Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En kunde der ikke vil betale. Hvad skal gøres ?

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 441
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke 100% sikker, men jeg mener, at før inkasso skal du have sendt en rykker uden gebyr og 2 rykkere med gebyr eller noget i den stil. En der kan be-/afkræfte det?

Fra København
Tilmeldt 23. Mar 11
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 23:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Man skal give en rykker med gebyr på maks 100 kr. Må ikke tillægges moms. Herefter kan man gå to veje:

1. Man kan vente 10 dage og så sende til inkasso.

2. Man kan vente 10 dage og så sende en rykker mere med 100 kr i gebyr. Vente 10 dage mere og sende en rykker til. Altså 3 rykkere inden man sender til inkasso. Man må ikke sende mere end 3 rykkere med 100 kr. i gebyr på hver.

Man skal altid huske at skrive til kunden at den går til inkasso hvis ikke der betales. 

I dette tilfælde er der jo ingen faktura og det er derfor svært at rykke kunden for betaling.  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Da der er tvist om leveringen er det ikke inkasso men byretten som sagen skal sendes til.....

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 23:59

hvis du ikke kan bevise andet end at i har aftalt en pris på en evt hjemmeside. så har du jo ingen sag

Tilmeldt 3. May 11
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 10:11

Det er vel en aftale uden kontrakt? Den er jo ligeså gældende som en med kontrakt. Hvis du har hans accept pr. mail, så kan du sagtens kræve pengene.

Har 1000 ideer, men for lidt tid til at fører dem ud livet, grundet uddannelse og arbejde. Håber en dag, at få tid til at leve 100% af mine egne projekter.

Fra København
Tilmeldt 23. Mar 11
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 10:17

Nu har jeg lige gennemlæst dit første indlæg og du har jeg (modsat hvad jeg skrev tidligere) rent faktisk sendt en faktura.

Hvis ikke der er gjort indsigelse imod den faktura har du vel mulighed for at påbegynde rykkerproces. Er der nogen der kan bekræfte det eller for den sags skyld afkræfte det.

Under alle omstændigheder leder dette vel til at du fremover laver en lille skriftlig aftale med fremtidige kunder så du ikke spilder din tid og løber ind i lignende problemer.

Tilmeldt 15. Dec 09
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 22:11

Utrolig træls situation du står i, dette er desuden en af grundene til at jeg minimum tager 50 procent af prisen ved opstart af projektet. 

Where there is harmony, there is victory :) 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 22:51

Mustapha:
er der nogen kender et gratis Incasso, gratis advoktat eller noget ? mvh Mustapha

Jeg går udfra at du gerne vil have penge for dit arbejde!  Hvorfor skal andre så arbejde gratis for dig ??

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 09:51
Gennemsnit 1,3 stjerner givet af 3 person

Hvis du har været i dialog med kunden så gå ind på siden og sæt et stort skilt hen over siden hvor der står

JEG HAR IKKE BETALT MIN REGNING SÅ DU KAN DESVÆRRE IKKE LÆSE MIN WEBSIDE.

Så tror jeg han kommer til lommerne rimelig hurtigt. Idea

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Claus - vil du gå rundt med et skilt om halsen hvus der var en regning du ikke havde betalt?

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)