Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook markedsføringsstunt fra Kähler Design. Genielt eller uetisk?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Feb 11
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres holding til dette markedsføringsstunt. Det virker tilsyneladende meget godt, men er det på grænsen til at være uetisk?

Udnytter Kähler Design en god sag til at købe sig til fans? Ved 2000 ekstra fans er de 10.000 DKK samlet ind. De 2000 ekstra fans er allerede kommet til, men Kähler har ikke meldt noget ud. Nu skovler de bare gratis fans ind.

Som markedsføringskvinde vil jeg sige at det er genialt, men min samvittighed siger noget andet. Hvad synes I?

Billede: Kære Allesammen
Skal vi ikke hjælpe Kræftens Bekæmpelse lidt?

http://www.facebook.com/KahlerDesign?ref=ts&fref=ts

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1741
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 20:24

Synes det er helt fint... Så længe de betaler de 10.000 :-)

- Alexander Larsen

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Feb 11
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 20:33

Selvfølgelig gør de det. Min pointe er bare, at hvis de har i sinde at donere penge til Kræftens bekæmpelse, hvorfor så ikke bare gøre det på almindelig vis, og spinne den derfra?

Hvis max beløbet var væk, var det en helt anden sag.

Fra Valby
Tilmeldt 9. Apr 10
Indlæg ialt: 116
Fra  Bright Beetle ApS Skrevet kl. 22:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Helt enig, Vivi. Jeg kunne umiddelbart ikke finde på det med min egen virksomhed, da jeg synes det er lidt en gråzone og ikke noget jeg kan stå inde for. Generelt synes jeg virksomheder er rigtig slemme til at udnytte privatpersonernes velvilje, til netop at få likes for småpenge. Seriøst, 10.000 ? Smid et nul mere på, og så begynder det er hjælpe på det :)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)