|
Hej amino'er. Jeg går som nok mange andre med en masse tanker om og starte selvstændigt, jeg har en "lille" forretnings idé - en der nok ikke er mange penge i men gør det nok også mere for en slags "hobby". Jeg har dog nogle hurtige spørgsmål som jeg håber enten andre har stået i eller måske har et svar på. Jeg vil ved siden af mit fuldtidsarbejde som håndværker have dette lille firma, jeg regner ikke med jeg skal have en masse omsætning - men lidt vil der jo nok komme, så jeg regner bestemt med at jeg vil have et CVR nummer, men der er jo nogle regler ang dette. Da mig og min kæreste har hus, og som håndværkere kan det være sæson præget hvor meget der er og lave som håndværker, så er der nogle der er bekendt med hvis man har et CVR nummer/firma ved siden af om man vil kunne få understøttelse fra ens akasse - nogle der har noget erfaring med dette? jeg regner jo ikke med og omsætte for over 50.000 kr jo, men vil bare gerne have et CVR nummer da det virker mere reelt når folk skal handle hos en. Er der nogle der har siddet i samme situation som mig kunne jeg godt tænke mig og høre hvad i eventuelt har gjort af tanker, og beslutninger- eller andre som måske har nogle inputs. Mange tak på forhånd :-) |
Jep man kan få problem med dagpenge hvis man driver CVR - ofte vil kravet være man lukker det - og i alle fald vil det skabe komplikationer så gør det ikke uden at tale med a-kassen - og måske skal du registreres om som selvstændig. Hvis du ikke vil komme til at omsætte for 50.000 per 12 lbd måneder (og vid, at hvis du kommer til det bliver du momspligtig også af de første 50.000) og skal arbejde for private, ja så kan det med CVR måske få nogen til at synes det lyder godt - men du skal jo så også fakturere dem en moms de ikke kan trække fra - så overfor private er CVR jo ikke kun en fordelNop:Da mig og min kæreste har hus, og som håndværkere kan det være sæson præget hvor meget der er og lave som håndværker, så er der nogle der er bekendt med hvis man har et CVR nummer/firma ved siden af om man vil kunne få understøttelse fra ens akasse - nogle der har noget erfaring med dette?
vh
Bliv gratis medlem