er du sikker? jeg må jo tror dig så, men mener blot at reklamebeskyttelsen betyder, at CVR ikke må give disse virksomheders kontakter ud ved databaseudtræk. Jeg har svært ved at tro, at hvis man ex finder en virksomhed (via Amino f.eks. - legetøjsgiganten) så er det lovpligtigt for en virksomhed INDEN de ringer, at kontrollere om virksomheden er reklamebeskyttet - mener du,at det gælder for al canvas - sælgere der lever af at ringe eller besøge, de skal ind og checke på virk.dk først, for at se om en virksomhed er reklamebeskyttet?
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Det er ikke tilladt at hænge navngivne virksomheder eller personer ud på Amino.
Derfor er indlæggene nu renset for det omtalte inkasso bureaus navn.
Vær rar at holde debatten anonymiseret og i generelle vendinger.
På forhånd tak.
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn
Cookie Hvorfor hænger reklamebeskyttelse ikke sammen med at telefonsælgere ikke må kontakte en virksomhed? Det er jo netop det der er pointen...!
Ikke hvad jeg ved og heller ikke hvad man kan google sig til. Reklamebeskyttelse betyder, at virk.dk ikke må inkludere reklamebeskyttede virksomheder i databaserne som de sælger og man må via dem kunne trække oplysningerne, men hvis du skriver her og skriver dit firmanavn, så er jeg ret sikker på, at jeg skam gerne må ringe til dig og tilbyde dig legetøj - og jeg skal ikke først undersøge om du er reklamebeskyttet. Det handler mig bekendt KUN om virks database ikke må ha din virksomhed med i databaserne der kan anvendes
forbrugerombudsmanden skriver også Hvis en erhvervsdrivende har modtaget oplysninger om reklamebeskyttede virksomheder via CVR, og disse oplysninger efterfølgende bruges til reklamehenvendelser, kan den erhvervsdrivende straffes med bøde.
Altså hvis de har fået dem via CVR men stensikker er jeg ikke og virk.dk kan som så ofte ikke kontaktes, deres kontakt formular loader ikke
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
ja du kan anmelde dem. Når de ringer ud skal de sikre sig at fravælge emner der har reklamebeskyttelse
hvor ser du det - jeg vil gerne lære - men jeg ser kun, at reklamebeskyttede virksomheder ikke må kontaktes via virk.dk data urtræk. Kan du finde et sted hvor der officielt står, at alle der sælger er forpligtede til at sidde med virk.dk data udtræk for alle danske virksomheder?
Det er jo interessant for der er jo masser af virksomheder der lever af at kontakte potentielle kunder telefonisk - Hvor på virk.dk kan man f.eks få en liste over alle reklamebeskyttede - eller mener du man skal slå hver enkelt virksomhed op hos virk.dk inden man nogensinde ringer til dem for at sælge?
vh
Ja, maaske du har ret, det staar godt nok inden steder direkte. Men lad os saa blive enige om, at det ikke er prof at ringe til de samme firmaer igen og igen, specielt naar et firma har reklamebeskyttelse og beder om ikke at blive ringet op mere.