Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er denne side lavet i wordpress?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Mar 12
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg pønser på at starte et nyhedssite i blogformat og har surfet lidt rundt for at få inspiration. Kan nogen fortælle mig, om denne side http://elektronista.dk/ er lavet i wordpress?

Og ville det kunne lade sig gøre at lave en lignende uden de store it/wordpress færdigheder? Det jeg nok præcist spørger om, er om jeg bliver nødt til at betale mig fra at lave noget lignende? Og betaler man mon for en fast defineret skabelon? Eller findes der gratis skabeloner, der ligner denne?

Én af de ting, som der SKAL være er:

- de små ikoner til fx facebook, twitter, pinterest osv.

- Facebook "område", der viser, hvem der synes godt om på facebook.

- et område med tags (emner) ude i siden.

- Top menu og banner foroven

Derudover vil jeg gerne høre, om det er muligt, at kategorisere alle indlæg på forsiden, således at alle de indlæg, der fx også handler om (lad os sige) heste, også bliver vist under et menu punkt, der hedder "Heste", hvis I forstår.

Håber, at I kan hjælpe mig.

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 16:21

ja det er wordpress. Det andet spørgsmål kan jeg ikke hjælpe med :)

Fra Gentofte
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 303
Fra  Telesvar Telefonpasning ApS Skrevet kl. 16:23

Hej Mette

Den er lavet i Wordpress! Så langt kan jeg hjælpe.

God fredag til dig!

Venlig hilsen

Cher Pedersen

Fra Viborg
Tilmeldt 10. Aug 12
Indlæg ialt: 663
Fra  Dyrhøj Marketing Skrevet kl. 16:24
Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 16:29

Hej Mette,

Ja, Elektronista.dk er baseret på Wordpress.

Om du kan sætte et lignende site op uden de store IT/Wordpress-færdigheder er nok det store spørgsmål, og ud fra de spørgsmål du stiller til hvad der kan lade sig gøre i Wordpress, så må jeg være ærlig at sige, at jeg ikke tror du vil kunne nå i mål uden hjælp.

Selvom Wordpress er nemt at arbejde med for en administrator, så kræver det stadig en vis teknisk viden at sætte et site op fra bunden.

Men når det er sagt, så er der måske en i dit private netværk som kan hjælpe dig, så du stadig kan få et simpelt site op at stå, uden at skulle have pungen op ad lommen.
Der findes masser af gratis Wordpress-skabeloner som er lige til at benytte, så for en person der har erfaring med Wordpress burde det ikke tage mange timer at sætte et site op som kan opfylde de krav du angiver.

Tilmeldt 10. Mar 12
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 17:33

Tak for jeres svar.

Kan I fortælle mig, om de der widgets (facebook-ikon osv) er gratis? Eller kommer det an på, hvilket tema, man vælger?

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 17:36

Der findes et hav af gratis Wordpress-plugins som giver dig mulighed for at indsætte share-knapper på hver enkel artikel/indlæg.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:37

Alle de ting du nævner kan laves i Wordpress, men du skal nok regne med, at du får behov for hjælp til opsætning og tilpasninger, hvis du køber et færdigt design.

Hvis jeg skulle lave sådan en løsning i et ligende webdesign, ville jeg lave hjemmesiden i cms systemet Drupal 7, da jeg arbejder i et framework, der vil passe fint til sådan en løsning. Samlet ville det koste dig 4.999 kr. inkl. webhotel og telefonsupport.

Til wordpress findes er flere plugins med facebook integration m.m., så hvis du vil bruge tiden på det, kan du komme lang med wordpress.

Se evt. http://themeforest.net/category/wordpress/blog-magazine

eller søg på wordpress themes i google.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)