Denne har vi haft oppe at vende flere gange i denne debat... Jeg har også svaret på det, men kom gerne med argumenter imod det jeg tidligere har skrevet omkring denne sag. |
Backup til de studerende - hvad vil de give?
BackupBox er Danmarks billigste tilbyder af online backup
25 kroner om måneden eller 250 kroner om året. BackupBox.dk
Det studenten har behov for er at kunne få sin aflevering eller andre personlige filer. |
Ja men at printe dem ud er en langt fra sikker løsning. |
Jeg bruger som sagt både skydrive og dropbox, og jeg har backup af alt hvad jeg behøver backup af, og endda plads til overs. Der hvor jeg synes backupbox bliver smart er at man selv kan vælge hvor mapperne skal ligge. Det irriterede mig i starten ved dropbox at jeg ikke bare kunne tage backup af min dokument mappe f.eks. Men i stedet for at fokuserer på pris, gratis eller plads. Hvad så med at lave et værktøj som studerende kan bruge, og som dropbox ikke har. Det kan være et samarbejdsværktøj, en service eller noget andet. Jeg ved ikke hvad. Kan man forestille sig integration med andre services som studerende bruger, f.eks. så jeg kunne få artikler leveret direkte til min backupbox, eller at det kunne integreres med blackboard og fronter, så det materiale der blev lagt ud af underviserne automatisk kunne hentes ned på min computer? Se så skulle du bare se mig forlade dropbox hurtigere end du kan stave til mep mep... (okay, måske jeg kan klarer mig uden den feature i de sidste 3 måneder af mit studie, men andre ville da nok være vilde). Kunne I lave en app eller plugin der ligesom "pocket" gør det nemt at gemme materiale til senere? (har lige brugt en evighed på at finde nogle gamle artikler på fronter, og ville have elsket hvis jeg på en nem måde kunne gemme dem på min computer og tagge dem efter fag, emne og stikord). Eller hvad med at kunne tagge sine filer med henvisninger til de enkelte fag, så en fil der både bruges i pædagogik og udeliv kan tilgås fra begge mapper? |
Dette kan du med vores service.
Jeg er helt enig i, at det kunne være meget fedt, hvis vi kunne, men på nuværende tidspunkt har vi i hvert fald ingen mulighed for dette.
Også en ting der kunne være spændende at arbejde videre med. Håber du har brugt søgefunktionen, som allerede er indbygget til at finde dine filer, men kan godt se det geniale i det du skriver, har også selv manglet det nogle gange.
På nuværende tidspunkt kan vi ikke tilbyde de helt store forandringer i forhold til Dropbox... Vi yder en personlig dansk support, og er altid klar til at hjælpe. Derudover tillader vores service, at du laver backup af dine eksisterende mapper, så du ikke får en mappe specielt til backup, og så du dermed kan beholde din gamle mappeorden. Hvis man ser overordnet på vores løsning minder den dog meget om Dropbox' og det vil derfor netop være pris og GB, der på nuværende tidspunkt, ville skulle gøre forskellen, men jeg vil tænke over de andre ting du skriver og se om det er noget vi kan finde ud af. Tak for de mange konstruktive svar. |
Og se så er vi igen tilbage ved du nævner pris og antal gb, men hvor mange har brug for al den plads, du gerne vil sælge, og som er det du vil slå dig op på ?, forsvindende få det er primært virksomheder der har behov for den størrelse backup løsninger. Det er klart du ikke har råd til lige at få kodet nogle af alle disse fine ting som der forelås i tråden. Men vend den om, har du råd til ikke at gøre det ? for nuværende, er dit eneste argument, at du er billigere end de andre, hvis folk har brug for plads til at ligge deres kæmpe mega store billede samling op. For ud over det har folk altså næppe andet end ulovligheder der kommer op i så store mængder plads, som du gerne vil sælge. |
Vi har råd til at lade være, men noget vi vil arbejde på at få op at stå på et senere tidspunkt. Spørgsmålet omkring hvad de studerende vil give for en backup løsning er, i mine øjne delt i to punkter, den ene del, langt den største, mener ikke de vil give noget, da man har Dropbox, hvor man kan få nogle GB gratis, og den anden del vil sige ca. 150,- om året. Så er der komme nogle andre forslag til, hvordan vores service kan komme til at skille sig ud fra de andre osv. og det er noget vi også må til at kigge på. |
Lad mig se hvad har jeg, som der skal tages backup af: Billeder (tager allerede 90-120gb), Dokumenter, Kode, Andre projekter, Server Data, Databaser, Ting fra kunder, personlig musik og video, licenser, installationsfiler, Emails Tror nemt jeg kan få fat i 400-500gb data, som jeg gerne vil gemme :P |
PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.
For lige præcis dig ville det da være perfekt at skifte til backupbox i stedet så? Der giver du samme 300 ,- om året og har ubegrænset plads. |
Lige en mindre detalje prisen er ikke 300,- om året men 250,-, men ja det har du helt ret i. |