Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Backup til de studerende - hvad vil de give?

Side 5 ud af 7 (65 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jul 12
Indlæg ialt: 273
Fra  BackupBox.dk Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Lucas - Hosting4Real:

1. Backup er dælme vigtigt, selvom det ikke er sexet, så vil jeg da klart hellere have backup af mine filer, end at miste dem.

2. Grunden til dropbox kan give gratis plads, er fordi de bruger amazon s3, og de bruger så meget data, at de får det utroligt billigt :)

Men grunden til jeg ikke bruger dropbox, er fordi du har 1 folder hvor alt skal ligge i, jeg vil have muligheden for bare at sige "Tag backup af alle mine ting"

Det lyder til, at der er en, som har forstået det :D

Det er netop sådan vores service fungerer

BackupBox er Danmarks billigste tilbyder af online backup

25 kroner om måneden eller 250 kroner om året. BackupBox.dk

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 11:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jeppe

Skal du sælge til de studerende, tror jeg ikke at der er nogen vej uden om, at kaste nogle markedsføringskroner efter det. Som du selv er inde på, opdager folk først deres behov for backup, når det først er for sent. Kan du få fat i nogle testimonials, med studerende som har fået deres røv reddet af Jeres service, ville jeg i den grad benytte mig af dem. Du kan jo altid starte ud med at få produceret en god røvfuld plakater, som du kan distribuere til forskellige uddannelsesinstitutioner. Kør med store fede tekster, som kan tiltrække opmærksomhed, såsom "hvem passer på din XXXX-aflevering, når din computer går i koks?", "klar til at begynde forfra med din afhandling?" og lignende. Hav tydelige fordele listet op såsom sikkerhed ved tyveri, brand, tekniske fejl med mere. Kombiner evt. med en konkurrence, hvor der er en præmie på højkant. 

Overvej om det bedre kan betale sig, at henvende sig til de studerendes forældre. Især på ungdomsuddannelserne, er der nok mange som kunne finde på, at investere i et abonnement til deres børn.

BTW, har du så overvejet, at lave en deal med fotoforhandlerne. Især RAW-billeder i høj opløsning fylder enormt meget, hvilket sjældent gør Dropbox til en god løsning. Du kunne eksempelvis give fotoforhandlerne gratis gavekort, som de kunne udlevere ifm. salg af kamerahuse. Så kunne første års abonnement jo passende være gratis.

/ Emil

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jul 12
Fra  BackupBox.dk Skrevet kl. 12:04

Emil Blücher:

Hej Jeppe

Skal du sælge til de studerende, tror jeg ikke at der er nogen vej uden om, at kaste nogle markedsføringskroner efter det. Som du selv er inde på, opdager folk først deres behov for backup, når det først er for sent. Kan du få fat i nogle testimonials, med studerende som har fået deres røv reddet af Jeres service, ville jeg i den grad benytte mig af dem. Du kan jo altid starte ud med at få produceret en god røvfuld plakater, som du kan distribuere til forskellige uddannelsesinstitutioner. Kør med store fede tekster, som kan tiltrække opmærksomhed, såsom "hvem passer på din XXXX-aflevering, når din computer går i koks?", "klar til at begynde forfra med din afhandling?" og lignende. Hav tydelige fordele listet op såsom sikkerhed ved tyveri, brand, tekniske fejl med mere. Kombiner evt. med en konkurrence, hvor der er en præmie på højkant. 

Overvej om det bedre kan betale sig, at henvende sig til de studerendes forældre. Især på ungdomsuddannelserne, er der nok mange som kunne finde på, at investere i et abonnement til deres børn.

BTW, har du så overvejet, at lave en deal med fotoforhandlerne. Især RAW-billeder i høj opløsning fylder enormt meget, hvilket sjældent gør Dropbox til en god løsning. Du kunne eksempelvis give fotoforhandlerne gratis gavekort, som de kunne udlevere ifm. salg af kamerahuse. Så kunne første års abonnement jo passende være gratis.

/ Emil

Det lyder alt sammen som en meget god idé og også noget vi har tænkt på og så småt er begyndt at arbejde på. Det er specielt det med prisen jeg gerne vil høre mere om, men tak for de gode idéer. 

Det med forældrene er noget vi kunne overveje, men nu må vi se, hvordan det kommer til at fungere.

Det med fotoforhandlere har vi også tænkt på og når vi får tid og mulighed for det regner jeg også med, at vi skal have sådan nogle aftaler op at køre.

Tilmeldt 3. May 11
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 12:18

Jeg er selv studerende. Jeg har lidt af hvert, f.eks: iPads, iPhones, Macbooks, iMac osv. Og der tager den automatisk backup hele tiden og er ajour på alle mine enheder osv. Derfor har jeg ikke brug for backup.

Men altså tror at prisen er lige meget, bare lortet virker 100%. Så er det vel lige meget om det er 10 kr/måneden eller 100 kr/måneden? :-)

Har 1000 ideer, men for lidt tid til at fører dem ud livet, grundet uddannelse og arbejde. Håber en dag, at få tid til at leve 100% af mine egne projekter.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jul 12
Fra  BackupBox.dk Skrevet kl. 12:22

NicoP:

Men altså tror at prisen er lige meget, bare lortet virker 100%. Så er det vel lige meget om det er 10 kr/måneden eller 100 kr/måneden? :-)

Jeg tror prisen har en betydning, da det er begrænset, hvor mange penge de studerende har, og hvor mange penge de vil bruge på det. 

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 14:29

I slår jer op på i er danmarks billigste, men det passer jo ikke, kan godt være andre ikke giver lige så meget plads, men derfor er de jo stadig billigere, i skriver i er billigst, hvilket er løgn.

I gør også alt for meget ud af at folk har store mængder data de skal ha backup af. I glemmer helt dem der blot har nogle få gb de har brug for backup af, og det er altså det segment de fleste af kunderne i jeres branche ligger i.

Lader til i har givet op over for folk med små backup behov, det er også fair nok. Men det efterlader jer altså med et fåtal af potentielle kunder.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 14:49
Hvorfor skulle en student videre give ansvaret for en backup til et andet firma?
som i sin tur hænger på et andet firmas kompetancer

Hvad nu om i har driftsproblem netop den tid hvor man står og mangler en backup?

Nej der er det sgu bedre at man tager en egen backup på cd-rom/usb
eller ganske simpelt udprinter ens skriftlige materiale..
Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jul 12
Fra  BackupBox.dk Skrevet kl. 14:55

Sunbao:

I slår jer op på i er danmarks billigste, men det passer jo ikke, kan godt være andre ikke giver lige så meget plads, men derfor er de jo stadig billigere, i skriver i er billigst, hvilket er løgn.

I gør også alt for meget ud af at folk har store mængder data de skal ha backup af. I glemmer helt dem der blot har nogle få gb de har brug for backup af, og det er altså det segment de fleste af kunderne i jeres branche ligger i.

Lader til i har givet op over for folk med små backup behov, det er også fair nok. Men det efterlader jer altså med et fåtal af potentielle kunder.

Du har helt ret i, at der er andre firmaer, hvor du kan få nogle få GB til billigere penge, end det vi tager for ubegrænset backup.

Angående det med, at give tilbud til folk, som ikke har så mange GB er problemet, at vores system ikke tillader at lave pakker der er mindre end 512GB, hvilket stadig vil være forholdsvis meget.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jul 12
Fra  BackupBox.dk Skrevet kl. 15:01

Michael_N:
Hvorfor skulle en student videre give ansvaret for en backup til et andet firma?
som i sin tur hænger på et andet firmas kompetancer

Hvad nu om i har driftsproblem netop den tid hvor man står og mangler en backup?

Nej der er det sgu bedre at man tager en egen backup på cd-rom/usb
eller ganske simpelt udprinter ens skriftlige materiale..

Det korte svar, fordi det er mere sikkert.

Vi har endnu ikke haft nogle driftsproblemer, men det kan også altid anbefales, at have backup flere steder, gerne mindst to.

Problemet ved det med CD er at man ofte glemmer det, det koster i længden, og hvor sikker er du hvis huset brænder? 

Angående det med at udskrive alt sit materiale, tror jeg godt vi begge kan se, at det ikke vil være en god måde at lave backup, da man ikke vil kunne gendanne sine filer på computeren igen. Det kræver også ret meget papir, vil let blive blandet/rodet, ødelægges let i det hele taget ikke særlig sikkert

Fra Kolding
Tilmeldt 12. May 12
Indlæg ialt: 312
Fra  LabSec - timepris: 200 kr. Skrevet kl. 15:08

tror ikke du kan tjene på det, dropbox er f.eks. gratis 

Side 5 ud af 7 (65 indlæg)