Nu sidder jeg ikke lige på min egen computer, så kan ikke lige tjekke dine konkurrenter, men kan det passe du kun har 8 backlinks? Det er ikke mange...
Tror du skal have fat i noget Linkbuilding. (Jeg formoder når du siger konkurrence så er det på "dødsbo") - Også husk at bruge anchortexter på dine links..
Du har et godt stykke vej igen.. Forresten så har du 3 konkurrenter foran dig ;)
Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.
Men skal det forstås sådan at de fx 300 backlinks en af konkurrenterne har, enten er 'frivillige' links fra andre hjemmesider eller artikler de har fået lavet og sat op på forskellige databaser.
Har de sociale medier nogen påvirkning på ens google placering?
Ja de har også fået indflydelse. Det betyder bl.a. noget at dit link bliver delt, liked, plusset osv.
JaskoB:
Og med hensyn til de backlinks, er der så tale om fx. artikler på forskellige databaser?
Det kan du se hvad at analysere hvert link med at bruge f.eks. http://www.opensiteexplorer.org/, ved at indtaste deres domæne kan du efterfølgende klikke dig ind på hvert links og se hvilket site de har link fra.
Jeg bruger selv majesticseo.com, men det koster vist 500-600 kr. om måneden.
Men skal det forstås sådan at de fx 300 backlinks en af konkurrenterne har, enten er 'frivillige' links fra andre hjemmesider eller artikler de har fået lavet og sat op på forskellige databaser.
Det skal du jo kigge på hvert enkelt link for at se. Det er der ikke nogen der kan sidde og konkluddere uden at se på detaljerne.
Det interessante er antallet af linkende domæner, og styrken af disse domæner.
Hvis du skulle finde på at købe adgang til majesticseo, har de nogle ret gode metrics til bedømmelse af den trust der flyder rundt, så man bedre kan vurdere om et link fra en side er godt eller ej.