Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Excel hjælp; kan man få formler til at vise tal frem for cellereferencer?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Apr 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg skriver her da jeg tidligere har fået god hjælp til et mere teknisk problem, og håber en kan hjælpe mig med dette.

I Excel vil jeg meget gerne kunne lave det sådan, at når jeg har udregnet noget i en celle vha. en lang formel (der ofte betyder mange celle referencer), at så kan jeg vise formlen, men med tal. Jeg kan snildt finde ud af at vise formel, men jeg ville virkelig gerne have excel til at vise, eksempelvis "(12*10%/1+65)^2 frem for (C42*E1)/1+B23)^C4"

Men kan den overhovedet lade sig gøre?

Jeg tænker bare, excel er så smart at det kan da næsten ikke passe det ikke kan? Men har nogen fundet ud af hvordan, hvis det er muligt?

Venligst, Natasja

Fra Aarhus
Tilmeldt 14. Jan 07
Indlæg ialt: 98
Fra  Laros A/S Skrevet kl. 23:02

Du kan fx bruge funktionen TEKST...

Hvis nu der står 1, 2, 3 i henholdvis A1, B1 og C1, kan du i en celle skrive formlen: =TEKST(A1;"#")&"/"&TEKST(B1;"#")&"*"&TEKST(C1;"#")

Den vil så vise: 1/2*3

Tilmeldt 27. Apr 06
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 23:16

DEn funktion har jeg ledtefter længe tak:)

Tilmeldt 7. Apr 12
Skrevet kl. 08:02

Mange tak for dit svar:)

Prøvede den lige af, og det tager for lang tid ift. at det godt kan være formler der eksempelvis indeholder 7 tal, så havde håbet lidt at der var en funktion der ligeså nemt som "vis formler" kunne vise hele formler med tal frem for cellenumre, hvor det kunne gøres ret hurtigt automatisk?

Fra Aarhus
Tilmeldt 14. Jan 07
Indlæg ialt: 98
Fra  Laros A/S Skrevet kl. 20:50

Du kan steppe igennem det via Evaluer formel i menuen formler. Ellers er der - så vidt jeg kan vurdere - kun den hårde vej, beskrevet ovenfor - eller også skal vi over i noget VBA...

Tilmeldt 7. Apr 12
Skrevet kl. 20:58

ok tak for din hjælp:)

Fra 7840 Højslev
Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 282
Fra  Supertekst Skrevet kl. 13:38

Har en prototype i VBA, hvis nogen er interesseret.

Ved højreklik på en celle med formel vises værdierne på adresse-pladser i formel.

Kan i givet fald automatiseres - så alle formler vises som nævnt ovenfor.

Tilmeldt 7. Apr 12
Skrevet kl. 13:44

Fedt Peter.

Har dog lige fået hjælp andet steds fra med en VBA kodning der gør man kan bruge en ny formel i excel. Men tusind tak for jeres inputs!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)