Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lovligt at offentliggøre optaget telefonsamtale?

Side 5 ud af 6 (51 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Carsten Kvist:
Ville have skrevet noget om, at man så ikke går ind i det med bind for øjnene. :-)
Helt enig så - også sent på natten og nu med en lille gin tonic venligt serveret af min kone - JEP man skal gå ind i ting med åbne øjne - uanset hvad -  sov GODT

VH

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Aug 09
Indlæg ialt: 70
Fra  Budgethuset.dk Skrevet kl. 00:56

Hej Anders,

Jeg rådgiver ikke personligt. Mine "produkter" er hjemmesiden og elektroniske varer (e-bog, kursus, generel telefonisk rådgivning osv.)

Men når kunder køber et produkt (f.eks. VIP medlem) ved de præcist, hvad de får og jeg kunne aldrig drømme om, at binde dem til et 12 mdr. abb., med den betingelse, at jeg frit kunne øge abb. prisen inden for den periode.

Det tror jeg ikke, at nogle andre forretninger kunne finde på!
"Køb 12 mdr. abonnement" og lad mig bestemme den løbende pris efter behag" 

Jeg kan ikke komme i tanke om andre produkter/ brancher, hvor det fungerer sådan.

Come on... Er det ikke mærkeligt?

Det er skam helt ok at de skal tjene penge. Fair nok... Men på denne måde?

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 01:01

Philippe:

Hej Anders,

Jeg rådgiver ikke personligt. Mine "produkter" er hjemmesiden og elektroniske varer (e-bog, kursus, generel telefonisk rådgivning osv.)

Men når kunder køber et produkt (f.eks. VIP medlem) ved de præcist, hvad de får og jeg kunne aldrig drømme om, at binde dem til et 12 mdr. abb., med den betingelse, at jeg frit kunne øge abb. prisen inden for den periode.

Det tror jeg ikke, at nogle andre forretninger kunne finde på!
"Køb 12 mdr. abonnement" og lad mig bestemme den løbende pris efter behag" 

Jeg kan ikke komme i tanke om andre produkter/ brancher, hvor det fungerer sådan.

Come on... Er det ikke mærkeligt?

Det er skam helt ok at de skal tjene penge. Fair nok... Men på denne måde?

Jamen. Så skift bank........... 'Jamen, det kan jeg ikke, andre vil ikke have mig' ...... Nej, for du har solgt din frihed for et stort hus og en stor bil.
Du er faktisk præcis som Grækenland og Spanien - De har også, gennem mange år, solgt deres frihed. - Hvordan mon det ville se ud, hvis de løb fra regningen?
Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 01:02

Carsten Kvist:
Ville have skrevet noget om, at man så ikke går ind i det med bind for øjnene. :-)
Helt enig så - også sent på natten og nu med en lille gin tonic venligt serveret af min kone - JEP man skal gå ind i ting med åbne øjne - uanset hvad -  sov GODT

VH

5 stjerner for Gin og Tonic'en :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:02

Jo det ville forekomme underligt at sælge 12 mdrs abonnement og ha helt frit for, at ændre prisen undervejs. Det kan findes inden for noget der ex. er afhængigt af div. index - ex brændstof -  - og offentlige reguleringer - men generelt - så vil det være EN pris for et abonnement. Og så har jeg ikke lige fattet sammenhænget i tråden hvor det kommer sent som svar på noget sikkert helt andet - men nu er det jo også sentStick out tongue

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 01:04

Cookie:

Jo det ville forekomme underligt at sælge 12 mdrs abonnement og ha helt frit for, at ændre prisen undervejs. Det kan findes inden for noget der ex. er afhængigt af div. index - ex brændstof -  - og offentlige reguleringer - men generelt - så vil det være EN pris for et abonnement. Og så har jeg ikke lige fattet sammenhænget i tråden hvor det kommer sent som svar på noget sikkert helt andet - men nu er det jo også sentStick out tongue

Der refereres til artiklen der for et par sider eller tre var link til! :-)

Fra Farum
Tilmeldt 19. Aug 09
Indlæg ialt: 70
Fra  Budgethuset.dk Skrevet kl. 01:10

Carsten Kvist:

Jamen. Så skift bank........... 'Jamen, det kan jeg ikke, andre vil ikke have mig' ...... Nej, for du har solgt din frihed for et stort hus og en stor bil.
Du er faktisk præcis som Grækenland og Spanien - De har også, gennem mange år, solgt deres frihed. - Hvordan mon det ville se ud, hvis de løb fra regningen?

Hov hov hov... Jeg har ikke solgt min frihed.

Jeg har hverken lånt penge til bolig eller bil. Jeg har slet ingen lån.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 01:13

Philippe:

Carsten Kvist:

Hov hov hov... Jeg har ikke solgt min frihed.

Jeg har hverken lånt penge til bolig eller bil. Jeg har slet ingen lån.

Det skulle ikke indikere dig personligt. :-) - Jeg har jo ikke en jordisk chance for at vide, hvordan din økonomi ser ud. - Det skulle være en 'generel' person. - Selvom sådan en jo ikke findes. Men..... You get the picture?!?!

Tilmeldt 14. Sep 08
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 08:00

Men problemet er jo at flere og flere går til disse "hjælpende hænder" som egenligt gør det værre for debitorer - jeg er bekendt med det gamle udtryk - ens død, en anden brød. Men jeg mener at debitorer mange gange desværre graver deres egen grav mht deres forhold til deres kreditor ved at bruge disse selskaber - selvfølgelig ikke når man bruger statens/kommunens gældsrådgivning. Men der er for mange der sætter sig ned som gældsrådgiver uden at have den fornødne kompentence - og det gør det mange gange svære for kreditorer/advokater/inkassoselskaber at skabe den rolige og venlige dialog med debitor - og som det også skrives, så har mange sat sig med dyrt hus og stor bil - så har man også selv bedt om det - men der er stadig folk som er komme i denne situation pga. De har prøvet at redde familiens levestandard (som nødvendigvis ikke behøver at være høj) men iht. At optage samtaler - som vi burde snakke om :p så vil jeg foreslå at istedet for at hænge et enkelt selskab ud, eller bare få bekræftet at din påstand er korrekt skulle du hellere tage branchen generelt? - snak med branchen og måske prøv at skabe dialog omkring det - så skriv om det - tror jeg ville hjælpe flere, hvor de kan læse om den procedure det sker, istedet for at de sidder og lytter til hvor "dum" kreditor lyder - fordi de måske ikke har fuld forståelse af den skrivelser det bliver sendt ud. Jeg er ked af sige det - men hvis du går i kamp mod selskabet pga. Breve - så skal du nok tjeke op hvordan et advokatkontor/inkassoselskab er bygget op - det er ikke alle der er jurister, derfor kan de ikke forklare alt for folk, derfor er der også folk der kan i selskabet. Men det er måske lidt dyrt for virksomheden at have en advokat/jurist til at tage telefonen. Derfor har man mange gange kontoransatte til st tage telefonen, som kan klare alt det basale.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:03

Det er lovligt at optage samtaler - og gør man det uden at informere samtalepartneren om det,

er det altså lovligt - og lettere tarveligt.

Hvis den man optager, fortæller ting og sager om private forhold, kan der foreligge en strafbar fredskrænkelse hvis man offentliggør indholdet.

Side 5 ud af 6 (51 indlæg)