Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Backup til de studerende - hvad vil de give?

Side 2 ud af 7 (65 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 09
Indlæg ialt: 770
Fra  HLnet Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er korrekt at Dropbox pt har en kampagne som giver 8-25gb extra i 2 år.
Jeg er selv studerende og har en dropbox pt på 40 GB. Jeg benytter 10% af den.

I mine øjne er Dropbox din største konkurrent.
Tilbyd studerende en gratis løsning på 500mb-1gb og lad dem så betale for at opgradere den.
Nu kender jeg ikke din løsning, men du er oppe imod mange store spillere på verdensplan som kører med avanceret software. Hvis ikke dit eget software spiller 100%, så bliver du valgt fra.

Jeg har selv sagt pænt nej tak til gratis 50GB plads hos box.com, netop fordi deres software ikke noget skidt.

 iPhone 6

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 19:54

Hvad faar dig til at tro at de studerende ikke har backup? Alle de studerende jeg kender har da en backup af alt det de selv har lavet. Primaert via Drop Box. (Det er jo mest tekst, saa det fylder ikke mere end de 2GB man faar gratis).

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Tilmeldt 5. Apr 12
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 19:56

Tror også mere Jeppe mener Backup af hele sin harddisk, altså ikke kun dokumenter man selv smider på dropbox ;) 

- Ikke sandt? 

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 19:58

Jeg har som studerende 25 gb hos Dropbox gratis, fordi jeg har inviteret en del venner, og har registreret mig som studerende. Ikke helt nok til hele harddisken, men hos Skydrive har jeg 57 gb til ca 150 kr om året og det dækker alle mine billeder. Så samlet har backup af alle dokumenter, billeder og videoer, det er godt nok til mig.

Så for mig skal I virkeligt tilbyde noget ekstra for at jeg vil skifte. Dropbox er også ret integreret i mange studerendes hverdag, så det er op af bakke det I har gang i... Men hvor intet vover intet vinder. Så Held og lykke...

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 09
Indlæg ialt: 770
Fra  HLnet Skrevet kl. 20:01

Simon Andersen:

Tror også mere Jeppe mener Backup af hele sin harddisk, altså ikke kun dokumenter man selv smider på dropbox ;) 

Hvis det er tilfældet, så tror jeg det er op-ad-bakke.
Hvem ville dog ønske at tage backup af hele sin harddisk og smide i skyen?
Jeg har selv lige købt en ekstern harddisk til min kæreste netop fordi hun har 70GB billeder som hun gerne vil have sikret. Dem kunne man sagtens smide i skyen, men det ville være en stor tidsrøver og samtidig besværligt - i mine øjne, i hvert fald.

 iPhone 6

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jul 12
Indlæg ialt: 273
Fra  BackupBox.dk Skrevet kl. 20:09

Vi er godt klar over at firmaer som specielt Dropbox er en stor konkurrent til os, da det er noget , som mange studerende kender og de netop tilbyder denne gratis service.

Jeg har også selv en gang brugt Dropbox, men jeg blev så træt af at den blev fyldt, så jeg tænkte, at der måtte være en løsning. 

Med vores løsning installere du noget software og så mærker du egentligt ikke mere til at du har backup af helle din harddisk eller de mapper du har valgt, før at du har brug for din backup.

Derudover kan du også, lidt ligesom Dropbox, logge ind på din egen side og se alle de filer du har uploadet og hente dem ned igen på en anden computer.

BackupBox er Danmarks billigste tilbyder af online backup

25 kroner om måneden eller 250 kroner om året. BackupBox.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:17

Det er sgu et marked der kræver mandsmod at gå ind på. Der er SÅ mange udbyder, som er SÅ kapitalstærke, at deres løsning simpelthen er umulige at konkurrere med.

Men for ikke at lyde alt for pesimistisk: Jeg ønsker dig virkelig at din forretning bliver en succes, og hvis den gør, så er jeg sikker på det er fordi du virkelig har kunne dit kram. Hvis den ikke gør, så har du bare valgt det forkerte marked, for jeg tror ikke engang vores kære Thorborg ville kunne konkurrere med det nuværende online backup marked - ikke uden at sætte for meget over spil ihvertfald

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jul 12
Fra  BackupBox.dk Skrevet kl. 20:48

Ja du har ret i det er svært at komme ind på markedet det kan vi også godt selv mærke, men vi synes selv, at det går meget godt.

Vi ville, som sagt, dog gerne sætte noget mere fokus på lige netop de studerende og finde en løsning, hvor vi kan give disse en god og sikker backup til en pris, som de stadig kan være med på.

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 20:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg ville aldrig betale så meget som en krone. Dropbox er opfundet, allerede der stopper legen. Det er meget svært at konkurrere på et marked med mange gratis løsninger, og især når der er en løsning som Dropbox der spiller så latterligt godt - og i øvrigt virker på alle enheder.

Derudover er backup meget lidt sexet. Det er først sexet det sekund du mister alle dine data, også tror jeg ikke på der er så mange der egentlig opsøger det.

Derudover skal du sælge MANGE aftaler. Med 25kr / md, så skal du i hvert fald sælge 2.000/md før du kan få smør på bordet, når alt er betalt. Og det er et absolut minimum. 

Dårlig ide.

(sorry jeg ikke kører med på "man skal bare ville det nok" mentaliteten - men der er også noget som hedder realisme)

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jul 12
Fra  BackupBox.dk Skrevet kl. 21:09

Der er tydeligvis meget delte holdninger til backup og hvad der er det rigtige at gøre...

Du skriver Dropbox er opfundet og der findes mange gratis løsninger. Jeg kan ikke komme udenom at Dropbox er opfundet, men der er mange rundt omkring, som har mange GB end det de kan få gratis ved Dropbox, og hvis du først skal til at betale for Dropbox er det dyrt. 

Jeg ved dog godt, at der er en del studerende, som kan klare sig, eller i hvert fald indretter sig under, at kunne bruge de GB de kan få gratis ved Dropbox. Hvis du ønsker backup af mere end disse få GB vil jeg selv sige, at vores priser er rimelig gode i forhold til resten af markedet. 

Angående alt det med sexet vil jeg ikke kommentere det med andet end, det er ikke alt som behøves være sexet, nogle ting må bare ikke forsvinde.

Men tak fordi du siger din mening, det er den måde man kommer længst, og vi lytter til alle de kommentar vi får.

Side 2 ud af 7 (65 indlæg)