Hej Er det muligt at forære anparter i et ApS til sin ægtefælle uden at det får skattemæssige konsekvenser? Med venlig hilsen Rasmus |
Ja det kan gøres med skattemæssig succession.
Ja det kan gøres med skattemæssig succession. |
Hmm... på de sider jeg finder nævnes kun børn og børnebørn, søskenes børn osv? Er du sikker på at det også gælder ægtefæller? |
Det er jeg rimelig sikker på men det er ikke et område jeg beskæftiger mig med i hverdagen så det kan da godt være at det lige skal dobbelttjekkes. Men så vidt jeg husker er det kildeskattelovens § 26B du skal se på. Dog mener jeg at der skal betales gaveafgift men der er muligvis også en form for nedslag. Det er jeg ikke skarp i så det vil jeg ikke kommentere på. /Banditten |
Præcis Der kan læses mere her http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=1946268&vId=205780&search=anparter%A4%E6gtef%E6lle Der udløses således ikke nogen beskatning ved overdragelsen, hvorimod modtageren indtræder i den anden ægtefælles status f.s.v. angår anskaffelsessum m.v.. Dette er ligeledes gældende i forbindelse med skilsmisser m.v. Tonny |
Det følger desto nærmere aktieavancebeskatningslovens § 34. Få en advokat ind over til at udarbejde overdragelsesaftalen - inkl. skatteforbehold - hvori passivposten, jf. kildeskatteloven, tillige beregnes og en revisor til at udarbejde en balance pr. overdragelsesdato. Det kan skattemæssigt være "smart" at forære anparterne helt eller delvist ved en gave. |