Jeg er ikke 100% sikker, men jeg mener, at før inkasso skal du have sendt en rykker uden gebyr og 2 rykkere med gebyr eller noget i den stil. En der kan be-/afkræfte det?
Man skal give en rykker med gebyr på maks 100 kr. Må ikke tillægges moms. Herefter kan man gå to veje:
1. Man kan vente 10 dage og så sende til inkasso.
2. Man kan vente 10 dage og så sende en rykker mere med 100 kr i gebyr. Vente 10 dage mere og sende en rykker til. Altså 3 rykkere inden man sender til inkasso. Man må ikke sende mere end 3 rykkere med 100 kr. i gebyr på hver.
Man skal altid huske at skrive til kunden at den går til inkasso hvis ikke der betales.
I dette tilfælde er der jo ingen faktura og det er derfor svært at rykke kunden for betaling.
Det er vel en aftale uden kontrakt? Den er jo ligeså gældende som en med kontrakt. Hvis du har hans accept pr. mail, så kan du sagtens kræve pengene.
Har 1000 ideer, men for lidt tid til at fører dem ud livet, grundet uddannelse og arbejde. Håber en dag, at få tid til at leve 100% af mine egne projekter.
Nu har jeg lige gennemlæst dit første indlæg og du har jeg (modsat hvad jeg skrev tidligere) rent faktisk sendt en faktura.
Hvis ikke der er gjort indsigelse imod den faktura har du vel mulighed for at påbegynde rykkerproces. Er der nogen der kan bekræfte det eller for den sags skyld afkræfte det.
Under alle omstændigheder leder dette vel til at du fremover laver en lille skriftlig aftale med fremtidige kunder så du ikke spilder din tid og løber ind i lignende problemer.
Hvis du har været i dialog med kunden så gå ind på siden og sæt et stort skilt hen over siden hvor der står
JEG HAR IKKE BETALT MIN REGNING SÅ DU KAN DESVÆRRE IKKE LÆSE MIN WEBSIDE.
Så tror jeg han kommer til lommerne rimelig hurtigt.
God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.