Nu drømmer jeg så om at starte en skøn restaurant med et familiemedlem. Vi har begge masser af erfaring med køkkenarbejde, men mest af alt, laver vi fantastisk dansk mad efter gamle traditioner. Ideen som sådan er at finde et lille sted med plads til omkring 20 personer og så lidt pladser udenfor. Vi tænker at lave traditionelle danske retter som: Flæskesteg med brune kartofler og rødkål. Frikadeller tarteletter boller i karry korteletter i fad m.m. selvfølgelig skal menuen tilrettelægges med stor omhu og så det falder i portugisernes smag. Men vi vil ligge vægt på den danske hygge og samtidig bruge muligheden for at gøre opmærksom på Danmark. Der er masser af interessante ting at fortælle om Danmark som f.eks. vores historie, H.C. Andersen, vikingerne og ikke mindst Danmark som et "anderledes" land. En dansk restaurant vil vække nysgerrighed og kvaliteten og hyggen stamkunder =) Jeg selv er 25 og uddannet Socialrådgiver med speciale i sexologi.. før min uddannelse har jeg arbejdet i køkkener som vikar i 2 år, og derud over altid elsket at lave traditionel dansk mad. Min moster, som jeg vil starte restauranten med er 46 år og arbejder til daglig med rengøring. Hun har så længe jeg kan huske lavet store middage til hele familien bundet i gode gamle danske traditioner. Måske tænker du som investorer, hvorfor jeg vælger ikke at bruge min uddannelse. Svaret er enkelt - drømme og ambitioner. jeg har en drøm om at flytte sammen med min portugisiske kæreste jeg har været sammen med i 2år, og jeg har fået min far og moster med på ideen om at flytte. Jeg er fuldt ud klar over, at det kan være risikabelt at investerer i "en ung uden erfaring", men drømmene skal jo starte et sted og jeg tror på ideen fuldt ud! Min erfaring fra studie har givet mig kendskab til Jura, Psykologi, samfundsvidenskab og socialt arbejde m.m. hvilket selvfølgelig kan skabe nogle basic rammer for at skabe et godt sted hvor der udover maden, bliver fokuseret på de mennesker der kommer på alle mulige måder =) Skulle alt dette her have vagt interesse for dig, eller har du spørgsmål så skriv endelig og min moster og jeg vil invitere på et godt dansk måltid mad hvor vi kan tale nærmere. Venligst, Melanie og Helle |
Hej Malanie og Helle
En sjov ide .Men hvor havde i tænkt jer at lægge spisestedet .Hvilken by
Har I nogen ide om budget??
Kunne evt være interesseret.
Send svarmail til regi@nielsen.mail.dk
M v h René