installations guide på nettet.

Synes der mangler en guide fra start til slut, step by step.

Mvh. Martin Skaarup Wink

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:07

Hej,

PrestaShop er lig som wordpress som du siger. Du kan find gratis temaer og temaer du køber til din webshop. Du kan se nogen lækkere temaer hos templetmonster.com

Hilsen Mike Nielsen

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 23:07

Der ligger en CMS-del i Prestashop (CMS er jo groft sagt blot et system, der tillader styring af indholdet på din side).

Du kan sagtens lave forskellige løsninger, men standard-prestashop kan du se her 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 24. Oct 12
Skrevet kl. 23:24

Så det vil sige, at jeg ikke kan ligge selve PrestaShop ind på egen hjemmeside som er kodet fra bunden i asp.net? :-)

Og så styre PrestaShop et sted, og min side via. mit eget CMS-System?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 24. Oct 12
Skrevet kl. 11:06

Anyone? :-D

Fra Brønshøj, Kbh
Tilmeldt 27. Oct 09
Indlæg ialt: 143
Fra  KCB Group S.M.B.A. Skrevet kl. 11:12

Det kræver at dit webhotel både kan håndtere ASP og Php ellers så fungere det ikke, og typisk så plejer webhoteller kun at være endten det ene eller det andet.

Ved ikke om det var den store hjælp?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 24. Oct 12
Skrevet kl. 11:25

Hmm..

Så det vil sige, at hvis jeg vil lave min egen side og have en webshop skal jeg selv kode webshoppen? (eller få en til og kode den) ..

Havde bare en anden opfattelse af PrestaShop i starten, troede det var det som jeg håbede på.. Øv øv :-)

Fra Brønshøj, Kbh
Tilmeldt 27. Oct 09
Fra  KCB Group S.M.B.A. Skrevet kl. 11:29

Martin Skaarup:

Hmm..

Så det vil sige, at hvis jeg vil lave min egen side og have en webshop skal jeg selv kode webshoppen? (eller få en til og kode den) ..

Havde bare en anden opfattelse af PrestaShop i starten, troede det var det som jeg håbede på.. Øv øv :-)

Hvis dit webhotel understøtter PHP, så har du mulighed for at installere Prestashop. Men hvis dit webhotel kun understøtter ASP så har du ikke mulighed for at bruge prestashop på det webhotel. Du har selfølgelig muligheden for at tilkøbe et php webhotel, hvor du kan installere prestashop og tilgive det et subdomæne f.eks men det er måske en smule besværligt?

Alternativt så skal du gå på udkig efter et asp open source webshop system?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 24. Oct 12
Skrevet kl. 11:32

Tak for svarende allesammen :-) ! Så må jeg på udkig efter dét!

Men findes der overhovedet nogen webshop-systemer hvor det KUN er selve Webshop-systemet man henter og så kan indsætte på egen side? Uden det er nogen lignende WordPress eller PrestaShop så? :-)

Fra Brønshøj, Kbh
Tilmeldt 27. Oct 09
Fra  KCB Group S.M.B.A. Skrevet kl. 11:38

der findes http://www.ecwid.com/ ved ikke om det lige det præcist er det som du søger. Ved at det er noget du kan indsætte direkte i dit eget system og på dine egne sider. Men har ikke kigget mere på det end rent overfladisk så kan ikke helt sige om det vil passe ind i dit projekt :-)

men det er vel værd at undersøge ? ;)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)