Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Grøn SEO'er ønsker hjælp til opbygning af nyt website/struktur

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Oct 12
Indlæg ialt: 10
Fra  Gamemasterz Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal til at gå igang med at opbygge nyt forum og CMS til et website som handler om et nyt Kickstarter mobilspil vi er ved at udvikle.

Jeg har i internettets spæde start lavet en del HTML men har de seneste 10 år ikke beskæftiget mig meget med det ud over at administrere nogle fora.

Jeg har kunne læse mig til mange steder at SEO er en god ide at indbygge som noget af det første, og vil derfor gerne undgå begynderfejl etc. Jeg har hentet gratisversionen af SEO-LEX og er igang med at tygge mig igennem dem, men jeg vil også gerne i gang med at få noget op at køre.

Som udgangspunkt er vi landet på følgende løsning:

Gamemasterz.org og .dk (.com ejes pt. af en privat og vi er igang med at høre om mulig overtagelse)

- skal indeholde vores CMS - første tanke var Drupal. Jeg vælger muligvis et andet, da jeg har hørt at det er en stor indlæringskurve, og vi vil gerne ha' noget op at køre inden for det næste halve år. På sigt kan jeg dog forstå at det er RIGTIGT godt. Har i nogen råd/anbefalinger i forbindelse med enten Drupal og/eller et andet CMS som også vil være skalerbart, nemt at bruge (for web-novices) samt SEO optimering?

Gamemasterz.org/forum

- skal indeholde vores forum. Vil gerne have benyttet vBulletin her, men der er ingen penge pt. til en licens, så valget er landet på PhpBB istedet. Her vil jeg også gerne høre om forslag etc. til at få det bygget korrekt til at starte med.

lidt ekstra spørgsmål:

1. er link strukturen korrekt? er det en god ide at CMS ligger på Gamemasterz.org og forummet på /forum? og efterfølgende hvis/når vi får ekstra tilføjelse som måske et album til grafik etc. at ligge det på /album (eller /graphics etc).

2. Til at starte med vil jeg fokusere på at få forummet op at køre, så det er parat med underforas, tema, SEO optimering etc og derefter lave CMS "forsiden" - er dette en god ide, eller skal det gøres den anden vej rundt?

3. et spørgsmål som er mere henvendt til Webudvikling - jeg har læst om at ha' sine ikke udviklede sider på et ikke offentligt gjort "site".. hvad er dette, og hvordan gøres det rent teknisk?

Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Når jeg udvikler nye sites så gemmer jeg dem bag et password.

Hvordan du gør det er nemt, .. 2 filers skal der til, det er det hele.

Du kan læse lidt mere og generere filerne her.

http://tools.dynamicdrive.com/password/

Peter

Behov for at komme i gang ?, lån penge her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal ikke være bange for at lave en hjemmeside løsning i Drupal 7. Så stejl er indlæringskurven ikke.

Der skal installeres et par ekstra moduler for at seo optimere en drupal hjemmeside. http://drupal.org/project/seo_checklist

Drupal's indbyggede forum kan udbygges med en masse moduler. f.eks. http://drupal.org/project/advanced_forum 

Der er ikke et vBulletin modul til Drupal, så vBulletin kan ikke integreres. phpBB kan integreres med et Drupal modul, men det vil være en fordel med en samlet løsning i et system.

En stor ulempe ved to systemer er at de ikke følges ad i udviklingen. Der kan med andre ord gå lang tid før et Drupal integrationsmodul er opdateret til en nye version af f.eks. phpBB.

Du kan sikkert password beskytte et directory(url) i dit kontrolpanel.

Tilmeldt 23. Oct 12
Indlæg ialt: 10
Fra  Gamemasterz Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for hjælpen guys.. er så småt sprunget ud i det

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)