Hej Anders,
Jeg synes, at det er fint at spørge om det. Der trods alt stor forskel på at spørge om ideér til forretningsområder vs. hvordan man gør ting ned til mindste detalje. Dertil skal man også huske, at der er masser af virksomheder med succes. Det kan man også lade sig inspirere af mht. forretningsområder.
Jeg kan foreslå:
- ting som er "kedelige" og som de fleste gerne vil betale sig fra. Fx linkbuilding. (og ja, der er nok nogen der synes det er vildt sjovt...
)
Hvad får du ros for af andre? Gør dit talent til en service.
- der lå en italiensk restuarant i Berlin, som var indrettet meget rustik. Deres idegrundlag var, at ens mad blev lavet til en, imens man stod og kiggede på. Det kunne være alt fra spaghetti bolognese til mere fancy ting. Den var vild populær og jeg kan godt forstå det. Der er noget særligt over at se, hvordan ens mad bliver lavet "specielt" til en af en kok (især når man har set diverse køkkener i fx. Gordon R. madprogrammer...
) Der var IKKE tale om gryderetter hvor man fik en portion fra gryden, men individuelle tilberedte retter.
Der var omkring 5 kokke ved siden af hinanden og der var minimum 4-5 personer i kø ved hver kok. Priserne var fra 8 Euro og op. Til prisen var smagen og oplevelsen helt i top. Jeg savner konceptet i DK. (Til den der ikke ved hvilken type restuarant de skal åbne - hint hint
)
- et fastfood koncept til lækker vegetarmad - det må kunne laves! :o)
Nu kan jeg se, at jeg kommer til at fremstå lidt som et madhoved... Men det var lige hvad jeg hurtigt kunne finde på.
Tro på dig selv. Hvis der er nogle der ikke vil hjælpe et sted, betyder det ikke, at der ikke er andre der vil hjælpe et andet sted. 
Held og lykke!