Hej Aminoer Jeg har indtil nu, kørt med min virksomhed Helbo Media, hvor jeg har udviklet wordpress-hjemmesider til små virksomheder. Jeg er nu i den situation, at jeg agter at lukke ned for webudvikling og bruge alle mine kræfter på min kommende webshop E-blæk.dk, da det faktisk tiltaler mig meget mere, end at sidde foran skærmen og udvikle hjemmesider. Dertil har jeg dog noget, som jeg gerne vil have svar på fra Jer, og det er: Kan man uden videre skifte firmanavn hos Det Centrale Virksomhedsregister? Og har det nogen indflydelse hos SKAT eller andre instanser? På forhånd mange tak til alle. |
Hej Anders!
Du kan jo uden videre beholde navnet Helbo Media, hvis du en dag skulle åbne en anden webshop end E-blæk.dk. Du kan sagtens have stående i fodnoten: "E-blæk.dk - en del af Helbo Media, CVR xxxxxxx". Du kan have lige så mange "underfirmaer" tilknyttet et enkelt CVR-nummer, hvis du skulle lyste - bare du husker at nævne det (for troværdighedens skyld).
Jeg har selv lige skiftet mit firmanavn, og det kan gøres online uden problemer på http://www.virk.dk/myndigheder/stat/ERST/Webreg_aendre_virksomhed__lukke_virksomhed
Held og lykke med projektet!
Kasper.