Har brug for hjælp med LI menu
Fra Aalborg
Tilmeldt 1. May 12
Hej er nybegynder på dette område, men har store problemer med at få mine menu, til at stå inde i min menu linje, når jeg endeligt har fundet en løsning, på browseren, men så advarer det min i visual studio at element 'div' cannot be nested within element 'ul'.
Scriptet er:
</div> <ul> <div class="Menu"> <div class="Search"> </div> <li><a href="#">Home</a></li> <li><a href="#">Hardware</a></li> <li><a href="#">Kabler</a></li> <li><a href="#">Radio/tv</a></li> <li><a href="#">Computer</a></li> <li><a href="#">Blæk Patroner</a></li> </ul> </div></div>
Takker på forhånd :)
Med Venlig Hilsen
Michal Do
Svar
Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Teddy Carlsen
Skrevet
30-10-2012 kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Svar
Hvad er det du prøver at gøre?? det giver ikke meget mening uden CSS.
Men du starter med at lukke en div, og nester en div inden i listen, som du selv skriver man ikke må, og den nester du en div inden i igen???
Teddy
Svar
Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
<div> inde i <ul> er ikke tilladt ifølge standarden. Skal du have en div i en liste skal det omsluttes af <li></li>.
F.eks.:
<ul>
<li><div>noget</div></li>
</ul>
Hvad er det i det hele taget du vil? Det virker ikke som om det er helt hensigtsmæssigt det du gør
Svar
Fra Aalborg
Tilmeldt 1. May 12
.Menu {width: 960px; height: 25px; border-radius: 50px; background-color:#595555; float:right; margin-top:15px;}
ul {list-style-type: none; } li {float:left;} ul a {display: block; text-decoration: none; font-family: sans serif; font-size: 15px; color: white; background-repeat: no-repeat; background-image: url (/Assets/Images/Streg.png); background-position: right;} ul a:hover {color: #ff0000; text-decoration:underline;}
Det er min stylesheet.
Nu er jeg utroligt nyt i denne her oområde, så er lige startet som webintregrator for ca. 1 måned siden, så dette bliver mit første site.
Jeg har lavet et screeenshot, af hvordan min menu linje ser ud. http://img196.imageshack.us/img196/6418/minmenulinje.jpg
problemet er at jeg ikke kan få mine menu'er ind på den grå felt, som er min menu linje, det sorte er bare noget som jeg har lavet wrapper som baggrund, for at se hvor langt min menu går ned :)
Håber det giver mere mening nu :D
Med Venlig Hilsen
Michal Do
Svar
Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
For det første burde du nok gøre det således: http://jsfiddle.net/bCPSC/ så du ikke laver invalid syntax.
Mht. til at din menu ikke "ligger" rigtigt i rammen, så har du en margin-top på 15px. Det kunne godt ligne det er ca. så meget den er rykket ned.
Husker du at normalize din CSS? Forskellige browsere har forskellige standard-værdier og margin/padding på f.eks. ul og li.
De fleste bruger Eric Meyer's CSS reset: http://meyerweb.com/eric/tools/css/reset/
Hav det som det allerførste i din CSS-fil
Svar
Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Teddy Carlsen
Skrevet
30-10-2012 kl. 17:52
Svar
Prøv noget som dette, det er ikke testet men lavet ud fra hukommelsen:
<div id="Menu"> <ul> <li><a href="#">Home |</a></li> <li><a href="#">Hardware |</a></li> <li><a href="#">Kabler |</a></li> <li><a href="#">Radio/tv |</a></li> <li><a href="#">Computer |</a></li> <li><a href="#">Blæk Patroner</a></li> </ul>
<div id="search"> </div>
</div>
#Menu{width: 960px; height: 26px; border-radius: 13px; background-color:#595555; margin-top:15px;}
#search{float:right; width: 200px; height: 26px; border-radius: 13px; background-color:red;}
ul {list-style-type: none; float: left;} li{display: inline; text-decoration: none; font-family: sans serif; font-size: 15px; color: white;} li:hover {color: #ff0000; text-decoration:underline;}
Svar
Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Teddy Carlsen
Skrevet
30-10-2012 kl. 18:08
Svar
Med denne CSS virker det:
#Menu { width : 960px ; height : 26px ; border-radius : 13px ; background-color : #595555 ; margin-top : 15px ; } #search { float : right ; width : 200px ; height : 26px ; border-radius : 13px ; background-color : red ; } ul { list-style-type : none ; float : left ; margin : 3px 0 0 15px ; font-size : 15px ; font-family : arial , sans serif ; } li { display : inline ; text-decoration : none ; } li : hover { color : #ff0000 ; text-decoration : underline ; } a { text-decoration : none ; color : white ; }
Svar
Fra Aalborg
Tilmeldt 1. May 12
Hej Teddy
1000 TAK for hjælpen, det hjalp...
er lige ved at gennemskue, hvad du lavede, så det virkede, så det helt perfekt :)
Og tak til jer andre, som prøvede at gennemskue, hvad jeg skulle have hjælp til jeg er ikke så god til at forklare, så prøvede mit bedste :D
Svar