Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af varenumre - hvad gør du?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Holstebro
Tilmeldt 7. Jul 12
Indlæg ialt: 90
Fra  BilligeDyreartikler.dk Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Smile

Vi får efterhånden flere og flere varer ind, og kan selv holde styr på varer på baggrund af navnet, men på et tidspunkt er vi nødt til at "give op", og bruge varenumre.

Vi får leveret fra flere leverandører, i flere lande, med mange forskellige produkter.

Hvad er jeres råd til at vælge varenummer - og hvordan gør I selv i jeres butik? Smile

Håber at høre sjove, mærkeligt, innovative og seriøse forslag Big Smile

Mvh.

Karina

Mangler du noget til din hund eller kat? Klik ind og se vores skarpe priser her.

Fra Viborg
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 515
Fra  www.Andiie.dk Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså jeg har det bare sådan at jeg starter fra "0001" og op. Nu er det heller ikke fordi jeg forventer at have flere end 100-300 produkter. Spørg mig ikke hvorfor det skulle være 0001, det var bare noget jeg startede på. Nu ved jeg ikke hvad du sælger men du kunne også kalde det følgende: Hvis du har et produkt som hedder Lyserød Lille Bjørn og så hedder varenummeret LLB-1 eller LLB-001 ja eller hvad du nu selv vil have. Så kan du også nogenlunde finde rundt i hvad produkter rigtig hedder ud fra varenummeret.

Andiie.dk - Billig professionel webshop opsætning, priser fra kun 1.995 DKK!

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Jo flere vare du har eller forventer, jo mere komplekst kan dit system jo være.

Men det er klart en god idé at indbygge informationer i et system i varenummeret, således at det gør det nemt for dig at spore varen. 

Det kunne f.eks. se sådan her ud:

XZZAABBBC

X= Land
Z= Leverandør 
AA= Varegruppe 
BBB= Vare 
C= farve/størrelse

Alt efter hvilke informationer der er vigtige for dig. Det kan også være at AABBBC er nok. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

SØRG nu for at lave mellemrum imellem numrene, således at der er plads til at ligge numre ind i mellem når du får nogle vare som ligger tæt...

Eks.:

Foder :

Fugle = 01.005

Katte = 01.010

Hunde = 01.015

Så får du lige pludselig en ny variant eller mærke af f.eks fuglefoder!?... 

Den kalder du så : 01.007

På den måde kan du hele tiden ligge flere /- nye vare ind i det samme system :-)

Med venlig hilsen

Stefan

PS. Du kan også sagtens springe med 10 numre, det afhænger helt af hvor mange forskellige varer du har, eller forventer at få ??

I øvrigt så i mit system, så det første xx. indikere varergruppen !! Så kan jeg altid som det første se hvilken gruppe vi har med at gøre :-)

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 338
Fra  Jivana Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

VestjyskDyremagasin:
Hvad er jeres råd til at vælge varenummer - og hvordan gør I selv i jeres butik?

Ideelt set burde varenummer være et "dumt" id uden databærende information - vil klart advare mod at bygge for meget information ind i varenumret, det bør beskrives i  supplerende info (attributter) på varen. Jo flere varer jo større sandsynlighed er der for at man har brug for flere info som varenummer ikke kan indeholde

Har dog selv sprunget over hvor gærdet er lavt  og bruger leverandørens varenummer med et prefix for leverandør - med prefix, da der kan være overlap mellem varenumre for forskellige leverandører. 

Lavpraktisk - men fungerer med den simple lagerstyring vi bruger p.t.

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas - Style Guy:
fra "0001" og op

Foranstillede nuller er dumme når man lægger det over i fx Excel...........taler desværre af erfaring da jeg har arbejdet med systemer hvor de havde sat det sådan op.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark:
et system i varenummere

Helt UENIG. Dette var noget man gjorde i gamle dage da systemerne var dårlige og ikke havde grupper man kunne sortere på.

Varenummeret skal være fortløbende så man frit kan skifte kategorier etc. Du vil jo ikke have 2 varenumre fordi du køber kartofler hos leverandør 1 og nu skifter til leverandør 2 pga bedre pris, vel???

Dette kræver selvfølgelig man har et system som kan disse ting, men jeg kan ikke forestille mig at der stadig bliver solgt systemer uden disse funktioner.

Surprise

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra Viborg
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 515
Fra  www.Andiie.dk Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus M. Jeg mener man kan gøre då den viser nullerne i nyere versioner. :)

Andiie.dk - Billig professionel webshop opsætning, priser fra kun 1.995 DKK!

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :

VestjyskDyremagasin:

Vi får leveret fra flere leverandører, i flere lande, med mange forskellige produkter.

Hvad er jeres råd til at vælge varenummer - og hvordan gør I selv i jeres butik?

Som andre også har skrevet, så er varenumre overordnet set ligegyldigt, da det blot er et nummer til at identificere varen med.

Hvis det er varer med stregkoder på, så kan man jo blot bruge stregkoden som varenummer.

Men nogen gange vil man måske gerne have, at samme vare med forskellig stregkode fra forskellige producenter, har samme varenummer. Eksempelvis en pakke 80g A4-papir med 2.500 stk.

Andre gange så er det forskellige vare, da de måske ikke helt kan erstatte hinanden, da nogle betragter den ene som en mærkevare og det sandet som et diskountprodukt.

Selv blander jeg lidt med genbrug af leverandørvarenumre, egne nemme-at-huske-varenumre til SALDI-produkter (SB12 = SALDI-bruger i 12 måneder), EAN-stregkoder samt fortløbende efter behov.

Hvis man selv taster varenumrene ind i kasseterminalen i butikken, kan man med fordel benytte korte numre til de mest solgte vare (som måske ikke har en stregkode) eksempelvis som frugt i dagligvarebutikkerne, der måske har et tre- eller fircifret varenummer (også kaldet PLU som står for Price Look-up Code).

Med venlig hilsen
Claus Agerskov

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi bruger EAN-nummer.
Det er strejgoden som findes på næsten alle vores varer.

Mobiltelefoner til ældre - stort udvalg af enkle mobiltelefoner. Klaptelefoner med store taster og smartphone til ældre.

Fastnettelefoner med store taster og ekstra høj lyd.

hjælpemidler for kommunikation og selvstændighed

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)