Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kendskab til Omnia Selskab stiftelse

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er rendt på stifteren af Omnia i forbindelsen med en fondraising. Det er et selskab som har adresse her i Danmark, men hovedsæde i Schweitz. Kort fortalt hjælper de firmaer med at oprette Familiefond/holdning selskaber, men med drift i Danmark. Er der nogen som kender ideen bag det firmaet. I mine øjene virker de troværdige, men er ikke helt blåøjet. Er det muligt at stifte en familiefond på Cypern som har et underselskab(Holding selskab) som ejes af fonden hvor der er et drift selskab i Danmark som sender overskudet til holdingselskabet og videre til fonden som forvalter pengene og på den måde for en skattefri akkumulering.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Kender intet til regler for holding på Cypern, men med drift i Danmark, vil der jo skulle betales virksomhedsskat af resultatet af driften i DK til DK skat - som så efter skat kan føres til holding uden yderligere skat. Den del vil vel være uændret.

Om man så kan føre pengene ud til et holding der ligger på Cypern ved jeg ikke, ville tro det, men givetvis vil evt udbytte til en DK boende person med DK drift - også fra det holding, være fuldt skattepligtigt i DK, helt som hvis holding lå i Danmark. Med andre ord, kørt lovligt vil det vel for en person med bopæl og drift i DK næppe give skattefordele.

Om man kan lave en familiefond - med en fondat om at støtte f.eks. medlemmer af egen familie på den ene eller anden måde, uanset placering DK eller Cypern, er også manglende viden hos migSmileFølger med

vh

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)