Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bliver i også kimet ned af inkasso bureau ??

Side 4 ud af 5 (45 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bad allerede 3. gang jeg ikke ønskede noget af dem, men det tog de ikke som nej derfor denne tråd..

Kan godt være de har det svært, men jeg bider ikke på krogen ved de ringer 1 eller 10 gange, svaret er det samme :)

ja prøveperioder må de have mange af jeg kunne pludselig få et år gratis

Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cookie

Jeg har tidligere ansøgt om reklamebeskyttelse og i den information der følger med står der at overtrædelse af kontakt til os efter 2. gang vil udløse bøde eller vi kan stævne dem. Og nej selvfølgelig stævner vi ikke alle der ringer. Men det er som regel også hele tiden nye der ringer. Vi kører med 3 cvr numre og under dem flere webshops. Derfor modtager vores call center så mange henvendelser hver dag.

Cookie Hvorfor hænger reklamebeskyttelse ikke sammen med at telefonsælgere ikke må kontakte en virksomhed?
Det er jo netop det der er pointen...!

Og nej vi søger ikke erstatning, for sådan driver vi ikke virksomhed.
Men hvis man er reklamebeskyttet, så kan man søge erstatning, da virksomhederne SKAL tjekke om en virksomhed er reklamebeskyttet
inden de ringer ud til den. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

er du sikker? jeg må jo tror dig så, men  mener blot at reklamebeskyttelsen betyder, at CVR ikke må give disse virksomheders kontakter ud ved databaseudtræk. Jeg har svært ved at tro, at hvis man ex finder en virksomhed (via Amino f.eks. - legetøjsgiganten) så er det lovpligtigt for en virksomhed INDEN de ringer, at kontrollere om virksomheden er reklamebeskyttet - mener du,at det gælder for al canvas - sælgere der lever af at ringe eller besøge, de skal ind og checke på virk.dk først, for at se om en virksomhed er reklamebeskyttet?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

dem her der chikanere og siger de gerne må ringe, da de mener det kun gælder de ikke må hente oplysningerne i databaser..

de 5-6 sælgere har så "åbenbart" fundet os på amino..

men kan de få sådan en erstatningssag kunne det da være godt

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej med jer,

Det er ikke tilladt at hænge navngivne virksomheder eller personer ud på Amino.

Derfor er indlæggene nu renset for det omtalte inkasso bureaus navn.

Vær rar at holde debatten anonymiseret og i generelle vendinger.

På forhånd tak.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Camilla Grønberg:
Cookie Hvorfor hænger reklamebeskyttelse ikke sammen med at telefonsælgere ikke må kontakte en virksomhed?
Det er jo netop det der er pointen...!
Ikke hvad jeg ved og heller ikke hvad man kan google sig til. Reklamebeskyttelse betyder, at virk.dk ikke må inkludere reklamebeskyttede virksomheder i databaserne som de sælger og man må via dem kunne trække oplysningerne, men hvis du skriver her og skriver dit firmanavn, så er jeg ret sikker på, at jeg skam gerne må ringe til dig og tilbyde dig legetøj - og jeg skal ikke først undersøge om du er reklamebeskyttet. Det handler mig bekendt KUN om virks database ikke må ha din virksomhed med i databaserne der kan anvendes

her f.eks. http://www.jansblog.dk/det-offentlige-danmark/er-reklamebeskyttelse-paa-cvr-noget-vaerd.html

forbrugerombudsmanden skriver også Hvis en erhvervsdrivende har modtaget oplysninger om reklamebeskyttede virksomheder via CVR, og disse oplysninger efterfølgende bruges til reklamehenvendelser, kan den erhvervsdrivende straffes med bøde.

Altså hvis de har fået dem via CVR men stensikker er jeg ikke og virk.dk kan som så ofte ikke kontaktes, deres kontakt formular loader ikke

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

ja du kan anmelde dem. Når de ringer ud skal de sikre sig at fravælge emner der har reklamebeskyttelse

Ellen Dancontact telemarketing www.dancontact.dk

Tilmeldt 6. Jan 10
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Fejl post

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

elda:
ja du kan anmelde dem. Når de ringer ud skal de sikre sig at fravælge emner der har reklamebeskyttelse
hvor ser du det - jeg vil gerne lære - men jeg ser kun, at reklamebeskyttede virksomheder ikke må kontaktes via virk.dk data urtræk. Kan du finde et sted hvor der officielt står, at alle der sælger er forpligtede til at sidde med virk.dk data udtræk for alle danske virksomheder? 

Her loven - se specielt §19 som forbrugerombudsmanden refererer til for firmaer: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=27293 

Det er jo interessant for der er jo masser af virksomheder der lever af at kontakte potentielle kunder telefonisk - Hvor på virk.dk kan man f.eks få en liste over alle reklamebeskyttede - eller mener du man skal slå hver enkelt virksomhed op hos virk.dk inden man nogensinde ringer til dem for at sælge?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie:
Altså hvis de har fået dem via CVR men stensikker er jeg ikke og virk.dk kan som så ofte ikke kontaktes, deres kontakt formular loader ikke

Du er på rette spor - navnet på loven er jo CVR-loven og omhandler alene data fra CVR.dk.

Side 4 ud af 5 (45 indlæg)