Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overdragelse af anparter til ægtefælle

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er det muligt at forære anparter i et ApS til sin ægtefælle uden at det får skattemæssige konsekvenser?

Med venlig hilsen

Rasmus

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 14:32

Ja det kan gøres med skattemæssig succession.

Tilmeldt 4. Jan 07
Skrevet kl. 15:57

Hmm... på de sider jeg finder nævnes kun børn og børnebørn, søskenes børn osv? Er du sikker på at det også gælder ægtefæller?

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 16:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er jeg rimelig sikker på men det er ikke et område jeg beskæftiger mig med i hverdagen så det kan da godt være at det lige skal dobbelttjekkes. Men så vidt jeg husker er det kildeskattelovens § 26B du skal se på.

Dog mener jeg at der skal betales gaveafgift men der er muligvis også en form for nedslag. Det er jeg ikke skarp i så det vil jeg ikke kommentere på.

/Banditten

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:53

Banditten:

Det er jeg rimelig sikker på men det er ikke et område jeg beskæftiger mig med i hverdagen så det kan da godt være at det lige skal dobbelttjekkes. Men så vidt jeg husker er det kildeskattelovens § 26B du skal se på.

Dog mener jeg at der skal betales gaveafgift men der er muligvis også en form for nedslag. Det er jeg ikke skarp i så det vil jeg ikke kommentere på.

/Banditten

PræcisYes

Der kan læses mere her http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=1946268&vId=205780&search=anparter%A4%E6gtef%E6lle

Der udløses således ikke nogen beskatning ved overdragelsen, hvorimod modtageren indtræder i den anden ægtefælles status f.s.v. angår anskaffelsessum m.v.. Dette er ligeledes gældende i forbindelse med skilsmisser m.v.

Tonny

Tilmeldt 4. Jan 07
Skrevet kl. 12:35

Tusind tak for jeres svar.

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 09
Indlæg ialt: 292
Skrevet kl. 13:12

Det følger desto nærmere aktieavancebeskatningslovens § 34.

Få en advokat ind over til at udarbejde overdragelsesaftalen - inkl. skatteforbehold - hvori passivposten, jf. kildeskatteloven, tillige beregnes og en revisor til at udarbejde en balance pr. overdragelsesdato.

Det kan skattemæssigt være "smart" at forære anparterne helt eller delvist ved en gave.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)