Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan synes du vi skal få gang i økonomien med flere arbejdspladser?

Side 1 ud af 4 (38 indlæg)
Tilmeldt 14. Oct 12
Indlæg ialt: 255
Fra  Opbygning Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Nu har jeg spekuleret over hvad der evt. kan hjælpe os iværksættere i gennem krisen, så vi kan vokse hurtigt og skabe flere arbejdspladser.

Jeg foreslår at vi får en lavere skat evt. med støtte til mindre virksomheder hvor der er mulighed for at vokse op og skabe arbejdspladser så hjulene kommer i gang igen.

Jeg synes jeg gør mit til at hjælpe f.eks. med at tilbyde gratis markedsføring for virksomheder på forskellige hjemmesider og uddeler gratis guldkorn til opbygning af hjemmesider, så folk selv har muligheden for at tage fat.

Hvad mener du der skal til for at få mere gang i økonomien, flere arbejdspladser og forhåbenligt en glemt tanke om at der har været krise?

Se hjemmeside tips på opbygning.dk

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 21:51

Hej,

Jeg synes, at skatten skal sænkes nogle procent-point. Samtidig synes jeg, at staten skal sænke eller måske helt fjerne diverse former for økonomisk støtte. Det vil få folk op af sofaen og finde et arbejde.

Med venlig hilsen

Simon Mark Nielsen

Fra Caracas
Tilmeldt 4. Jul 12
Indlæg ialt: 131
Fra  ImportSolution ImportSolutions office : ICON III 858 Sukhumvit soi 55 10110 BKK Skrevet kl. 22:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg er helt enig, økonomisk støtte gør folk dovne og skatten er urimelig høj..  Dernæst kommer det urimelige papirarbejde der følger en virksomhed. Det giver ingen menning at selvstændige skal arbejde 80 timer om ugen og ansatte 37..... Jeg siger ikke Danskere er blevet dovne, men jeg siger de opføre sig dovent, og det koster kejserboxen.. Fodre man en løve, jager den ikke.. Men løven vil kalde det velfærd.

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 22:51

Jeg tror enlig at det er meget forsimplet.

1) Væk med papirnusseri

2) Ned med skatten så den ikke ligger væsentligt over den skat man betaler i de andre nordiske lande.

3) Et opgør med at du betaler skat når du har overskud til at du betaler skat af overskud men først når de rent faktisk forvandler overskuddet til likviditet. Det tror jeg ville gøre det meget lettere for virksomheder at vokse.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Tilmeldt 14. Oct 12
Indlæg ialt: 255
Fra  Opbygning Skrevet kl. 15:54

Jeg tror også nogen af punkterne vil gøre en væsentligt forskel.

Lad os skabe en debat hvor politikkere får et indblik i hvad vi synes der skal gøres for at få rettet op på økonomien og flere arbejdspladser, så kan vi håbe på at politikkerne for øjnene op for nogle af vores forslag.

Hvad synes du personligt der burde gøres? - Alle kommentarer og idéer er velkommen! 

Se hjemmeside tips på opbygning.dk

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Danmark er et af de nemmeste lande at drive virksomhed i, og selskabsskatten er lav ift. mange andre lande. Så jeg tror ikke på at det rykker meget at sænke skatter og administrative byrder.

Jeg tror at der er to ting der vil rykke noget. Lønningerne er et punkt. Almindeligt arbejde, udført af ufaglærte eller folk med kort uddannelse, er simpelthen for dyrt at få udført i DK. Prisen på almindeligt arbejde står ikke mål med værdien der bliver skabt, i forhold til i de fleste andre lande. Lønnen er høj og effektiviteten er lav. Så det kan være vanskeligt for iværksættere at have råd til at ansætte de første medarbejdere. En god start kunne være at reducere folks ferie til 2 uger om året som her i USA. Tænk, hvis man havde råd til 5 medarbejdere istedet for 3.

Dernæst skal man væk fra den tankegang, at banker skal finansiere virksomheder. En bank kan være god nok til alm. konti og kassekreditter. De er bare en begrænsning når det kommer til seed og vækst kapital. Derfor er jeg glad for at se Amino Kapital. Giv investorer nogle solide (evt. skattemæssige) fordele når de investerer deres penge i iværksætter- og vækstvirksomheder.

Det er et par af mine bud.

Mvh Carsten

Fra Caracas
Tilmeldt 4. Jul 12
Fra  ImportSolution ImportSolutions office : ICON III 858 Sukhumvit soi 55 10110 BKK Skrevet kl. 17:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har forladt danmark, men har haft cvr i Danmark.. Først skal man finde politikere som arbejder for danmark og ikke deres genvalg, dette kan blive svært, jeg oplever systemet som stærkt styret af lobyarbejde samt spin doktorere..

Behøver vel ikke begrunde dette synspunkt.

Mennesker/dyr holder op med at søge løsninger når de bliver forkælet, et vældfærds samfund som det virker idag havde Danmark råd til i 1960, fordi folk var bevidste om at man skulle stå op, hvis man ville tjene penge..

I dag er det for let at give op, samt alt alt for svært at starte virksomhed..

Jeg tror man skal gå en tur, måske helt til Kina..... kikke sig omkring og så kikke på Danmark mens man står der....

Da vil man let kunne se hvad Danmark er så super dygtige til, samt deres fejl..

Et stort problem som jeg ser det er at danmark har olie, det gør at regeringen uanset hvem ikke er interesseret i alternativ energi, dette bevirker at man ligger afgifter på den energi som kommer gratis samt er det ikke fedt at undergrunden ejes af DONG.. 

Alternativ energi know how kunne sagtens blive DKs største eksport varer...

Danske virksomheder gør et flot arbejde rundt i verden, men de nye Danske virksomheder har det for svært..

Velfærd er betalt af virksomheder, ikke 3F

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 17:10

Carsten Jacobsen:
Jeg tror at der er to ting der vil rykke noget.

Du kommer ikke udenom at fjerne en del skat og afgifter, bliver det ikke billigere at leve i Danmark, kommer lønningerne ikke ned.

Fra Caracas
Tilmeldt 4. Jul 12
Fra  ImportSolution ImportSolutions office : ICON III 858 Sukhumvit soi 55 10110 BKK Skrevet kl. 17:27

Carsten jeg er enig med dig, langt hen af vejen.. Men danmark er et ret svært sted at drive virksomhed.. Selvskabsskatten jo, men du kan som selvstændig møde næsten 500 standard formularer fra det offentlige.. Som du er inde på er lønnen høj, men det er hele vejen op ikke kun manuelt arbejde,, Det betyder din regnskabs arbejder kræver sit samt dit revisions firma.. Og dette samt at dine ansatte også skal have ret til sygdom og 6 ugers ferie gør du skal arbejde for 2+    Måske har Burger King det nemt i Danmark, men den nye mand har det ret svært...

Noget andet er, jeg ser hellere banken som långiver end private..På trods af bankers leg med penge inden finanskrisen.. Men bliver der drevet ordentlig bankforretning er det klart at fortrække...

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:31

Boysen,

Du har til dels ret. Men hvis lønningerne var lavere, ville det også være billigere at handle ind.

Mvh Carsten

Side 1 ud af 4 (38 indlæg)