Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Slet ingen mulighed for start af virksomhed som 14-årig?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 8. Nov 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Amino!

På det sidste har jeg lavet mange tråde med spørgsmål, og nu er det tid til endnu en tråd.

Jeg er i gang med planlægningen og oprettelsen af et IT-firma, men har dog fundet frem til at absolut minimumalder for start af virksomhed er 15 år (Læste noget med at man kunne ansøge om lov til det, herinde et sted)

Mine forældre vil ikke lade mig registrere firmaet i deres navn, da de ikke stoler nok på mig.

Så jeg tænkte, er der overhovedet ingen måde at få startet min virksomhed op på?

Tak på forhånd! 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 20. May 11
Indlæg ialt: 166
Fra  AHP Trading Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

ferken:

Hejsa Amino!

På det sidste har jeg lavet mange tråde med spørgsmål, og nu er det tid til endnu en tråd.

Jeg er i gang med planlægningen og oprettelsen af et IT-firma, men har dog fundet frem til at absolut minimumalder for start af virksomhed er 15 år (Læste noget med at man kunne ansøge om lov til det, herinde et sted)

Mine forældre vil ikke lade mig registrere firmaet i deres navn, da de ikke stoler nok på mig.

Så jeg tænkte, er der overhovedet ingen måde at få startet min virksomhed op på?

Tak på forhånd! 

Hej :)

Der er mulighed for at drive en "hobbyvirksomhed", der er så vidt jeg ved ingen begrænsninger for hvor gammel man skal være.

Du kan evt. tage kontakt til dem der har denne side http://hobbyvirksomhed.dk/ Der kan du også læse en masse om at drive hobbyvirksomhed.

Håber du kan bruge det til noget :) Og held og lykke med projektet..

Tilmeldt 8. Nov 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas:

Hej :)

Der er mulighed for at drive en "hobbyvirksomhed", der er så vidt jeg ved ingen begrænsninger for hvor gammel man skal være.

Du kan evt. tage kontakt til dem der har denne side http://hobbyvirksomhed.dk/ Der kan du også læse en masse om at drive hobbyvirksomhed.

Håber du kan bruge det til noget :) Og held og lykke med projektet..

Mange tak for dit svar!

Det vil jeg helt klar få tjekket op på!

Ud fra hvad jeg kan læse kunne det passe meget godt på min virksomhed, da det vil blive en "fritidsvirksomhed" da jeg jo også har skole og job. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej - og hvis dine forældre ikke stoler nok, så vil det også være svært når du bliver 15, for de skal skrive under på, at de vil påtage sig ansvaret, hvis du påfører nogen et tab fra din virksomhed, som du som over 18 ville kunne være personligt ansvarlig for, så dine forældre skal under alle omstændigheder tage ansvar langt hen ad vejen, hvis du skal søge når du bliver 15

Du kan et godt stykke hen ad vejen sælge dine IT ydelser eller hvad det er som privatperson CPR - men det vil afhænge af hvad type

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Nov 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil hovedsagligt udføre software- og hardware-reparationer, samt kreation af hjemmesider.

Dog vil jeg også tilbyde skræddersyede computere. 

Tilmeldt 8. Nov 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Nårh ja, forresten under min Skat TastSelv, kan jeg ikk finde Rubrik 20.

Jeg kan se at 19 og 21 er der, men kan ikke finde 20. 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 20. May 11
Indlæg ialt: 166
Fra  AHP Trading Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

ferken:

Nårh ja, forresten under min Skat TastSelv, kan jeg ikk finde Rubrik 20.

Jeg kan se at 19 og 21 er der, men kan ikke finde 20. 

Prøv og ring til skat imorgen :-) De burde kunne svare dig på alle dine spørgsmål :-)

Tilmeldt 8. Nov 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas:
Prøv og ring til skat imorgen :-) De burde kunne svare dig på alle dine spørgsmål :-)

Fandt det, kiggede under Forskudsopgørelsen, skulle åbenbart ind under Beregn skatten :-)

Men mange tak, så kan jeg jo egentlig allerede nu få starten min virksomhed!:-) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Kald det ikke hobbyvirksomhed som er noget lidt andet set i skatteøjne, men du kan som nævnt drive den i dit CPR nummer så længde du ikke kommer op over 50.000 kr - som er grænsen hvor man skal momsregistreres - og ja - indtægter og udgifter i rubrik 20 - og du kan finde den ved at vælge FOLD UD når du er logget ind

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Nov 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Kald det ikke hobbyvirksomhed som er noget lidt andet set i skatteøjne, men du kan som nævnt drive den i dit CPR nummer så længde du ikke kommer op over 50.000 kr - som er grænsen hvor man skal momsregistreres - og ja - indtægter og udgifter i rubrik 20 - og du kan finde den ved at vælge FOLD UD når du er logget ind

vh

Mange tak for svaret:)

Men er det ikke kun overskuddet jeg skal have med i rubrik 20? 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)