Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

deal sider.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Dec 10
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man sælger noget på en deal side hvordan bogføres dette?
normalt tager en deal side omkring 30 procent af salgsprisen. Kan den pris trækkes fra som en omkostning. Hvad med moms? Hvis man sælger et produkt til 100 kr skal man så betale salgsmoms af de 100 kr eller kun af de 70 kr. Og skal der ligger moms oven i de 30 som deal siden tager for at sælge ens vare!

Tilmeldt 19. Oct 12
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 23:07
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Godt spørgsmål egentligt - jeg tror det kommer an på hvordan transaktionenerne kører.

Er det dig der fakturer slutkunderne direkte? Eller er det deal-sitet?

Jeg antager det er dealsitet.. Får du så ikke bare en "kreditnota" fra dem der siger: 100 solgte varer til 100 kr excl. moms pr. stk. = 10.000 kr fratrukket deres honorar på 30 % = 3.000 kr. excl. moms TOTALT = 7.000 kr. excl. moms hvorefter de lægger moms på = 25 % af 7.000 kr. = 1.750 kr så din samlede kreditnota er på 7.000+1.750 = 8.750 kr.? og så er det det beløb der lander på din konto?

Hvis det er sådan forløbet er så ville jeg bare momsangive de 1.750 kr. som udgående moms (salgsmoms), og så ville jeg ikke teoritisere mere i hvorvidt man skulle have splittet momsen på i 25 % udgående moms af de 10.000 kr. fratrukket 25 % indgående moms af de 3.000.. Jeg ville godt kunne sove om natten med netto-løsningen og SKAT får jo det samme beløb uanset. :-)

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 11:45

C.Mærsk:

Hvis man sælger noget på en deal side hvordan bogføres dette?

Det kommer an på, hvor i verden din dealside befinder sig, og hvodan jeres aftale er sammensat.

Er det en dansk side, EU eller udenfor EU? Momsmæssigt står du nemlig i vidt forskellige situationer.

C.Mærsk:

normalt tager en deal side omkring 30 procent af salgsprisen. Kan den pris trækkes fra som en omkostning. Hvad med moms?

Ja, du kan fradrage den omkostning i regnskabet, men ofte vil du kun betragte din afregning som din omsætning. Det kommer dog helt an på, hvordan du sælger igennem dealsitet.

Momsen er afhængig af geografien (som nævnt ovenfor).

C.Mærsk:

Hvis man sælger et produkt til 100 kr skal man så betale salgsmoms af de 100 kr eller kun af de 70 kr. Og skal der ligger moms oven i de 30 som deal siden tager for at sælge ens vare!

Du skal afregne salgsmoms af din omsætning, og den er som udgangspunkt kun din afregning fra dealsitet (igen, afhængig af jeres aftaler).

Hvis dealsitet ikke er dansk, så vil der dog ikke skulle tillægges moms, da du enten kan sælge via "reverse charge" i EU, eller sælger momsfrit ud af EU.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)