Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Backup til de studerende - hvad vil de give?

Side 4 ud af 7 (65 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jul 12
Indlæg ialt: 273
Fra  BackupBox.dk Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael christiansen:

er dropbox ikke gratis de enkel steder jeg tjekket kostet det ikke noget http://www.itkurser.net/index.php?/Om-IBC/IT-tips/dropbox-en-gratis-online-harddisk.html

Dropbox er gratis, hvis man kan nøjes med de få GB de giver gratis... Derefter koster det så alt efter hvor meget plads du skal bruge.

BackupBox er Danmarks billigste tilbyder af online backup

25 kroner om måneden eller 250 kroner om året. BackupBox.dk

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 786
Fra  Cubix IsTilFest.dk Skrevet kl. 22:51

Er det bare mig, eller er BackupBox's og Dropbox's løsninger ikke vidt forskellige? Ved Dropbox skal du ligge de elementer ind i en bestemt mappe som du gerne vil have backup af, hvorimod Backupbox tager backup af hele computeren eller de dele du selv vælger? Så elementerne ikke skal ligge i en bestemt mappe?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jul 12
Fra  BackupBox.dk Skrevet kl. 22:58

Lars Østergaard:

Er det bare mig, eller er BackupBox's og Dropbox's løsninger ikke vidt forskellige? Ved Dropbox skal du ligge de elementer ind i en bestemt mappe som du gerne vil have backup af, hvorimod Backupbox tager backup af hele computeren eller de dele du selv vælger? Så elementerne ikke skal ligge i en bestemt mappe?

Du har forstået det helt rigtigt. Det er præcis sådan det fungerer.

Fra Odense C
Tilmeldt 3. Sep 11
Indlæg ialt: 13
Fra  Download Central.dk ApS Skrevet kl. 23:15

Jeg må indrømme, at jeg er ret sikker på, at det først og fremmest handler om at de ikke gider bruge tid på det. Jeg har en del baggrundsviden omkring studerende idet jeg er indehaver af studenterguiden.dk og så har jeg også selv været studerende. Studerende har faktisk et af de største rådighedsbeløb i befolkningen idet de typisk ikke har børn, hus, bil m.v. De er heller ikke bange for at bruge pengene på dyre Apple produkter, café besøg m.v. Så jeg tror det handler om at udvikle et produkt der er ekstremt let at bruge og som ikke er tidskrævende. Derefter en meget målrettet markedsføring -  f.eks. på studenterguiden.dk ;)

Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 441
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 23:20

Jeg ved ikke, om det er skrevet i tråden - men:

Jeg tror det er langt de færreste studerende, der vil benytte sådan en løsning. Dropbox har en glimrende løsning, hvor de fleste endda kan klare sig uden de ekstra GB. Mange vil jo primært have dokumenter og lidt billeder derover, og det fungerer glimrende med en mappe på skrivebordet, der hele tiden er synkroniseret. Hvis man har film eller ekstremt mange billeder, vil de fleste nok bare bruge en ekstern harddisk eller nedprioritere at få backup af det, da det kan tage rigtig lang tid at få filer op og ned. 

Men held og lykke, jeg håber du får succes. Jeg tvivler bare lidt på, at der er særlig mange studerende, der har en interesse i det - men det afhænger nok af hvilket område af studerende, man henvender sig til, jeg er bare overbevist om, at de studerende, jeg kender, ikke vil benytte det. Hvis de har et behov, skal de nok få penge til det med alle de ikke særlig dyre løsninger der er.

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 23:37

Du bliver ved med at nævne at studerende og folk i almindelighed har behov for backup løsninger ala størrelsen på deres harddisk indhold, det er næppe ret mange der ville orke at backuppe alt de har liggende på deres pc. De meste vigtige ting, dokumenter etc fylder jo nada i det store hele, dropbox har op til 18 gb gratis, google drive har 5 gb etc. Det er altså et fåtal af studerende og folk i al almindelighed, der har behov for mere backup plads end dette.

Behovet er i mine øjne slet ikke til stede, for hovedparten af det i vil gøre til jeres kundegruppe.

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 347
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 23:47

Du skriver, at drop box er dyrt Norman skal til at betale for det.
Det er jeg nu ikke enige i.
Jeg betaler 100$ om året for 100 giga. Jeg mener det er meget rimeligt, især med den gode service og gode apps og integration de har med diverse enheder.

Fra Karise
Tilmeldt 27. Oct 09
Indlæg ialt: 19
Fra  Irradiated Games Skrevet kl. 23:58

Er selv it studerende og har måske et lidt atypisk behov for backup.

Betaler omkring 110-130 DKK for 100 GB ekstra på SkyDrive (har 25 GB gratis) og synes det er en super pris, og så synkroniseres det automatisk til alle mine enheder og mine filer kan tilgåes (staves?) via en browser.

De har også billigere pakker, så tror det er det sammen med Google drive og dropbox du skal sammenligne dig med hvis de unge skal med på vognen.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jul 12
Fra  BackupBox.dk Skrevet kl. 07:54

Rådgivende ingeniør:

Du skriver, at drop box er dyrt Norman skal til at betale for det.
Det er jeg nu ikke enige i.
Jeg betaler 100$ om året for 100 giga. Jeg mener det er meget rimeligt, især med den gode service og gode apps og integration de har med diverse enheder.

Dette vil jeg også sige er dyrt.

Vi leverer ubegrænset backup til billigere penge og en service, som minder fuldstændig om den Dropbox giver, bare med lidt ekstra funktioner, til billigere penge og 400 ekstra GB, så ja jeg synes Dropbox er dyrt, når man skal til at betale for det.

Som mange af jer rigtig nok nævner er der en del studerende, som godt kan nøjes med de få GB, som de kan få gratis forskellige stedet, men dette tilbud skal være til alle dem, som ikke kan nøjes med de gratis GB og man kan jo se rundt omkring, at der er nogen, som bruger mere plads.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 08:28

1. Backup er dælme vigtigt, selvom det ikke er sexet, så vil jeg da klart hellere have backup af mine filer, end at miste dem.

2. Grunden til dropbox kan give gratis plads, er fordi de bruger amazon s3, og de bruger så meget data, at de får det utroligt billigt :)

Men grunden til jeg ikke bruger dropbox, er fordi du har 1 folder hvor alt skal ligge i, jeg vil have muligheden for bare at sige "Tag backup af alle mine ting"

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Side 4 ud af 7 (65 indlæg)