Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skift af firmanavn

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har indtil nu, kørt med min virksomhed Helbo Media, hvor jeg har udviklet wordpress-hjemmesider til små virksomheder.

Jeg er nu i den situation, at jeg agter at lukke ned for webudvikling og bruge alle mine kræfter på min kommende webshop E-blæk.dk, da det faktisk tiltaler mig meget mere, end at sidde foran skærmen og udvikle hjemmesider.

Dertil har jeg dog noget, som jeg gerne vil have svar på fra Jer, og det er: Kan man uden videre skifte firmanavn hos Det Centrale Virksomhedsregister? Og har det nogen indflydelse hos SKAT eller andre instanser?

På forhånd mange tak til alle.

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra København
Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 447
Fra  Kammersgaard Development Skrevet kl. 11:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Anders!

Du kan jo uden videre beholde navnet Helbo Media, hvis du en dag skulle åbne en anden webshop end E-blæk.dk. Du kan sagtens have stående i fodnoten: "E-blæk.dk - en del af Helbo Media, CVR xxxxxxx". Du kan have lige så mange "underfirmaer" tilknyttet et enkelt CVR-nummer, hvis du skulle lyste - bare du husker at nævne det (for troværdighedens skyld).

Jeg har selv lige skiftet mit firmanavn, og det kan gøres online uden problemer på http://www.virk.dk/myndigheder/stat/ERST/Webreg_aendre_virksomhed__lukke_virksomhed

Held og lykke med projektet!

Kasper.

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 11:25

Kasper:

Hej Anders!

Du kan jo uden videre beholde navnet Helbo Media, hvis du en dag skulle åbne en anden webshop end E-blæk.dk. Du kan sagtens have stående i fodnoten: "E-blæk.dk - en del af Helbo Media, CVR xxxxxxx". Du kan have lige så mange "underfirmaer" tilknyttet et enkelt CVR-nummer, hvis du skulle lyste - bare du husker at nævne det (for troværdighedens skyld).

Jeg har selv lige skiftet mit firmanavn, og det kan gøres online uden problemer på http://www.virk.dk/myndigheder/stat/ERST/Webreg_aendre_virksomhed__lukke_virksomhed

Held og lykke med projektet!

Kasper.

Hej Kasper

Mange tak for dit svar. Det var brugbart! :)

Jeg har længe gået med tanken om, at beholde Helbo Media som hovednavn bag mine andre sider, men må sige at mine kræfter ikke rækker til mere end ét tiltag af gangen. Der er simpelthen for meget at holde styr på for mig, desværre.

Derfor er jeg på vej til at drosle lidt ned i projekter, og kun koncentrere mig om ét projekt, og det endte med at blive den kommende webshop, som jeg vil gøre meget for, bliver en succes.

Ud over Helbo Media og E-blæk, er der også Aarhus Innovation, som er blevet til et personlig projekt, som jeg også kommer til at bruge rigtig meget tid på.

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)