Jeg har fået lavet en animation til en side. Den er i MP4 format. Hvis jeg bare smider den op, så skal brugeren selv starte den i en player, hvor hun også kan spole frem/tilbage. Jeg vil bare have vist animationen kontinuerligt mens brugeren er på siden. Hvilket format skal den være i, så flest muligt kan se den ? |
Animation - Hvilket format til website ?
- 1
Jeg finder det lidt spøjst at en IT konsulent kan stille sådan eg spørgsmål? :) - Har du overvejet Flash f. eks? Eller html5? :) Vh. Mehmet |
E-Cigaret - Prøv med en ecigaret fra eCig-Online.dk hvis du overvejer et Rygestop - Se mere her.
Nu er IT jo et meget bredt begreb. Jeg er desværre ikke altvidende, men tak for din tillid ;-) Jeg er IT-konsulent indenfor infrastruktur, dvs. netværk, servere, virtualisering osv. Jeg har fået omdannet animationen til Flash, hvilket gjorde opløsningen dårligere. Så synes ikke lige at det var løsningen. Måske der er gjort noget galt ? Kan du forklare nærmere mht. Flash og HTML5 ? |
Nogen gode forslag ? Kan det være rigtigt at MP4 bliver dårligere opløsning ved konvertering til flash ? |
Hej, Det skal embedes i Flash og evt. HTML5. Når du oplever dårlig kvalitet er det fordi du gør det forkert. Hvis du er helt grøn på området vil jeg anbefale dig at søge hjælp, eller bruge en tjeneste der klarer konvertering og embedding for dig; f.eks. YouTube eller Vimeo (Ved Vimeo skal du købe Pro abbonement for at have kommercielt indhold - til gengæld er det en del mere fleksibelt). |
Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.