Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan slår vi konkurrenterne? SEO spørgsmål

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 24. Mar 10
Indlæg ialt: 538
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg prøver at blive lidt klogere på SEO og hvad vi skal gøre for at få hjemmesiden http://dodsbo.dk højere op på Google.

Er der nogle som kunne give en hurtig analyse af siden sammenlignet med fx. de to konkurrenter som ligger højere?

Eller blot et par ord om hvad vi kan gøre anderledes udover at skrive flere artikler? 

(evt. links til nogle gode artikel databaser? )

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 12:31

Hej...

Nu sidder jeg ikke lige på min egen computer, så kan ikke lige tjekke dine konkurrenter, men kan det passe du kun har 8 backlinks? Det er ikke mange...

Tror du skal have fat i noget Linkbuilding. (Jeg formoder når du siger konkurrence så er det på "dødsbo") - Også husk at bruge anchortexter på dine links..

Du har et godt stykke vej igen.. Forresten så har du 3 konkurrenter foran dig ;)

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 12:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

JaskoB:

Jeg prøver at blive lidt klogere på SEO og hvad vi skal gøre for at få hjemmesiden http://dodsbo.dk højere op på Google.

Er der nogle som kunne give en hurtig analyse af siden sammenlignet med fx. de to konkurrenter som ligger højere?

Jeg går ud fra du taler om søgningen dødsbo, og der har dine to konkurrenter (udover skat og domstol.dk), langt flere og bedre backlinks end jer.

Jeg skal ikke kunne sige om de også bruger de sociale medier, men omkring backlinks er de langt foran.

Tilmeldt 24. Mar 10
Skrevet kl. 12:38

Hej Thomas

Ja, det er dem jeg tænker på.

Har de sociale medier nogen påvirkning på ens google placering?

Og med hensyn til de backlinks, er der så tale om fx. artikler på forskellige databaser?

Tilmeldt 24. Mar 10
Skrevet kl. 12:42

Hej MasterinSEO

Det passer med de 8 ja, så det var ikke mange.

Men skal det forstås sådan at de fx 300 backlinks en af konkurrenterne har, enten er 'frivillige' links fra andre hjemmesider eller artikler de har fået lavet og sat op på forskellige databaser.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:45

Du SKAL starte med at ligge et link i din signatur herinde, så er du allerede rigtig godt på vej :)

Så får du lavet linkbuilding automatisk når du laver indlæg ;)

Og så kan du finde flere linkkataloger og databaser på linkkataloger.dk

/Mikkel

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 12:45

JaskoB:
Har de sociale medier nogen påvirkning på ens google placering?

Ja de har også fået indflydelse. Det betyder bl.a. noget at dit link bliver delt, liked, plusset osv.

JaskoB:
Og med hensyn til de backlinks, er der så tale om fx. artikler på forskellige databaser?

Det kan du se hvad at analysere hvert link med at bruge f.eks. http://www.opensiteexplorer.org/, ved at indtaste deres domæne kan du efterfølgende klikke dig ind på hvert links og se hvilket site de har link fra.

Jeg bruger selv majesticseo.com, men det koster vist 500-600 kr. om måneden.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 12:50

JaskoB:
Men skal det forstås sådan at de fx 300 backlinks en af konkurrenterne har, enten er 'frivillige' links fra andre hjemmesider eller artikler de har fået lavet og sat op på forskellige databaser.

Det skal du jo kigge på hvert enkelt link for at se. Det er der ikke nogen der kan sidde og konkluddere uden at se på detaljerne.

Det interessante er antallet af linkende domæner, og styrken af disse domæner.

Hvis du skulle finde på at købe adgang til majesticseo, har de nogle ret gode metrics til bedømmelse af den trust der flyder rundt, så man bedre kan vurdere om et link fra en side er godt eller ej.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 13:06
Hej, ska du ikke ha en ihuman på siden ?
Tilmeldt 24. Mar 10
Skrevet kl. 13:11

Okay, jeg kan se at der er en del at komme i gang med.

Vi skal nok have hjælp fra en ekstern virksomhed omkring dette.

Anders S: Jo, det skal vi vi er faktisk i gang med at skrive et manuskript til det, så det skal nok blive rigtigt godt :) 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)