Det står Nanhai District, Foshan City, Guangdong, China. Postnummeret er 5280.
Kender ikke helt størrelsen, men det er 10 kasser af 68x68x44.
Jeg havde tænkt mig at hente det selv (bor i København) Jeg ved ikke om jeg indfortolder selv.
Prisen er EXW (som jeg vist har læst mig til er det samme som FOB)
Det er første udspil fra leverandøren, så ved ikke om de er til at tale med ang. betingelserne.
Okay, jeg har pt. ikke lige mulighed for at tjekke fragtrater.
Du skal nok forvente, at have en byttepalle med, hvis du selv vil afhente.
EXW og FOB er langtfra det samme - hvor har du læst det? Jeg skal nok få opdateret de dårlige forklaringer herinde på Amino på et tidspunkt :-) Tjek evt. www.incoterms2010.dk
FOB betaler sælger for levering til skibet i afskibshavn, EXW betaler DU for indenrigstransporten. Der er også forskel i ansvarsforholdet.
Incoterms regulerer nødvendigvis ikke, hvem der skal arrangere transporten. Blot forholdet mellem betalingen og ansvaret i den forbindelse. Men vil da anbefale, at du får en FOB Copenhagen-pris. Derefter tager kontakt til en håndfuld danske speditører og beder om en pris. De skal bruge den information, som jeg har bedt om i første svar + evt. spørger de om godset er klar.
Jeg kender en shipping agent, der tager 1,9000 Yuan fra Guangzhou til enten Aarhus eller Københaven for LCL (less than container load) i november måned. From Nanhai til Guangzhou tager højst 300 Yuan i transport. Altså i alt koster ca. 2,200 Yuan.
Fragtrater ændrer sig hele tiden. 560 USD kan nok være lidt dyrt men du skal tage højde for hvad det er for en slags produkter. Det skal fortoldes inden det forlader Kina og her kan der være nogen dokumenter / certifikater som er inkluderet i prisen.
God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.
Spørg efter Vægt, volumen og HS kode (som bruges til told).
Bed om en pris i Kina FOB nærmeste havn og så kan jeg anbefale dig at skrive til
joh@teamfreight.dk - som jeg har fået super fantastisk fed service af..
De første gange arrangerede jeg transport fra Kina til Danmark igennem en kinesisk shipper - varerne kom også, men der kom ekstra omkostninger på efterfølgende.
Team Freight har jeg KUN haft gode oplevelser med - og bestemt konkurrencedygtige priser!
Morten
“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide