Det lyder til, at der er en, som har forstået det :D Det er netop sådan vores service fungerer |
Hej Jeppe
Skal du sælge til de studerende, tror jeg ikke at der er nogen vej uden om, at kaste nogle markedsføringskroner efter det. Som du selv er inde på, opdager folk først deres behov for backup, når det først er for sent. Kan du få fat i nogle testimonials, med studerende som har fået deres røv reddet af Jeres service, ville jeg i den grad benytte mig af dem. Du kan jo altid starte ud med at få produceret en god røvfuld plakater, som du kan distribuere til forskellige uddannelsesinstitutioner. Kør med store fede tekster, som kan tiltrække opmærksomhed, såsom "hvem passer på din XXXX-aflevering, når din computer går i koks?", "klar til at begynde forfra med din afhandling?" og lignende. Hav tydelige fordele listet op såsom sikkerhed ved tyveri, brand, tekniske fejl med mere. Kombiner evt. med en konkurrence, hvor der er en præmie på højkant.
Overvej om det bedre kan betale sig, at henvende sig til de studerendes forældre. Især på ungdomsuddannelserne, er der nok mange som kunne finde på, at investere i et abonnement til deres børn.
BTW, har du så overvejet, at lave en deal med fotoforhandlerne. Især RAW-billeder i høj opløsning fylder enormt meget, hvilket sjældent gør Dropbox til en god løsning. Du kunne eksempelvis give fotoforhandlerne gratis gavekort, som de kunne udlevere ifm. salg af kamerahuse. Så kunne første års abonnement jo passende være gratis.
/ Emil