Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skader dette min seo?

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 9. Jun 10
Indlæg ialt: 92
Fra  Skiftenergi ApS Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminos!

Håber det er en skarp der kan give et råd omkring brug af iframes. Jeg har været inde og læse en del om at de ikke er optimale for seo generelt, men det indhold jeg vil hente er fra et subdomæne på samme side. Spørgsmålet er om det stadig påvirker min seo negativt, på trods af det er fra eget domæne?

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 15:26

Hej Casper,

Hold dig fra Iframes. Det er en håbløst forældet måde at designe hjemmesider på, og det eneste de bliver brugt til på stående fod er widgets og datatransmitters.

Inden for SEO, skal du arbejde langt længere tid for at opnå gode resultater, hvis du benytter dig af Iframes, end ellers.

Du nævner at du ønsker at "hente" indhold fra et subdomæne og vise det via Iframes. Hvorfor? Lav dog noget fedt og unikt indhold i stedet på dit hoveddomæne. Det vil hjælpe din SEO :-)

Fra Køge
Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 64
Fra  Poda Hegn A/S Skrevet kl. 15:36

Patrick Olsen:
Lav dog noget fedt og unikt indhold i stedet på dit hoveddomæne. Det vil hjælpe din SEO :-)
Yes

iframes får i øvrigt til helt at bakke ud af pågældende side, som så overhovedet ikke bliver indekseret.

Hvis du så absolut vil lave noget halløj hvor du henter en given tekst fra et sub-domæne (eller hvor-som-helst), så ender du ud med Duplicate content, hvilket jo straffes ganske eftertragteligt.

Patrick Olsen:
Lav dog noget fedt og unikt indhold i stedet på dit hoveddomæne. Det vil hjælpe din SEO :-)
Yes

Hjemmesidevedligeholdelsesafdelingen hos Poda Hegn

Fra Køge
Tilmeldt 17. Jun 09
Fra  Poda Hegn A/S Skrevet kl. 15:37

Hovsa...

iframes får i øvrigt GOOGLE til helt at...

Fra Køge
Tilmeldt 17. Jun 09
Fra  Poda Hegn A/S Skrevet kl. 15:38

iframes får i øvrigt GOOGLE til helt at b

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 9. Jun 10
Indlæg ialt: 92
Fra  Skiftenergi ApS Skrevet kl. 15:45

Min hovedside er i silverstripe, og den underside jeg vil hente har jeg fundet et super svedig tema til i wordpress. Temaet passer optimalt ift. funktionerne jeg vil lave på den side.

Mht. Duplicate content, er det så ikke bare at sørge for subdomænet ikke indekseres a google?

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 15:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jean Jensen:
iframes får i øvrigt til helt at bakke ud af pågældende side, som så overhovedet ikke bliver indekseret.

Vrøvl - Google læser ikke det der vises i Iframen som værende en del af websitet alligevel.

Jean Jensen:
Hvis du så absolut vil lave noget halløj hvor du henter en given tekst fra et sub-domæne (eller hvor-som-helst), så ender du ud med Duplicate content, hvilket jo straffes ganske eftertragteligt.

Hvis han henter indhold ind på siden i en Iframe kan det aldrig blive betragtet som DC

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 16:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jean Jensen:

Patrick Olsen:
Yes

Patrick Olsen:
Yes

Det er noget sludder! Google indekserer skam hjertens gerne indholdet på en URL, selvom der er iframes på den. De indekserer blot ikke indholdet i iframen sammen med resten af indholdet.

Det er i øvrigt en udbredt misforståelse, at en iframe alene er nok til at beskytte mod DC. Selve den URL, der har indholdet, som vises i en iframe, bør forsynes med "noindex/follow" for at være sikker.

Fra Odense
Tilmeldt 27. Aug 12
Indlæg ialt: 100
Fra  redHOST APS Trendbazaar A/S Skrevet kl. 16:22

Hvis det var sandheden, så var der nok mange som skulle til at fjerne Facebook boxes :-)

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 16:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Oxkjær:
Hvis han henter indhold ind på siden i en Iframe kan det aldrig blive betragtet som DC

Hvis du vil være helt sikker, skal der "noindex" på den URL, der serverer indholdet. Har testet en hel masse, og Google finder faktisk indholdet i iframen i 9 ud af 10 tilfælde.

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)