Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min hjemmeside virker ikke?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 443
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag goddag! Jeg vil lige skynde mig at sige, at jeg har forsøgt at søge efter en løsning på mit problem, både på google og på amino, uden held, og skriver derfor herinde. Godt så, 'det af vejen.

Jeg er helt ny i forhold til, at opsætte en hjemmeside, og følger i øjeblikket en (ellers rigtig god) guide, efter hvilken jeg har udført følgende trin indtil videre:

1. Registreret mig hos meebox.net, købt et .dk domæne samt et webhotel

2. Aktiveret/bekræftet domænet hos DK hostmaster

Nu vil guiden så have mig til, at gå ind på meebox' kontrolpanel, (hvilket jeg også er kommet efter lidt besvær) og derefter vælge "Addons domains" i boksen "Domains", udfylde felterne (også gjort), og derefter trykke "add domain" - her opstår problemet så: nu viser den bare en besked med teksten "You cannot park your main domain!", og hvis jeg så prøver at gå ind på www.mitdomæne.dk, så viser den bare den typiske browser-fejlbesked, som når man forsøger, at gå ind på en hjemmeside som ikke eksisterer.. Jeg er dybt forvirret, og ikke mindst fortvivlet.

Hvis nogen kan hjælpe mig, ville jeg blive ovenud lykkelig! På forhånd tak,

Mads

Granlymarketing.dk - Webtekster til online markedsføring

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 23:51

Hvis du lige har købt et dansk domæne med webhotel, så skal DNS vel ændres inde hos Dk-hostmaster.
Har du fået log ind der til?

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 23:56

Hej.

Hvis du har registreret dit domæne i dag. kan du tidligst bruge det i morgen. Og så skal du jo ikke tilføje et Domæne. Du skal installere et CMS eller hvad du nu skal bruge. Det lyder som om du er ved at lave sub domæner.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Nørresundby
Tilmeldt 10. Sep 05
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 23:57

Du skal ikke tilføje domænet som add-on, hvis du - som du skriver - har aktiveret domænet er det nu klar til brug.

Du skal uploade din hjemmeside via. FTP og du er kørende. Alternativt kan du lade Meebox installere et CMS-system af en art (f.eks. et webshop-system, et blogsystem etc.) - det gør du ved at trykke hvor der står Apps-installer

Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 00:09

Hej Lasse. Ja, jeg har fået log ind oplysninger dertil, og har også været inde på dk-hostmaster og aktivere mit domæne. I øvrigt, hvad betyder DNS?

Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 00:11

Michael Kjærsgård:
Du skal uploade din hjemmeside via. FTP og du er kørende. Alternativt kan du lade Meebox installere et CMS-system af en art (f.eks. et webshop-system, et blogsystem etc.) - det gør du ved at trykke hvor der står Apps-installe

Hej Michael. Jeg glemte lige at tilføje et trin i guiden, som jeg også har udført. Jeg loggede ind på mit meebox kontrolpanel, og brugte 1-click installeren til at installere Wordpress. Dette skulle jeg have listet som trinnet før selve problemet, i mit første indlæg.. Så dette skulle også gerne være på plads..

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 00:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mads

Det er fordi du forsøger at lave addon af dit hoveddomæne, det skal man ikke af hoveddomænet, data til dit hoveddomæne skal altid ligge direkte i public_html mappen, så vil det altid fungere.

Jeg er support manager ved Meebox og du er velkommen til at spørge på supporten en anden gang i stedet for at spørge herinde, vi vil altid gerne hjælpe his du er i tvivl om noget.

Du opretter en ticket sådan her hos Meebox: https://my.meebox.net/knowledgebase/60/Hvordan-opretter-du-en-ticket-til-supporten.html

Du er også altid velkommen inde på vores chat hvor vi kunne have løst dette problem på mindre end 60 sekunder for dig :)

Ha en super fin uge Mads

Venlig hilsen

Kim

Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 00:24

Tak for hjælpen. Umiddelbart kan jeg ikke finde jeres chat.
Du nævner en public_html mappe.. Hvor finder jeg sådan en? 

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 00:39

Hej Mads

Du kan forbinde til public_html mappen enten via din filemanager i Cpanel eller via din FTP, login til din FTP finder du i info mailen til hotellet som du har modtaget.

Chatten har følgende åbningstider:

Man-Tors: 10:00 - 22:00
Fre: 10:00 - 20:00
Lør-Søn: 11:00 - 16:00

Du finder chatten nede i højre hjørne på vores website.

Venlig hilsen

Kim

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:41

Mads

Når du køber et domæne til dit webhotel, er domænet altid dit primære. Det vil sige at du ikke behøver ind under addons. Så langt tror jeg du er nået. Hvis du senere køber et domæne mere, som du gerne vil have en hjemmeside på - skal du tilføje dette under addon domains! Det smarte ved netop addon domains, er at du med ét webhotel, kan have flere domæner. 

Du finder din public_html i din filemanager eller ved at bruge FTP programmet filezilla og dine brugeroplysninger du har modtaget hos Meebox. 

Det er vigtigt at du altid placere dine hjemmeside filer i public_html mappen, fordi at public_html er mappen som ses igennem browseren! Dropper du derfor dine filer et andet sted, kan de ikke ses fra en internet browser (som f.eks. chrome eller firefox).

Jeg håber du fik svar på lidt spørgsmål.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)