Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp! Udvikler vil levere custom løsning i stedet for Magento!

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Nils:

Jeg aner ikke hvem din leverandør eller udvikler er. men tror tråden her flamer en uskyldig...

Helt enig.

Jeg tror også det han mener er at han vil laver produkt konfiguratoren, uden om Magento.

Men hvis det er en helt shop han er ude i at lave, ville jeg blive nervøs.

Fra Fredericia
Tilmeldt 19. May 11
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 12:15

Hej alle.

Jeg er bestemt ikke ude på at hænge ham ud, - jeg er super tilfreds med udseendet af produktkonfiguratoren. Og den er mig bekendt custom made.

Jeg har aftalt med ham, at jeg får en færdig webshop med integration af e-conomic, GLS samt Quickpay, - og som jeg forstår, vil han gerne lave det hele uden om Magento?

Han laver dog gerne løsningen i Magento, hvis jeg insisterer, men han er overbevist om, at det vil køre bedre uden om?

Jeg har forelagt ham problematikken, hvis vi af en eller anden grund ikke kan samarbejde mere, men han fortæller, at han bruger "core PHP", og at det bør være nemt at finde en anden til.

Han fortæller desuden, at de er et stort firma (3 filialer), og at de har eksisteret i 7 år, hvorfor jeg ikke skal være nervøs for det...

Mvh
Chris

Fra New York, NY
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 12:19

Som sådan synes jeg nu ikke der er tale om at flame nogen som helst. Det der er blevet rejst spørgsmålstegn ved er, hvorfor det udviklede modul ikke skulle kunne spille sammen med en Magento shop. Selve det at konstruere skjorten/jakkesættet er jo ikke en del af shoppe-processen.. det er derimod den færdige skjorte, der skal kunne identificeres ud fra et id, og dermed sendes videre til selve shop modulet - uanset hvad dette måtte være.

Så jeg ser ikke nogen steder, at folk flamer udvikleren. Jeg ser blot en masse løftede øjenbryn, som undrer sig over, hvorfor det seperate skjorte-modul ikke skulle kunne spille sammen med en hvilken som helst seperat php-baseret shop. Hvis det er fordi at modulet har en tæt kobling til selve shop-delen (hvilket min mavefornemmelse fortæller mig at det er), så er det jo en designbeslutning fra udviklerens side, som møder kritik herinde - heriblandt fra mig :)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:24

Chris Friis Aabenhuus:
Han laver dog gerne løsningen i Magento, hvis jeg insisterer, men han er overbevist om, at det vil køre bedre uden om?

E-conomic findes (http://www.magentohotel.dk/mulighed-for-integration-med-e-conomic-regnskabsystem)

Quickpay findes som gratis (http://www.magentocommerce.com/magento-connect/quickpay-payment-module.html)

GLS findes (http://www.magentohotel.dk/magento/integrationer/gls-pakkeshop)

Så jeg kan ikke se hvad der gør at det vil køre bedre i custom end Magento. Selve login til admin ser fin ud men nu er spørgsmålet så om det er fordi de har lavet deres egen shop som de foretrækker frem for Magento? Så burde de have sagt det fra starten.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Fredericia
Tilmeldt 19. May 11
Skrevet kl. 12:30

Det var netop fordi de moduler allerede findes til Magento, at jeg efterspurgte dette. Hans eneste/umiddelbare argument er, at produktkonfiguratoren vil køre langsommere/dårligere i Magento end ellers?

Det har jeg ingen teknisk sans til at vurdere, - hvis ikke, vil han gerne lave shoppen i Magento, såfremt jeg insisterer....

Mvh
Chris

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:32

Chris Friis Aabenhuus:
Det har jeg ingen teknisk sans til at vurdere, - hvis ikke, vil han gerne lave shoppen i Magento, såfremt jeg insisterer....

Det er op til dig men der er flere herinde der siger at den godt kan laves i Magento uden at sløve systemet ned... hvis han gør det rigtigt.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 12:53

Niels Henriksen:
der er flere herinde der siger at den godt kan laves i Magento uden at sløve systemet ned

JEg er ked af at sige det. - Men det kan jeg altså ikke finde nogle steder...

@TrådStarter

Okay, jeg har kigget lidt mere. - Det ser godt nok ud til at han har bygget _hele_ shoppen fra bunden. 

Det ville jeg personligt være voldsomt bekymret over. Det er under alle omstændigheder ikke en magento shop du har.

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Fra Fredericia
Tilmeldt 19. May 11
Skrevet kl. 17:11

Hej alle.

Fik denne besked fra programmøren?

Kan én af Jer kloge hovedet fortælle mig, om det giver mening?

"The tool pulls data from database, and the prices change based on the
fabric options etc magento only handles product and addon prices so to
minipulate the magento database and add the options in it to pull the
images for the tool so you can update pricing and go to magento
shopping cart it has to use the magento database also to save the
shirt designed in the client orders with his specs it has to be all
built in magento which in turn will use magento coding and database
and make it slow hope that makes sense it cant be a stand a lone tool
it is a dynamic tool that uses the database to fetch images and data".

På forhånd tak

Mvh
Chris

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 18:18

Chris Friis Aabenhuus:
Kan én af Jer kloge hovedet fortælle mig, om det giver mening?

For mig at høre er det bare en dårlig undskyldning for ikke at bruge Magento. Han kan sagtens lave den uden at gøre systemet langsomt. Han må lære lidt om at cache data når man kommer ind på designeren fordi priserne på stof og knapper ændre sig vel ikke inden for den tid man sidder med den.

Fra Fredericia
Tilmeldt 19. May 11
Skrevet kl. 18:20

Du lyder til at have styr på det!

Hvis jeg nu får det lavet i Magento, og at det bliver langsomt, vil du så kunne redde mig? Selvfølgelig mod betaling, - men forhåbentlig uden at jeg skal gå fra hus og hjem. ;)

Mvh
Chris

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)