Jeg har ikke sat alt op i Google analytics, da jeg lige er blevet partner i shoppen. Men jeg er sikker på at vi er billigst med stortset alt.. Tror du det er SEO der halter lidt?
SEO og CRO er 2 meget forskellige ting.
Google Analytics kan du bruge til at få et overblik over din forretnings tilstand.
- Hvis det måle instrument ikke er på plads (Google Analytics). Aner du dybest set ikke hvilken vej skibet sejler. Du vil også ende med at træffe dine beslutninger baseret på mave fornemmelser istedet for imperi.
Du spørger hvorfor dine kunder hopper af under et køb ?
Med Google Analytics rigtigt sat op vil du kunne skabe dig et overblik over hvor og hvorfor de falder ud.
SEO skal du bruge til at tiltrække kunder. - Men din udfordring ligger i at konvertere (CRO) de kunder du allerede har tiltrukket (SEO).
Jeg skriver lige fra min mobiltelefon, så undskyld formateringen. Du siger at mange springer fra i købsprocessen. Har du overvejet at det måske kunne være det gebyr der kommer på efterfølgende?
I kurven til højre - når man lægger varer deri, så viser den ikke fragten - det viser den først når man skal til og betale. En dildo til 399 er pludselig ikke så billig når fragten på 59 kroner bliver lagt oveni.
Jeg ved godt at det er standard kotyme at tage en fragtpris - men måske den skal tillægges med det samme, og ikke først når man vil betale :)
Hvis jeg skulle bestille en vare fra din side, som kostede mellem 100-300 kr. ville jeg helt klart blive skræmt af fragtprisen på 59,-
Det du kan gøre for at ændre dette, er at sætte prisen op på alle varerne, så du dermed kan tilbyde en billigere fragt, eller endda endnu bedre, GRATIS fragt.
Mange tak for svaret. Kender du en der kan sætte dette op for mig korrekt?
Der er rigtigt rigtigt meget der kan sættes op i din Google Analytics. Det er derfor der er virksomheder og konsulenter der lever af at lave kun dette.
Vi, CommerceGruppen, har en "KomIGang" Google Analytics opsætning der matcher til din Magento som en start.
Så du under alle omstændig har mulighed for at kunne tracke din forretnings tilstand.
Kort beskrevet:
Google Analytics
Goal Completions Funnel -> Hvordan opfører kunderne sig i dit checkout forløb ?
Google Webmaster Tools binding til Google Analytics -> Hvilken værdi giver placeringen af dine søge ord ?
Google AdWords binding til din Google Analytics -> Hvad er mit ROI på investeringen i adWords ?