Også helt elementært, at du har en proper, præsentabel forretning; ikke baggrund, men ud til befærdet strøg eller vej. Nu skal der ikke være for meget glimt-i-øjet når man markedsfører en bedemandsforretning. Men et tiltag, som kunne fremme awareness, kunne være noget direct mail til grupperinger med særlig høj risikoprofil (faldskærmsklubber etc.)
Som du kan høre her i tråden, er der meget tvivl om hvem din målgruppe enlig er. Er det de ældre, eller er det i højere grad deres børn, som tager sig af beslutningen om hvilken bedemand der skal bruges.
Du vil finde ud af hvilke medier du skal anvende, simpelt ved at spørge dine kunder hvordan de fandt din forretning. Hvis de siger at de så dit skildt udenfor gaden, ved du at skiltet skal være større, men du ved også at dine kunder er lokale, og sandsynligvis læser lokal avis. Hvis de siger at de fandt dig på nettet, skal du øge dine aktiviteter der
Du ved ligeledes hvor du skal angagere dig med hensyn til dine foredrag og oplæg, for det er jo vigtigt at målgruppen hører dine foredrag, ellers er de ligegyldige.
Husk at spørg minimum 100 kunder inden du drager nogen konklutioner.
Naturligvis giver det stor god mening at lave Adwords kampagne til en bedemandsforretning - vi har flere kunder med samme form for forretning som har Adwords med stor succes - 96% af alle søgninger foretages over nettet, det gælder naturligvis også pårørende til en afdød.
Du kan også bruge call-tracking til at finde ud af hvilke kilder reelt giver "salg". Du skal være velkommen til at give mig et kald, så kan du prøve det af helt gratis (eller finde os på www.telemetric.dk). Med call-tracking kan vi præcist vise hvilken online markedsføring der giver salg, og med offline numre spore hvor de har fundet telefonnummeret. Det kan hjælpe dig med ikke at spilde penge på dyre reklamer.
Partner i www.telemetric.dk.Call-Tracking at Telemetric connects your online advertising with incoming calls to your company.