Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring af cloud baseret service

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Hvidovre
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 64
Fra  Writeupp.com Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Kunne godt tænke mig at høre fra folk med erfaring inden for markedsførin af en cloud baseret service.

Vi har udviklet et online journal system (http://www.writeupp.com ) der er målrettet mod mindre klinikker såsom en fysioterapi klinikker, psykolog praksiser etc.

Vi har et system så vi kan måle traffik fra forskellige kilder, og forsøger os nu med forskellige markedførings redskaber.
Men må indrømme at vi famler lidt i blinde....

De tiltag vi har gjort ind til videre er:

1) Google addwords, som giver os ca. 15 besøgende om dagen med konvertering til signup på 3-4 %

2) Facebook annoncering, ca. 20 besøgende om dagen, men < 1% konvertering

3) Div. branche specifikke forums etc.

Så nu egentlig til spørgsmålet: 

Hvad er dine erfaring med markedsførings redskaber til cloud baseret systemer?

Har du brugt affiliate markedsføring til dit cloud baseret system, og hvad har betingelserne og effekten været af dette?

Andre input som jeg ikke engang har fantasi til at spørge om er også velkomne :)

Mvh

Jonas

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 15:22

Hej Jonas

Jeg er lidt forvirret over hvorfor I skriver på jeres hjemmeside,
at I bor i England når du er dansk og kommer fra Hvidovre?

Anyways:

Det her har intet at gøre med om det er cloud baseret eller ej.

Det drejer sig om at levere en service der er attraktiv for jeres klienter uanset hvordan den bliver leveret.

Nu véd jeg ikke hvilket sprog du anvender i din AdWords kampagne og hvilke lande du målretter imod.

De 15 besøgende virker i den lave ende for Danmark.

Jeg forestiller mig at konverteringerne er OK for Danmark da hjemmesiden jo kun er på engelsk trods det danske flag.

Din erfaring med Facebook er normal - det duer ikke.

Så hvis du kan være mere specifik omkring lande og sprog, så er det nemmere at svare.

Venlig hilsen,

Christian

Fra Hvidovre
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 64
Fra  Writeupp.com Skrevet kl. 21:25

Hej Christian

Fordi virksomheden ligger i England og jeg bor I hvidovre måske?

Anyways, er jeg ikke 100% enig i at det er uden betydning om det er et et fysisk produkt eller en online service man skal sælge.

Vores primære marked er det engelske, og det er her vi har forsøgt med adwords og facebook adds.

Som du nok allerede ved er det blevet dyrere med adwords kampagner og især i vores felt, derfor vil jeg gerne høre fra nogen der har erfaring med lignende produkter.

Det danske flag er en fejl, som vi lige må have pillet af. Der kommer først en dansk version i næste måned.

Men herefter skal vi også have eksponeret os i Danmark, da det er her jeg arbejder og har hjemme.

Mvh

Jonas

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:30

oversæt den danske del til dansk det burde forbedre konvertering noget

videoer er perfekt til seo de ligger tit også højt i google søgeresultatet

få skrevet presse meddelelser

skrive nogle artikler

blogs løs på siden omkring jeres grund emme

ekstra ideer her http://www.amino.dk/forums/t/137716.aspx og http://www.amino.dk/forums/t/169188.aspx

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 00:58

Hej Jonas

Tak for info Smile

Vi har hjulpet over 300 forskellige danske virksomheder, så man må da sige at vi har erfaring.

Hvis vi taler om vores eget CMS, så svarer det jo lidt til jeres system. Det har vi solgt udelukkende online i de sidste 10 år.

Og så kører vi AdWords for forskellige virksomheder der sælger forskellige IT løsninger, jeg vil tro 3-5 stykker som et hurtigt slag på tasken.

Jeg vil så holde fast i, at jeg ikke ser den store forskel i om det er et  fysisk eller online produkt du sælger.

Der er mange andre ting der er årsag til langt større forskelle:

Er det et nicheprodukt eller main stream. Er det beregnet til BtC eller BtB. Er konkurrencen hård eller let.
Er det et informationsprodukt. Er det et underholdningsprodukt, osv osv.

Jeg vil gerne forpligtigende kigge din AdWords igennem med henblik på et tilbud.

Det er meget normalt at vi enten reducerer udgifterne til det halve eller fordobler antallet af kunder med samme budget.

Venlig hilsen

Christian

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)