Hvilket program kan jeg bruge til at generere unikke koder til verificering/aktivering? Jeg skal have genereret en aktiveringsnøgle via en kode man får udleveret (Køber) Denne kode skal kunne sættes ind i en app. som generer en visning af app'ens indhold.
Det jeg søger helt præcis er en måde man kan integere en aktiveringsnøgle i sin app og hvordan man får sådan en nøgle.
Jeg skal have mine app brugere til at oprette sig med login. I dette login skal der også være en vertificeringskode som kan give adgang til appens indhold. Det appen helt præcis skal, er at vise et billede som giver adgang til fordele. Måden hvorpå du aktiverer din konto er at betale x antal kroner som så generer en kode du får og kan indsende. Denne kode skal du bruge til at åbne appen med. Jeg forestiller mig at man genererer 2000 nøgler som har en levetid på 12 mdr. fra den dag nøglen aktives.
Gav det lidt mere mening? Det er lidt svært at forklare :)
Jeg forestiller mig at man genererer 2000 nøgler som har en levetid på 12 mdr. fra den dag nøglen aktives.
Det er det du skal bruge en server til. Din app sender besked til en server om at denne bruger har denne kode hvorefter serveren sender nøglen til appen.
Du skal ikke ud og generere nøgler et andet sted idet serveren kan håndtere alt dette.
Det er der ingen ben i...
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Jeg har ikke arbejdet på dette område før så jeg har haft lidt svært ved danne mig et overblik.
Du bør sætte dig sammen med en der har arbejdet med det før og forklare ham hele dit projekt. Han kan så vejlede dig med hvad du skal gøre og evt. hjælpe dig med at skrive en kravsspecifikation til en udvikler.
Jakob Mahler:
Er der forskel på en server som hoster en hjemmeside og en server der hoster en app?
Serveren skal ikke hoste din app, men kun data. Men nej der er ingen forskel. En server er bare en betegnelse for en computer der står og "servere" data for dig
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....